GSXR-600 2004

Godfather

Die hard MF'er
14 mei 2003
669
0
Belgium
Yow,

Wie heeft hier allemaal een GSXR600 van 2004 ? Wat is jullie indruk en wat vinden jullie écht enorm goed aan deze motor, of echt slecht?

En als jullie der een ander dempertje op hebben zitten zie ik graag ook wel foto's ;)
( en als jullie filmpjes met geluid van die brulpijpjes hebben ben ik sterk geïnteresseerd om die eens te horen !!! )

De R1 gaat bij mij nl. weg, en der komt een GSXR600 in de plaats.
 
R1 te snel of zo?

Zo zou je't wel kunnen stellen, ja.

En hoe zit het feitelijk met de remmen op de nieuwe GSXR600? Heb al gehoord dat die vrij goed zijn, maar in sommige tests worden die dan toch weer een beetje afgekraakt. Toch maar stalen remleidingen laten monteren ?

 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk man dat je voor een 600 gaat stuurt veel beter :P
ik kom van een zx9r en ga nu echt wel veel harder met mijn 636,
en over die remmen ze zijn echt meer dan voldoende hoor ga eens proefrijden he!
 
Je hebt gelijk man dat je voor een 600 gaat stuurt veel beter :P
ik kom van een zx9r en ga nu echt wel veel harder met mijn 636,
en over die remmen ze zijn echt meer dan voldoende hoor ga eens proefrijden he!

He Ninjadriver. Is dat je vriendin of vrouw op je avatar? Dat laatste plaatje effe zichtbaar maken man! :) :}
 
Je hebt gelijk man dat je voor een 600 gaat stuurt veel beter :P
ik kom van een zx9r en ga nu echt wel veel harder met mijn 636,
en over die remmen ze zijn echt meer dan voldoende hoor ga eens proefrijden he!

weet ik, ik kom dan ook van een ZX6R. Tevreden van die 636? Heb er ook even zitten aan denken, maar de vermogenscurve van de gixxer schijnt iets beter te zijn, en vroeger op te pikken, om nog niet over de 1500rpm extra te spreken ( kan doorgetrokken worden tot 15.500rpm).
En de blauwe kleurenstelling vind ik dus echt prachtig ;)
 
Zo zou je't wel kunnen stellen, ja.

En hoe zit het feitelijk met de remmen op de nieuwe GSXR600? Heb al gehoord dat die vrij goed zijn, maar in sommige tests worden die dan toch weer een beetje afgekraakt. Toch maar stalen remleidingen laten monteren ?

Roger ik zou u echt geen zorgen maken over die remmen zenne. In die 600 test van motorwereld waren de remmen van de honda/kawa/suzuki nagenoeg gelijk. Alleen die van de yamaha waren iets minder maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn zenne.
Soms moet ge niet te veel nadenken... Er is geen slechte 600 (buiten die triumph die is wat minder hehe) En ga eens proefrijden want wat de ene fijn zitten vindt, vindt de andere alweer niet zo leuk.
 
minpunten aan de GSX600R euh... voor mij dan,Geen ;)
en remmen doet die echt wel goed zenne,mischien dat je wat power onderin gaat missen in vergelijk met je R1?kunt ook 750 kopen :) .
ga proefrijden!!! :9~
 
Roger ik zou u echt geen zorgen maken over die remmen zenne. In die 600 test van motorwereld waren de remmen van de honda/kawa/suzuki nagenoeg gelijk. Alleen die van de yamaha waren iets minder maar dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn zenne.
Soms moet ge niet te veel nadenken... Er is geen slechte 600 (buiten die triumph die is wat minder hehe) En ga eens proefrijden want wat de ene fijn zitten vindt, vindt de andere alweer niet zo leuk.

Peter, 't hele probleem is dat ik direct alles erop en eraan wil zodat ik 1 prijs heb en daarna niet nog in de geldbeugel moet gaan tasten, vandaar dus die vraag ivm stalen remleidingen.
't Probleem is dat ik bij mijn garagist geen testrit kan gaan doen, want da's zo geen megadealer : die doet aan grijze import, en heeft de motor pas na de bestelling dan ook effectief staan.

Enne... al dat opzoeken van gegevens en zo is een beetje mijn manier van in de stemming komen, er naartoe te leven zeg maar ;)

En deze morgen de motorwereld kunnen kopen, dus seffens naar huis en eens lezen ;)

Slechter nieuws is dat ik nog geen enkel bod heb gekregen op mijn fietske....particuliere verkoop is toch een traag gedoe zenne ;-(
 
minpunten aan de GSX600R euh... voor mij dan,Geen ;)
en remmen doet die echt wel goed zenne,mischien dat je wat power onderin gaat missen in vergelijk met je R1?kunt ook 750 kopen :) .
ga proefrijden!!! :9~

Hmm vrees ik niet zo voor. Hou zo'n beestje graag in toeren, en die R1 heeft teveel power voor me dus ja ;)
 
Peter, 't hele probleem is dat ik direct alles erop en eraan wil zodat ik 1 prijs heb en daarna niet nog in de geldbeugel moet gaan tasten, vandaar dus die vraag ivm stalen remleidingen.
't Probleem is dat ik bij mijn garagist geen testrit kan gaan doen, want da's zo geen megadealer : die doet aan grijze import, en heeft de motor pas na de bestelling dan ook effectief staan.

Enne... al dat opzoeken van gegevens en zo is een beetje mijn manier van in de stemming komen, er naartoe te leven zeg maar ;)

En deze morgen de motorwereld kunnen kopen, dus seffens naar huis en eens lezen ;)

Slechter nieuws is dat ik nog geen enkel bod heb gekregen op mijn fietske....particuliere verkoop is toch een traag gedoe zenne ;-(


Dan ga je toch bij een andere dealer proefrijden? Proefrijden is namelijk niet automatisch kopen..
 
Ik heb al veel testen van deze nieuwe machine gelezen, allemaal erg lovend, bij 600 cc testen komt hij vaak als 1e uit de bus. wat ik vreemd vindt dat bij vermogentesten de 118, (laat staan de 126) pk's er lang niet uitkomen!
In een engels blad(ik heb het niet bij de hand, ligt op mijn werk) hebben ze de oude en nieuwe GSX R 600 gemeten, het bleek dat de oude zelfs sterker was!
Wel meer kracht onderin enzo voor de nieuwe, erg goede wegligging, maar dat had de oude ook al.
Toch wel een kwaaltje van Suzuki, dat bij de 600 en 750, het opgegeven vermogen er niet helemaal inzit, dit in tegenstelling met de GSX R 1000, deze maakt de opgeven waarde wel vaak waar!
De oude GSX R 600 van 1998 kwam ook nooit aan de opgeven 110 kruk pk's
Maar och op de weg zul je er niet veel van merken, enkele pk's verchil denk ik. Verder vindt ik het een heel erg mooie machine die 600.
veel plezier!
 
Peter, 't hele probleem is dat ik direct alles erop en eraan wil zodat ik 1 prijs heb en daarna niet nog in de geldbeugel moet gaan tasten, vandaar dus die vraag ivm stalen remleidingen.
't Probleem is dat ik bij mijn garagist geen testrit kan gaan doen, want da's zo geen megadealer : die doet aan grijze import, en heeft de motor pas na de bestelling dan ook effectief staan.

Enne... al dat opzoeken van gegevens en zo is een beetje mijn manier van in de stemming komen, er naartoe te leven zeg maar ;)

En deze morgen de motorwereld kunnen kopen, dus seffens naar huis en eens lezen ;)

Slechter nieuws is dat ik nog geen enkel bod heb gekregen op mijn fietske....particuliere verkoop is toch een traag gedoe zenne ;-(

Over die remmen zou ik toch geen zorgen maken. Ik heb ook niet te klagen over de remmen van mijn R6 en ze zouden niet zo goed zijn als die andere merken. "iets minder bijtend" werd het omschreven.
Verder mss een stuurdemper handig alhoewel ik dacht dat die er standaard op zit.

Anyway veel succes met de zoektocht hopelijk vind ge iets naar uw goesting.
Ja particuliere verkoop duurt altijd "te lang". Als je moet wachten duurt het altijd lang. Als je bij dealer om en om kunt wisselen zou ik het toch doen en uw extra spullen zo apart verkopen.
 
Over die remmen zou ik toch geen zorgen maken. Ik heb ook niet te klagen over de remmen van mijn R6 en ze zouden niet zo goed zijn als die andere merken. "iets minder bijtend" werd het omschreven.
Verder mss een stuurdemper handig alhoewel ik dacht dat die er standaard op zit.

Anyway veel succes met de zoektocht hopelijk vind ge iets naar uw goesting.
Ja particuliere verkoop duurt altijd "te lang". Als je moet wachten duurt het altijd lang. Als je bij dealer om en om kunt wisselen zou ik het toch doen en uw extra spullen zo apart verkopen.

Ik heb mijn eigen sv bij de dealer staan en kan ik woensdag weer ophalen, tot die tijd heb ik een gloednieuwe gsxr600 mee gekregen, stond iets meer als 700km op de teller. Er zit standaard al een stuurdemper op, 20cm ongeveer ONDER de kroonplaat. Wat betreft het remmen doet die het prima, alhoewel als ik flink in de ankers ga voel ik em wel een beetje stuiteren/nerveus worden. Maar dat zal wel komen omdat ik altijd pas heel laat rem :)

Maar zoals ik al zei, maak eerst een proefrit voordat je eraan begint, dan weet je het zeker!
 
Over die remmen zou ik toch geen zorgen maken. Ik heb ook niet te klagen over de remmen van mijn R6 en ze zouden niet zo goed zijn als die andere merken. "iets minder bijtend" werd het omschreven.
Verder mss een stuurdemper handig alhoewel ik dacht dat die er standaard op zit.

Anyway veel succes met de zoektocht hopelijk vind ge iets naar uw goesting.
Ja particuliere verkoop duurt altijd "te lang". Als je moet wachten duurt het altijd lang. Als je bij dealer om en om kunt wisselen zou ik het toch doen en uw extra spullen zo apart verkopen.

Ben ik ook van plan ergens, maar totdat ik daar de prijs gekregen heb ( eerst tijd hebben om tot daar te gaan ) probeer ik particulier.
Moest er nu al iemand interesse laten blijken, dan is de bal aan't rollen, en kan ik (heel rap) de euro's der wel doen afvliegen ;)
Allee, binnen de perken natuurlijk.
Maar der komt maar geen bod.

Ach ja, we zien wel maar tegen begin juni hoop ik op mijn nieuw machineke te zitten ;)
 
Ik heb mijn eigen sv bij de dealer staan en kan ik woensdag weer ophalen, tot die tijd heb ik een gloednieuwe gsxr600 mee gekregen, stond iets meer als 700km op de teller. Er zit standaard al een stuurdemper op, 20cm ongeveer ONDER de kroonplaat. Wat betreft het remmen doet die het prima, alhoewel als ik flink in de ankers ga voel ik em wel een beetje stuiteren/nerveus worden. Maar dat zal wel komen omdat ik altijd pas heel laat rem :)

Maar zoals ik al zei, maak eerst een proefrit voordat je eraan begint, dan weet je het zeker!

Dat moet met veringsafstelling wel weg te werken zijn, dat stuiteren ;)
Dat had mijn R1 namelijk ook.

Die proefrit is een goed idee, maar de tijd vinden is nog wat anders. Deze week 9-18u werken, dus geraak bij geen enkele dealer, dit weekend werken.... maar volgende week 4.5d vrijaf omdat ik dit weekend werk, dus dat wordt het moment denk ik zo ;)
 
de 636 is dus echt wel de sterkste hoor!! op de dyno zie je de echte waarden,
en een zx6r kan ook tot 15.500 eer de begrenzer aangaat
kijk hier maar een je zal wel snel voor de kwak gaanhttp://www.sportrider.com/features/146_0408_comp_strip/
http://www.sportrider.com/features/146_0408_comp_dyno/

Tja elke bike is dan weer anders he. In de huidige editie van motorwereld staan ook alle bikes getest en gedyno'ed. Suz had tss 8 en 11,2k rpm ietsje meer dan de kawa. Maar waar spreken we nog over he :)
 
Ik heb al veel testen van deze nieuwe machine gelezen, allemaal erg lovend, bij 600 cc testen komt hij vaak als 1e uit de bus. wat ik vreemd vindt dat bij vermogentesten de 118, (laat staan de 126) pk's er lang niet uitkomen!
In een engels blad(ik heb het niet bij de hand, ligt op mijn werk) hebben ze de oude en nieuwe GSX R 600 gemeten, het bleek dat de oude zelfs sterker was!
Wel meer kracht onderin enzo voor de nieuwe, erg goede wegligging, maar dat had de oude ook al.
Toch wel een kwaaltje van Suzuki, dat bij de 600 en 750, het opgegeven vermogen er niet helemaal inzit, dit in tegenstelling met de GSX R 1000, deze maakt de opgeven waarde wel vaak waar!
De oude GSX R 600 van 1998 kwam ook nooit aan de opgeven 110 kruk pk's
Maar och op de weg zul je er niet veel van merken, enkele pk's verchil denk ik. Verder vindt ik het een heel erg mooie machine die 600.
veel plezier!

geloof je nou echt, dat de oude meer vermogen heeft als de nieuwe

:?
 
Ik heb een gixxer 600 uit 2004 (geel), ik moet zeggen dat ie snaarstrak stuurt en gewoon fantastisch loopt zowel op lage als hogere toeren, ik kom van een 750 gsx af en moet zeggen dat dit echt fantastisch rijdt echt nix anders dan lof over deze bike.
full
 
geloof je nou echt, dat de oude meer vermogen heeft als de nieuwe

:?
Ja. Gelijke bank, gelijke run. Hoe kunnen cijfertjes dan liegen.
Bovendien, er zijn méér punten aan een motor die soms voor verandering (niet te verwarren met verbetering) vatbaar zijn. Het zijn niet enkel pk's die spreken.
 
Maar de verschillen tussen alle 600cc fietsjes zijn zeer klein hoor! het zal em
wel aan de rijder liggen welke het snelste is.
 
Ik heb een gixxer 600 uit 2004 (geel), ik moet zeggen dat ie snaarstrak stuurt en gewoon fantastisch loopt zowel op lage als hogere toeren, ik kom van een 750 gsx af en moet zeggen dat dit echt fantastisch rijdt echt nix anders dan lof over deze bike.
(Afbeelding)

Kijk, hier heb ik echt wat aan ! :}
In't geel vind ik hem ook echt strak staan, maar tja, mijn pakken zijn blauw... ( en mijn helm blauw met geel, dat zou dus wel gaan... ).
Enkel die pinkertjes vind ik nogal lomp uitgevallen en die gaan er dan ook meteen af gaan.

Heb je daar trouwens een Devil of zo opzitten? Kan het niet goed zien, maar ziet er de standaard demper toch niet uit :)
 
Maar de verschillen tussen alle 600cc fietsjes zijn zeer klein hoor! het zal em
wel aan de rijder liggen welke het snelste is.

Ja, denk ik ook!! Maar de reden van mijn topic was eerder wat zaken te achterhalen zoals bijvoorbeeld geweten is voor de R6 dat je beter een hogere voorband ( 70 ipv 60 ) erop zet om hem fijner te doen rijden.
En liefst van al zou ik een aantal verschillende uitlaten willen kunnen horen... dat vind ik altijd zo ambetant als je een demper koopt die je nog niet gehoord hebt, 't blijft een beetje gokken.
Ik denk dat Yoshi té aso gaat zijn, Akra/BOS/Devil zou'k wel eens willen horen, en MIG heb ik op mijn R1 en daar twijfel ik dus ook over, want die gaf ook lekker :) :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan