Gsxr 1000 turbo *streetfighter*

Gaaf project, komt er ook een turbo op dit blok? Ik heb een keer R1 quad gezien blok was ook omgebouwd naar bigbang. Denk dat t gedaan was om meer tractie te krijgen op een losse ondergrond.
 
Gaaf project, komt er ook een turbo op dit blok?

Dat zou natuurlijk wel het mooiste zijn,vooral als ik er nog lage compressiezuigers in doe..dit helpt enorm tegen detonatie als het gaat om de turbodruk,en zorgt er voor dat ie beter door de compressie heen kan starten......

..maar voor nu zal het gewoon een atmosferisch blok worden,het blijft natuurlijk een beetje prutsen....het blok was goedkoop,dus als ie ploft........ :W
 
zo'n big bang blok wat is de levensduur daarvan de moter word toch wel dubbel zo snel warm of heb ik het mis

greetz.. blijf deze volgen
 
Wordt niet warmer als een normale configuratie,er worden tenslotte niet meer cilinders ontstoken...gewoon 4 cilinders..alleen de tijdstippen waarop ontstoken wordt is anders...maar dit zal geen effect hebben op de totale temperatuur van het blok..

De levensduur wordt wel verkort,maar dit zit hem meer in de nokkenasketting,deze krijgt een dubbele belasting te verwerken.....moet nu het dubbele aantal kleppen tegelijkertijd openen....
 
hahahahaha ok ben benieuwd naar een filmpje als deze af is
en bedankt voor de info dit is het eerste dat ik ervan hoorde van zo'n big bang blok


greetzz...
 
ja ben benieuwd zo als ik al zij ik blijf deze volgen lijkt me geweldig om zo iets te zien van af het begin af aan

suc6 er mee en hou ons op de hoogst

ps die youtube filmpjes zijn wel lijp hoor alleen het starten is zo lastig (dit komt denk ik door dat er 2 cils tegelijk compressie leveren als ik het goed heb )
 
Heb ik aan gedacht,maar het is vele malen makkelijker om een 24 volt startsysteem te maken.Gewoon een extra accu op de juiste manier er tussen knopen...

Het stationair toerental zal ook iets hoger moeten,door het lage momentum van de krukas en de hoge compressie zal de motor willen afslaan......

.......allemaal dingen om rekening mee te houden...........
 
:} hier heb je meer verstand van als zo'n roestige spijker of niet :+

klinkt allemaal leuk goedbezig !!! 8-)
 
hahahahaha ok ben benieuwd naar een filmpje als deze af is
en bedankt voor de info dit is het eerste dat ik ervan hoorde van zo'n big bang blok


greetzz...

Ik eigenlijk ook :?

Maar hoorde op de nabeschouwing van de Moto GP dat Ducati
volgend jaar met big bang blokken gaat rijden 8-)
 
echt heel vet wat je gaat doen! en het geluid, klinkt als muziek in de oren bij mij! ga dit echt volgen, al nagedacht om er nog wat meer cc's van te maken en dan te evolueren naar big-bang gsxr1100 turbo streetfighter? }) ik lul maar wat hoor :+

:w
 
Zelf een big-bang blok maken! respect. Heb ik er meteen een vraagje over, als je dit met een 600 zou doen, deze geeft dan lichtere klappen en zou ook minder snel slijten zeker? Lijkt me wel een gaaf project maar dan wel iets wat heel blijft nadat ik er geld in heb gestoken :+
 
Laatst bewerkt:
Echt mooi dat iemand hier eens zo'n ding gaat bouwen :).
Ik hoop dat je de nokkenassen nog mooi in 1 lijn kunt houden, en ga je de ontsteking nog een beetje verlaten om wat vriendelijker te zijn voor de krukas?

Nog zwaardere veren voor de koppeling, of zou dit standaard goed gaan?

Alvast heel veel succes!

Dit zijn de interessantere projecten zeg, bak krijgt ook zwaardere klappen niet?

:^ en krukas...
 
Zelf een big-bang blok maken! respect. Heb ik er meteen een vraagje over, als je dit met een 600 zou doen, deze geeft dan lichtere klappen en zou ook minder snel slijten zeker? Lijkt me wel een gaaf project maar dan wel iets wat heel blijft nadat ik er geld in heb gestoken :+

Een 600cc is ook een stuk lichter gebouwd... Je blijft helaas met dezelfde problemen zitten.
 
Omdat ik teveel dingen tegelijk wil,heb ik besloten het even anders te doen.......

Komend seizoen wil ik met mijn pa wat meer de bochtjes opzoeken in Duitsland etc.,maar ik wil ook een turbo bigbang dragbike bouwen.....dat gaat niet echt samen...

Ik heb dus mijn huidige 1000 weer standaard gemaakt... :X
full
 
Maarrrr....de spullen die daar nu vanaf gekomen zijn......wat moet ik daar nou mee :+

Het plan is daarom wat verder uitgebreid...ik zou eerst het blok opbouwen,en dan zodra het klaar was wisselen en het testen doen met mn huidige gsxr..

ik ga nu op zoek naar een gsxr 1000 frame (zonder kenteken,circuit ofzo) en ga daar een hele fiets omheen bouwen..

Dingen die ik in mn hoofd heb;

dragbike SSB klasse/Grudge idee

Big Bang,turbo,Kms motor management
Verlengde achterbrug Tot 173 cm wielbasis (of langer)
16 inch fireblade voorwiel
voorvork inwendig ingekort
Klein alu brandstoftankje (met kunstof shell voor de looks
kortom lang en laag.........en rap...

full
 
Laatst bewerkt:
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen....maar ik denk dat er onderin toeren meer koppel voorhanden is,een beetje zoals een V-twin..
 
Terug
Bovenaan Onderaan