GSXR 1100 vraag - help

Kawa_Fan

MF veteraan
11 mei 2004
2.258
1.415
Nijmegen
Ik heb een vraag aan mensen die gsxr-1100 (W) hebben gereden of rijden.
Mijn pa heeft namelijk zo'n motor en het valt ons beide op dat de motor snel aan de achterkant wegglijd in een bocht. We dachten dat het misschien de achterdemping zou zijn, deze stond t.o.v mijn fzr 600 vrij losjes. Deze hebben we stugger gezet, maar hij glijdt nog steeds.

De motor heeft een ContiForce achterband met 2.9 bar. De band heeft nog een schaamrand van een goede 2 cm en met deze marge glijdt hij dus al! Het gebeurt ook al zonder gas-bij te geven in een bocht.

Is dit normaal met deze (zware) motor of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen.
(Zowiezo keer lans Suzuki dealer om achterdemping maar keer te laten afstellen door hen ofzo).

Mvg, Dennis
 
lijkt mij zeker dat de band de oorzaak is van het probleem, als je demping niet goed is afgesteld ga je pas glijden als je geen schaamrand meer op je banden hebt staan!!
 
Mijn 'daily driver' Gix11w staat op pilot roads!. wordt stevig bereden, geen schaamrandjes voor en achter. en heeft slechts zeer sporadisch last van een onstabiele achterpartij. bandendruk hou ik op 2.7.
Met de vering heb ik eindeloos lopen zoeken naar de voor mij goede afstelling voor straat gebruik.

Laat je vering ff checken / instellen, helpt dat niet dan ander rubber wellicht.
 
Wat heb jij uiteindelijk voor vering/demping stand gekozen?

Maareh, is de contiforce dan echt zo slecht dat ie met zo'n marge al gaat glijden???? Dit is toch bijna niet mogelijk. Is het gat met andere sport/toer banden (pilot road/bt020) dan zo overdreven groot?
 
Als jullie zeker weten dat alles goed vast zit achteraan , lagers e.d. goed zijn , veerelement goed is , koop dan maar 'n andere band.

Of kijk of je zo'n zelfde wiel met (dus) 'n ander merk band kunt lenen en probeer dat eens.
 
misschien moet je die band is op je voorwiel gooien, glijdt ie daar ook dan is de band slecht en anders kan je gaan zoeken...
 
Voor en achterband zijn niet altijd te vergelijken (toevallig moto73 bandentest uit augustus of september nr gelezen). Maar bedankt voor jullie inbreng! :}

Idd als deze band versleten is maar eens ander bandje proberen. Tis niet zo dat mijn pa de grens opzoekt dus onderuitgaan zal niet gebeuren (hij kent de grens met deze band op moment). Maar het is wel een kwestie van vertrouwen krijgen/hebben/verliezen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan