gsxr 1000 k8 start niet meer. Ruikt verzopen

raf rider

Die hard MF'er
15 mrt 2006
380
3
halsteren
Hallo,

Mijn gsxr 1000 k8 krijg ik niet meer aan de praat. ruikt verzopen en geen storingsmelding. Gisteren avond was dit al maar dacht dan kan ik het nu wel weer proberen. Maar tevergeefs. Iemand suggesties?
 
Natte bougie's kunnen doorslaan ==> geen vonk meer.

Optie....aan de auto-accu (draaiende motor) koppelen en met korte stoten ( 2 tellen)(aantal sec.pauze) proberen te starten en hopen dat het lukt.
of
Bougie's er uit,.. droog maken en testen.....geen vonk dan vernieuwen.
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt weer. nieuwe bougies en auto accu er aan gehangen. Bedankt. Toch vind ik dat hij onderin niet lekker loopt. Varieert met toerental van 500 tot 1500 toeren en valt af en toe uit ook als ik hem laat lopen. zou dit misschien kunnen door de verwijderde servo motor van t uitlaatsysteem?


Groeten
 
Hij loopt weer. nieuwe bougies en auto accu er aan gehangen. Bedankt. Toch vind ik dat hij onderin niet lekker loopt. Varieert met toerental van 500 tot 1500 toeren en valt af en toe uit ook als ik hem laat lopen. zou dit misschien kunnen door de verwijderde servo motor van t uitlaatsysteem?


Groeten
dat zou geen probleem mogen zijn, bij een vol systeem zit die er ook niet in.
verder geen pc3 ofzo erin ?
 
Hij loopt weer. nieuwe bougies en auto accu er aan gehangen. Bedankt. Toch vind ik dat hij onderin niet lekker loopt. Varieert met toerental van 500 tot 1500 toeren en valt af en toe uit ook als ik hem laat lopen. zou dit misschien kunnen door de verwijderde servo motor van t uitlaatsysteem?


Groeten

Suzuki info:

De volledige uit titanium vervaardigde uitlaat bevat het “Suzuki Exhaust Tuning” systeem; dit systeem maakt gebruikt van een servo-gestuurde vlinderklep in de pijp tussen de collector en de einddemper. Deze klep nevelleert de in de uitlaat aanwezige drukgolven en zorgt op die manier voor een betere gasreactie en een betere trekkracht bij lage toerentallen.
De klep opent en sluit afhankelijk van motortoerental, gasklep opening en de ingeschakelde versnelling in de versnellingsbak.



Invloed lijkt mij dus wel aanwezig als je de spullen verwijderd.
 
Hij loopt weer. nieuwe bougies en auto accu er aan gehangen. Bedankt. Toch vind ik dat hij onderin niet lekker loopt. Varieert met toerental van 500 tot 1500 toeren en valt af en toe uit ook als ik hem laat lopen. zou dit misschien kunnen door de verwijderde servo motor van t uitlaatsysteem?


Groeten

Dat kan je Gaskleppositiesensor zijn..
 
Laatst bewerkt:
Dat is/heet toch ook wel "exup", die klep in de uitlaat? Lijkt mij nogal ingrijpend om die zomaar weg te halen of buiten werking te zetten.

Bij mijn 750 K7 is deze ook verwijderd, omdat ie steeds een foutmelding gaf (bij contact checkt ie zich en moet de klep precies binnen bepaalde waarden vallen. Doet ie dit niet dan geeft ie een foutmelding). Motor loopt nog steeds als een zonnetje.

Lijkt me niet dat het daaraan zal liggen.
 
klp kan er gewoon uit, of loshalen en weghangen.
hebben we bij eenmaat zijn R1 ook gedaan, de servo en kabels los en deze aan het frame vastmaken zoda de computer denkt dat die er nog is

ding loopt onderin en bovenin als een kogel,

ze zeggen dat het meer voor de geluidskeur is en emissie
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan