GSXR 1000 krijgt de startmotor niet rond bij warme motor

29 dec 2016
15
0
Slootdorp
Geachte aanwezigen :),

Ik zit met een klein technisch probleem en hoop dat er hier misschien iemand mij verder kan helpen.

Ben in het bezit van een Suzuki GSXR1000 uit 2007 (K7).
Koud start de motor prima, niks aan de hand. Als alles lekker is warm gereden dan krijgt de start motor het blok niet meer in de rondte. Net of het te zwaar gaat of dat de accu leeg is.
Dit is echter niet het geval want als alles weer is afgekoelt is er niets aan de hand.

Ik heb reeds een nieuwe accu gemonteerd, gecontroleerd of er nergens roest oid op de verbindingen zit, andere startmotor gemonteerd maar blijf het probleem houden.
Ook het startrelais handmatig doorverbinden maakt geen verschil.

Is er hier iemand die mij verder kan helpen of misschien hetzelfde probleem heeft gehad ??
Dacht misschien aan een versleten starterkrans maar dat lijkt aan de andere kant weer ver gezocht.

Ik wacht jullie reacties af :)

Met vriendelijke groet,

Hans Vaandrager
 
Vaak massa. Bij de Sierra Cup vergaten we de massakabel na een motorwissel wel eens. Koud gewoon starten, maar als bij een warme motor de compressie volledig is ging hij niet rond. Alleen als alle gaskleppen open staan. Massa ging dan over de onstekingschip met de zichtbare gevolgen van dien, massa over 2 0,8jes is niet goed
 
Hey Rob,

Mijn motor is volledig standaard. Massakabel ook. Heb deze los gehad en zat nergens corrosie.
Bedoel jij dat jullie een extra massakabel naar de startmotor hadden liggen ?
Nouja, als die er niet opzat is die nu ook iet nodig. Misschien zit hij niet goed, controle is beter dan vertrouwen...
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt het meten... Kijk wat er tussen het startrelais (secundair) en massa staat op het moment van koud en warm starten, maar ook wat er over het startrelais heen staat, als daar overgangsweerstand in zit...
 
Laad de dynamo van je motor wel voldoende bij,is dat niet het geval dan word de accu leeg getrokken tijdens een rit,dus kijk eerst dat na.
 
Laatst bewerkt:
Laad de dynamo van je motor wel voldoende bij,is dat niet het geval dan word de accu leeg getrokken tijdens een rit,dus kijk eerst dat na.


Als alles lekker is warm gereden dan krijgt de start motor het blok niet meer in de rondte. Net of het te zwaar gaat of dat de accu leeg is.
Dit is echter niet het geval want als alles weer is afgekoelt is er niets aan de hand
.
 
Terug
Bovenaan Onderaan