Gsxr 1000 k7 loopt slecht na rood lampje en melding 5d/sd.

Rai.smi

Rookie
25 apr 2022
2
0
Hallo,

Ik had afgelopen weekend een toertocht en tijdens het rijden begon er een rood lampje te branden met een 5d/sd melding.

Ik was vervolgends gestopt na een korte blik toch even starten en het laatste stukje proberen te rijden.
Na starten liep die stationair al niet lekker en laag hoppend in de toeren.
En zodra er ook maar een beetje gas gegeven werd schoten de toeren naar 5000 toeren.
Geprobeerd een paar meter op te rollen maar had geen controle over het gas Geven en de toeren.

Mijn vraag weet iemand wat hierdoor de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Stuurdemper wat ik zo lees her en der.

Volgens deze link film is het zo op te lossen.

Bedankt voor je reactie ik heb idd de stuurdemper doorgemeten bleek uiteindelijk een kapotte ecu te zijn nu heb ik die vervangen door een nieuwe tevens geflashed.

Nu zit ik met het volgende probleem dat mijn motor stationair rond de 4000 rpm loopt en ik krijg een foutcode c42.
 
Bedankt voor je reactie ik heb idd de stuurdemper doorgemeten bleek uiteindelijk een kapotte ecu te zijn nu heb ik die vervangen door een nieuwe tevens geflashed.

Nu zit ik met het volgende probleem dat mijn motor stationair rond de 4000 rpm loopt en ik krijg een foutcode c42.
Ik heb zelf ook last van de Sd error, niks ernstigs want ik rijd er al meer dan een jaar mee maar het begint nu behoorlijk te irriteren zo’n fel rood lampje..

Onlangs heb ik een andere stuurdemper gekocht en gemonteerd maar het lampje brand nog steeds. Ik zie dat jij de stuurdemper hebt doorgemeten, in welke situatie heb je dit gedaan? Lopende motor neem ik aan?

Ik zou niet echt weten waar ik nu moet kijken om het probleem te vinden, hopelijk kan iemand mij verder helpen. 🤯
 
Dan zeg je toch dat ze stoppen na een uur zoeken.
wat zullen al die motorzaken al die jaren toch gedaan hebben dat mensen op dat soort ideeën komen he ?

ik vermoed slechte afspraken maken.
maar daar is een topic over ;)

Overigens heb ik precies hetzelfde hoor, heel irritant die fel rode lampjes maar ik rijd natuurlijk wel gewoon door.
Bij mij zitten ze echter niet in het dashboard maar langs de kant van de weg in kastjes , soms groen, soms oranje, vind dat verschrikkelijk afleiden.
 
Dat is mijn laatste optie ja, ik wil alleen voorkomen dat ik straks een paar honderd euro aan uurloon kwijt ben omdat ze het niet kunnen vinden.
Leven en lol kosten nu eenmaal geld ! Je werkt daarvoor maak anders gewoon wat extra overuren :+

Je zou deze kunnen overwegen (eliminator-sde01) die haalt tenminste dat rode ledje weg MITS deze stuurdemper gerelateerd is?

 
Terug
Bovenaan Onderaan