gsxr 600 '97 kleppenstellen

SchoneMitch

Rookie
7 dec 2015
16
0
amsterdam
Hallo beste leden,

Ik ben sinds kort in bezit van een gsxr 600 '97 met nu 48000 op de klok.
De motor loopt gewoon prima alleen bij stationair lopen tot zo'n 3000 toeren hoor je een ratelend geluid. En bij veel zoeken op de forum kan ik er uit halen dat dit vaak de nokasketting is en de kleppen en de motorhandboek geeft ook aan dat je om de 24000km de kleppen gesteld moeten worden.

Dus wat ik wil doen is de kleppen speling meten dus kleppen deksel eraf nok omhoog en de speling meten tussen nokas en shim en zo bij iedere klep en kijken welke gesteld moeten worden.
Nadat ik alles gemeten heb de nokassen eruit halen en de kleppen stellen als ik toch alles eruit wil ik gelijk ook de nokasketting vernieuwen dan ben ik gelijk klaar. Dit mijn idee hoe ik het wil gaan aanpakken wie heeft er nog handige tips of kritiek waar ik op moet letten. ( ps dit is de eerste keer dat ik het gaan doen bij een motor).
 
Hallo iedereen bedankt voor jullie reactie, ik heb ook gelezen inderdaad dat de ketting spanner een zwak onderdeel is . Maar dat het mogelijk is om de veer weer te laten spannen?

Misschien is het nog aan de vroege kant voor de ketting maar dan heb ik gewoon even geen omkijken naar en weet ik zeker dat het goed is.

Maar het ombouwen naar een latere model kan je misschien een schatting geven wat het ongeveer gaat kosten. Want als ik iets kan verbeteren doe ik het graag.
 
Hallo iedereen bedankt voor jullie reactie, ik heb ook gelezen inderdaad dat de ketting spanner een zwak onderdeel is . Maar dat het mogelijk is om de veer weer te laten spannen?

Misschien is het nog aan de vroege kant voor de ketting maar dan heb ik gewoon even geen omkijken naar en weet ik zeker dat het goed is.

Maar het ombouwen naar een latere model kan je misschien een schatting geven wat het ongeveer gaat kosten. Want als ik iets kan verbeteren doe ik het graag.

Als je het echt op de officiële manier Suzuki wil doen moet je zelfs de klepveren vervangen door andere exemplaren, dat was destijds de aanbevolen modificatie toen deze fietsen nog nieuw waren.
Mijn ervaring is dat het met vervangen van het spansysteem door 99 model al een hele verbetering is. Aan onderdelen ben je daarvoor zo'n 160 euro kwijt. Dit is ex de ketting, die moet je gewoon nameten en eventueel vervangen indien nodig maar die is verder niet gemodificeerd. Ketting kost 122,50.
Als je meer informatie wil mag je me altijd een pb-tje sturen, ik kan ook eventueel de onderdelen voor je regelen als je wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan