SchoneMitch
Rookie
Hallo beste leden,
Ik ben sinds kort in bezit van een gsxr 600 '97 met nu 48000 op de klok.
De motor loopt gewoon prima alleen bij stationair lopen tot zo'n 3000 toeren hoor je een ratelend geluid. En bij veel zoeken op de forum kan ik er uit halen dat dit vaak de nokasketting is en de kleppen en de motorhandboek geeft ook aan dat je om de 24000km de kleppen gesteld moeten worden.
Dus wat ik wil doen is de kleppen speling meten dus kleppen deksel eraf nok omhoog en de speling meten tussen nokas en shim en zo bij iedere klep en kijken welke gesteld moeten worden.
Nadat ik alles gemeten heb de nokassen eruit halen en de kleppen stellen als ik toch alles eruit wil ik gelijk ook de nokasketting vernieuwen dan ben ik gelijk klaar. Dit mijn idee hoe ik het wil gaan aanpakken wie heeft er nog handige tips of kritiek waar ik op moet letten. ( ps dit is de eerste keer dat ik het gaan doen bij een motor).
Ik ben sinds kort in bezit van een gsxr 600 '97 met nu 48000 op de klok.
De motor loopt gewoon prima alleen bij stationair lopen tot zo'n 3000 toeren hoor je een ratelend geluid. En bij veel zoeken op de forum kan ik er uit halen dat dit vaak de nokasketting is en de kleppen en de motorhandboek geeft ook aan dat je om de 24000km de kleppen gesteld moeten worden.
Dus wat ik wil doen is de kleppen speling meten dus kleppen deksel eraf nok omhoog en de speling meten tussen nokas en shim en zo bij iedere klep en kijken welke gesteld moeten worden.
Nadat ik alles gemeten heb de nokassen eruit halen en de kleppen stellen als ik toch alles eruit wil ik gelijk ook de nokasketting vernieuwen dan ben ik gelijk klaar. Dit mijn idee hoe ik het wil gaan aanpakken wie heeft er nog handige tips of kritiek waar ik op moet letten. ( ps dit is de eerste keer dat ik het gaan doen bij een motor).