Sp@rtamet
Rookie
- 22 sep 2009
- 28
- 0
Sinds enige tijd wordt mijn GSXR veels te warm na een stuk rijden.
Na het warm laten draaien van 10 minuten, gaf hij ruim 100graden aan. Na een klein stukje rijden gaf hij uiteindelijk 119 graden aan en spoot er vloeistof het expansievat uit.
Ik kijken naar de vloeistof. Bleek het een roestige drap te zijn die vettig aanvoelde.
Ik heb vervolgens de thermostaat vervangen. (de thermostaat die er in zat bleek bewerkt te zijn. Geen klep meer aanwezig dus constante koeling. Kennelijk voor de racerij)
Bij het weg laten lopen van het koelwater, had ik een halve bak vol met roestige vette drap, gemengd met water. (kennelijk geen koelvloeistof. Weer iets wat op racerij duidt)
Na plaatsing van de thermostaat, alles weer gevuld en de motor laten draaien zonder rad. dop ter ontluchting..
Met de radiateur dop er af, lopot het koelwater de radiateur uit. Dop er vervolgens op gedaan en een stuk wezen rijden.
Helaas..hij wordt nogsteeds rete snel bloed heet. Toen ik de motor stil zette, hoorde ik de vloeistof in de slang borrelen en druppelde er vocht uit mn rad. dop.
Nou is mijn vraag dus, wat zou het kunnen zijn?
-Ik ga er niet van uit dat het de waterpomp is, aangezien hij de vloeistof er zonder rad. dop eruit drukt.
-Radiateur verstopt door die roest drap? Mijn expansievat was namelijk ook verstopt door die zooi en het voelt allemaal erg vettig aan.
-Radiateur dop defect het probleem?
-Lekke koppakking? Ik zie niet duidelijk witte rook. Maar heb wel last van het rijden op 3 pitten af en toe. Daarbij oog het olieglaasje ook wat "wittig".
Na het warm laten draaien van 10 minuten, gaf hij ruim 100graden aan. Na een klein stukje rijden gaf hij uiteindelijk 119 graden aan en spoot er vloeistof het expansievat uit.
Ik kijken naar de vloeistof. Bleek het een roestige drap te zijn die vettig aanvoelde.
Ik heb vervolgens de thermostaat vervangen. (de thermostaat die er in zat bleek bewerkt te zijn. Geen klep meer aanwezig dus constante koeling. Kennelijk voor de racerij)
Bij het weg laten lopen van het koelwater, had ik een halve bak vol met roestige vette drap, gemengd met water. (kennelijk geen koelvloeistof. Weer iets wat op racerij duidt)
Na plaatsing van de thermostaat, alles weer gevuld en de motor laten draaien zonder rad. dop ter ontluchting..
Met de radiateur dop er af, lopot het koelwater de radiateur uit. Dop er vervolgens op gedaan en een stuk wezen rijden.
Helaas..hij wordt nogsteeds rete snel bloed heet. Toen ik de motor stil zette, hoorde ik de vloeistof in de slang borrelen en druppelde er vocht uit mn rad. dop.
Nou is mijn vraag dus, wat zou het kunnen zijn?
-Ik ga er niet van uit dat het de waterpomp is, aangezien hij de vloeistof er zonder rad. dop eruit drukt.
-Radiateur verstopt door die roest drap? Mijn expansievat was namelijk ook verstopt door die zooi en het voelt allemaal erg vettig aan.
-Radiateur dop defect het probleem?
-Lekke koppakking? Ik zie niet duidelijk witte rook. Maar heb wel last van het rijden op 3 pitten af en toe. Daarbij oog het olieglaasje ook wat "wittig".