Gsxr 1000 teruggevonden na achtervolging

Okey dan, mocht ik ooit besluiten een bank te overvallen dan huur ik dus eerst iemand in om met een gestolen motor alle politievoertuigen van de provincie naar de andere kant van de stad te lokken.

Maar wel fijn dat ze er zo veel moeite in steken. ;)
 
Prima policework :Y

Maar een diepgaand onderzoek instellen deze gasten hebben een breed netwerk tot de andere kant van de oceaan ;)
 
Goeie aktie!

Het laat zien dat de politie wél interesse heeft in gestolen voertuigen.
Bij de recherche krijgt het vaak niet zoveel prioriteit, ik denk dat ze te weinig uren voor zo'n onderzoek mogen besteden. Maar als ze er een in het vizier hebben, pakken ze dus wel goed door.

Nu nog even de juiste justitie eroverheen. Boef neerschieten en huis bulldozeren om andere boeven in de familie een signaal te geven.
 
Wat ik wil zeggen is niet gepast dus ik zeg het niet.

Ik hoop voor de eigenaar dat hij nog een goed gevoel heeft bij zijn motor.

Goed politiewerk!
Petje af!
 
Krijg soms het idee dat een hoop mensen hier de sharia willen invoeren als het om het stelen van motorfietsen gaat. :+

Tis maar een gebruiksvoorwerp hoor.

Nu ben ik de eerste die van mening is dat je met je fikken van andersmans spullen af moet blijven, maar om dieven dergelijke zaken toe te wensen...
Uiteindelijk zijn het stakkers, zielige mensen, die op de een of andere manier niet de "juiste" opvoeding hebben genoten. Maakt het allemaal niet goed natuurlijk, maar laten we wel beschaafd blijven. Het ligt allemaal iets gecompliceerder dan "iemand IS een dief, dus mogen z'n handen eraf of wat dies meer zij".

Het begint natuurlijk met dat er op de eerste plaats kennelijk een markt is voor gestolen waar.

On topic: eens met de voorgaande posts, goed dat de politie er werk van maakt. Maarja, ondertussen vraag je je natuurlijk ook af met wat voor straf dit figuur eraf komt. Maar dat lezen we vast niet ergens terug. -O-
 
Okey dan, mocht ik ooit besluiten een bank te overvallen dan huur ik dus eerst iemand in om met een gestolen motor alle politievoertuigen van de provincie naar de andere kant van de stad te lokken.

Maar wel fijn dat ze er zo veel moeite in steken. ;)

Zo gingen de bontkraagjes/boefjes een aantal jaar geleden wel te werk in de regio Haaglanden.

Verdacht maar niet strafbaar gedragen, elke eenheid in Den Haag die vrij waren van een melding gingen op deze rijden.

Met als resultaat dat er ergens in het andere einde van het Westland een ramkraak werd gepleegd.

De heli werd toen nog niet zo makkelijk en vaak ingezet als nu..
 
Het is een GSX-R600 las ik elders. :?

Een meisje vertelde er over en woont aan de overkant.
Ik heb haar wel eens bijna thuis gebracht, maar moest een paar wijken verderop parkeren.
Nu weet ik de straat dus. _O-
 
Laatst bewerkt:
Laten we beginnen met t feit dat de politie netjes de motor zonder schade heeft kunnen terug krijgen en deze in eerste instantie al vonden.

Maar het feit dat ze 7 (!?!?!?!) poltie auto's en een helicopter nodig hebben gehad om 1 motorrijder te pakken geeft toch wel aan hoe ongelofelijk incompetent de politie tegenwoordig is...
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.
 
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.

Blijkbaar hadden ze het op dat moment rustig, dan maakt het in de kosten (even afgezien van het gebruik van de helicopter) niet uit.
 
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.
Hogere politiekosten why? daar worden ze voor betaald.
Zaten ze in de overuren :? :+
 
Gezien 't aantal gestolen voertuigen, inbraken en overlast meldingen in die regio zou ik niet verwachten dat ze niets te doen hebben...

Maar dat zal wel meer met falende bureaucratie en leidinggevenden te maken hebben dan deze agenten zelf.
 
Laten we beginnen met t feit dat de politie netjes de motor zonder schade heeft kunnen terug krijgen en deze in eerste instantie al vonden.

Maar het feit dat ze 7 (!?!?!?!) poltie auto's en een helicopter nodig hebben gehad om 1 motorrijder te pakken geeft toch wel aan hoe ongelofelijk incompetent de politie tegenwoordig is...
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.

Volg jij maar eens met je wagen mij op een motor in een buurt die ik ken. Jij hebt geen schijn van een kans. Dus 7 dezelfde van jouw ook niet. Als je van de eerste weg bent ... ik ken hier straatjes die de politie normaal nooit neemt. Of zelfs niet kan nemen met een wagen ....
 
Daarom was er ook een helikopter ingeschakeld ;)

Nogmaals ik ben niet negatief over de actie, 9/10x pakken ze met 10+ voertuigen niet eens een ramkraak auto op. Maar waarom hebben ze er zoveel nodig als ze gewoon efficiënt samenwerken. Want ik mag hopen dat agenten hun eigen regio/wijk wel fatsoenlijk kennen.

Hogere politiekosten why? daar worden ze voor betaald.
Zaten ze in de overuren :? :+

Ambulance doet ook gewoon waar die voor betaald krijgt, maar daar mag je ook gewoon €750+ aftikken voor een ritje van 5km ;)

7 auto's > 14 agenten die allemaal nu een rapport moeten opstellen, alle acties verantwoorden, evenals de helicopter die ook niet gratis vliegt etc.
Veel mensen vergeten altijd dat dit allemaal extra tijd en kosten zijn die gemaakt worden voor elke actie. En dat komt vooral door de belachelijke bureaucratie die ervan uit gaat dat agenten naar werk komen, niets doen en weer naar huis gaan. Want alles extra wordt meestal niet ingecalculeerd.
 
Laatst bewerkt:
Daarom was er ook een helikopter ingeschakeld ;)

Nogmaals ik ben niet negatief over de actie, 9/10x pakken ze met 10+ voertuigen niet eens een ramkraak auto op. Maar waarom hebben ze er zoveel nodig als ze gewoon efficiënt samenwerken. Want ik mag hopen dat agenten hun eigen regio/wijk wel fatsoenlijk kennen.

Ambulance doet ook gewoon waar die voor betaald krijgt, maar daar mag je ook gewoon €750+ aftikken voor een ritje van 5km ;)

7 auto's > 14 agenten die allemaal nu een rapport moeten opstellen, alle acties verantwoorden, evenals de helicopter die ook niet gratis vliegt etc.
Veel mensen vergeten altijd dat dit allemaal extra tijd en kosten zijn die gemaakt worden voor elke actie. En dat komt vooral door de belachelijke bureaucratie die ervan uit gaat dat agenten naar werk komen, niets doen en weer naar huis gaan. Want alles extra wordt meestal niet ingecalculeerd.

Ik ken veel agenten van bij mij in de buurt die in het centrum van Antwerpen werken (Ben een belg dus ;) ) ze zullen de buurt wel kennen, maar uiteraard niet zoals hun geboortedorp. Dit heeft voordelen en nadelen uiteraard. Voordeel is dat je niet zo snel week op week dezelfde mensen tegen het lijf loopt die je elke keer moet oppakken of .... Maar 10 wagens voor niets is inderdaad wel veel *D

Maar je hebt wel gelijk dat die bureaucratie overal te veel is. En zelfs hier ook, als de politie 1 iemand slaagt en die maken daar melding van moeten ze voorkomen voor een commissie ook al was dat terecht en zo....

Ik vind ( en ja soms ook onterecht dat weet ik ) dat de politie als ze iemand slagen ze normaal gezien 99% van de tijd dit terecht doen. (Ja ik ken ook idioten bij de politie die dit ook onterecht doen maarja .... zo kan je alles in twijfel trekken ) Maar dit is een andere discussie :9
 
Krijg soms het idee dat een hoop mensen hier de sharia willen invoeren als het om het stelen van motorfietsen gaat. :+

Tis maar een gebruiksvoorwerp hoor.

Nu ben ik de eerste die van mening is dat je met je fikken van andersmans spullen af moet blijven, maar om dieven dergelijke zaken toe te wensen...
Uiteindelijk zijn het stakkers, zielige mensen, die op de een of andere manier niet de "juiste" opvoeding hebben genoten. Maakt het allemaal niet goed natuurlijk, maar laten we wel beschaafd blijven. Het ligt allemaal iets gecompliceerder dan "iemand IS een dief, dus mogen z'n handen eraf of wat dies meer zij".

Het begint natuurlijk met dat er op de eerste plaats kennelijk een markt is voor gestolen waar.

On topic: eens met de voorgaande posts, goed dat de politie er werk van maakt. Maarja, ondertussen vraag je je natuurlijk ook af met wat voor straf dit figuur eraf komt. Maar dat lezen we vast niet ergens terug. -O-
Ook van ander voorwerpen hoor wanneer andere middelen niet helpen. :+
 
Nu wordt het opeens een probleem dat agenten een crimineel oppakken omdat ze daardoor ook administratief werk hebben? Mis ik iets??
 
Daarom was er ook een helikopter ingeschakeld ;)

Nogmaals ik ben niet negatief over de actie, 9/10x pakken ze met 10+ voertuigen niet eens een ramkraak auto op. Maar waarom hebben ze er zoveel nodig als ze gewoon efficiënt samenwerken. Want ik mag hopen dat agenten hun eigen regio/wijk wel fatsoenlijk kennen.

Ambulance doet ook gewoon waar die voor betaald krijgt, maar daar mag je ook gewoon €750+ aftikken voor een ritje van 5km ;)
4
7 auto's > 14 agenten die allemaal nu een rapport moeten opstellen, alle acties verantwoorden, evenals de helicopter die ook niet gratis vliegt etc.
Veel mensen vergeten altijd dat dit allemaal extra tijd en kosten zijn die gemaakt worden voor elke actie. En dat komt vooral door de belachelijke bureaucratie die ervan uit gaat dat agenten naar werk komen, niets doen en weer naar huis gaan. Want alles extra wordt meestal niet ingecalculeerd.
Allemaal een gedeelte en het rapport is zo klaar :+

Dit werkte vroeger met huiswerk ook zolamg de ander niet ziek was de volgende dag O-) :+
 
..
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.

Maakt niet uit, daar betalen we belasting voor, dat doe ik graag ipv al dat belastinggeld wat weggepist wordt aan onzinnige hobbies enz. En daar hebben we nogal wat voorbeelden van B|

Het zou wat mooi's zijn, mwah gestolen motor dagwaarde rond de 1000 eur (noem maar voorbeeld) laat maar rijden jongens, kan niet uit :?

Nee, prachtig dit, nu nog goede opvolging qua straf dan leert hij er hopelijk van.
 
Laten we beginnen met t feit dat de politie netjes de motor zonder schade heeft kunnen terug krijgen en deze in eerste instantie al vonden.

Maar het feit dat ze 7 (!?!?!?!) poltie auto's en een helicopter nodig hebben gehad om 1 motorrijder te pakken geeft toch wel aan hoe ongelofelijk incompetent de politie tegenwoordig is...
Nogmaals goed dat de motor is teruggevonden, maar de kosten van de politie door het overdreven aantal eenheden voor dit grapje is waarschijnlijk hoger geweest dan de motor zelf.



Gezien 't aantal gestolen voertuigen, inbraken en overlast meldingen in die regio zou ik niet verwachten dat ze niets te doen hebben...

Maar dat zal wel meer met falende bureaucratie en leidinggevenden te maken hebben dan deze agenten zelf.



Je bent vast nog niet zo lang motorrijder als je het nog uitgelegd moet krijgen dat een veel te zware Volkswagen Touran of Transporter geen kans maakt tegen een motorfiets met een gewicht/pk verhouding die ergens rond de 1 : 14 zal liggen.


Gelukkig gaat communicatie via C2000 sneller, maar dan moet je wel eenheden kunnen inzetten om in positie te brengen om m in te sluiten anders weet je zeker dat je m kwijt bent. Zeker in de stad.

Echt raar, ze doen moeite een gestolen motor te achterhalen en dan commentaar erop hoeveel eenheden daarvoor zijn ingezet.
Wel een mooi voorbeeld hoe de politie het echt never goed kan doen, er is altijd wel iemand die er wat over te miepen heeft :)






Ambulance doet ook gewoon waar die voor betaald krijgt, maar daar mag je ook gewoon €750+ aftikken voor een ritje van 5km ;)

7 auto's > 14 agenten die allemaal nu een rapport moeten opstellen, alle acties verantwoorden, evenals de helicopter die ook niet gratis vliegt etc.
Veel mensen vergeten altijd dat dit allemaal extra tijd en kosten zijn die gemaakt worden voor elke actie. En dat komt vooral door de belachelijke bureaucratie die ervan uit gaat dat agenten naar werk komen, niets doen en weer naar huis gaan. Want alles extra wordt meestal niet ingecalculeerd.

Ambulance met politie vergelijken ? Dat is als klagen dat je mango naar citroen smaakt.

Die 14 agenten hoeven niet allemaal alles op papier te zetten, alleen degene die relevante ambtshandelingen hebben verricht. Ik verwacht dat er twee zijn die een uurtje typen en een paar die 30 minuten typen, de rest is voor de afdeling die de verdachten gaat horen en dossier gaat opmaken.

Die politiemensen zijn toch al in dienst, ook de heli. Het kost dus geen extra geld ze in te zetten.
Die inzet gebeurd naar prioritering van de meldingen, als er 2 aanrijdingen met gewonden zijn, 3 ramkraken, een verkrachting en een zware mishandeling.... dan gaan die voor. De rest kan dan toch prima meewerken om een motordief te vangen, toch ?

Op zich heb je volgens mij best een goed woord over voor de individuele politieagent, maar de manier waarop je naar het werk kijkt is niet helemaal correct.





Ik ken veel agenten van bij mij in de buurt die in het centrum van Antwerpen werken (Ben een belg dus ;) ) ze zullen de buurt wel kennen, maar uiteraard niet zoals hun geboortedorp. Dit heeft voordelen en nadelen uiteraard. Voordeel is dat je niet zo snel week op week dezelfde mensen tegen het lijf loopt die je elke keer moet oppakken of .... Maar 10 wagens voor niets is inderdaad wel veel *D

Dat je Belg bent...tja, we vergeven het je ;)

Een politieagent zal na een jaar of 3 zijn werkplek beter kennen als zelfs zijn eigen woonplaats, juist doordat je door het volk waar je naar op zoek bent al de wijken in moet. Zij verstoppen zich graag in holen en gaten, als politieagent is het dus zaak al die holen en gaten te kennen ;)

De meeste mensen zijn ook niet zoveel op straat. En gebruiken dan vooral bepaalde vaste routes naar vaak dezelfde plekken. Een politieagent is iig meerdere uren per dag op straat en moet daarbij juist veel oog voor zijn omgeving hebben en stratenkennis opbouwen, al is het maar voor zijn eigen veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan