gsxr 600 k4 25kw op papier zetten

joostvb10

MF'er
27 jan 2013
186
0
Zwaag
Hallo,

ik heb een suzuki gsxr600 uit 2004
heb hem zelf 25 kw gamaakt door de cdi te verwisselen.
heb daarbij ook een uitdraai laten maken en die geeft 31.4 pk aan (25kw=33pk)

nu wil ik mijn motor papieren/ verzekering aan laten passen naar 25kw/31.4pk

hoe of waar doe ik dat. en voor niet al teveel geld.

Gr. Joost
 
De KNMV verzekert motoren volgens mij als enige op uitdraai.
je hoeft simpelweg een scan van je uitdraai op te sturen. je hoeft dus geen kentekenpapieren te hebben waar op staat dat je motor 25kw is.
ik heb daar ook mijn SRAD destijds daar verzekert op 25kw. Gewoon normale prijzen.

succes
 
Laatst bewerkt:
Het laten aanpassen op kenteken, is niet mogelijk wanneer je de motor zelf begrensd hebt.
Het begrenzen moet dan namelijk door een erkende Suzuki dealer gedaan zijn, deze geeft middels een brief aan het RDW de bevestiging dat er daadwerkelijk een begrenzingssetje is ingebouwd. En vervolgens worden ook je kentekenpapieren aangepast ;)
 
Hallo,

ik heb een suzuki gsxr600 uit 2004
heb hem zelf 25 kw gamaakt door de cdi te verwisselen.
heb daarbij ook een uitdraai laten maken en die geeft 31.4 pk aan (25kw=33pk)

nu wil ik mijn motor papieren/ verzekering aan laten passen naar 25kw/31.4pk

hoe of waar doe ik dat. en voor niet al teveel geld.

Gr. Joost

Je papieren aan laten passen kan via een IKS keuring bij de RDW.

Wat is het je waard om het op je papieren te hebben staan ?
 
voor mij maakt het niets uit, maar denk dat de politie vind het niet egt fijn.
heb ook geen zin in een bekeuring voor het niet in orde hebbebn van mijn papieren.
heb wel een uitdraai bij me dat hij 25kw is 31,4 pk

ik heb de cdi zelf verwisseld maar denk niet dat de dealer het anders zou doen.
 
voor mij maakt het niets uit, maar denk dat de politie vind het niet egt fijn.
heb ook geen zin in een bekeuring voor het niet in orde hebbebn van mijn papieren.
heb wel een uitdraai bij me dat hij 25kw is 31,4 pk

ik heb de cdi zelf verwisseld maar denk niet dat de dealer het anders zou doen.
Het legaal om laten zetten van mijn Bandit heeft me €400 gekost bij de dealer. Was materiaal, terugvoeren en RDW.
Of het het waard is? Tsja, ik rij graag legaal, maar voor dat geld kun je best het risico nemen denk ik? Zolang je de uitdraai maar bij je hebt tijdens het rijden kan het nooit super duur worden
 
De KNMV verzekert motoren volgens mij als enige op uitdraai.
je hoeft simpelweg een scan van je uitdraai op te sturen. je hoeft dus geen kentekenpapieren te hebben waar op staat dat je motor 25kw is.
ik heb daar ook mijn SRAD destijds daar verzekert op 25kw. Gewoon normale prijzen.

succes

:N
De Witte ook :Y
 
voor mij maakt het niets uit, maar denk dat de politie vind het niet egt fijn.
heb ook geen zin in een bekeuring voor het niet in orde hebbebn van mijn papieren.
heb wel een uitdraai bij me dat hij 25kw is 31,4 pk

ik heb de cdi zelf verwisseld maar denk niet dat de dealer het anders zou doen.

Politie zal je niet snel een bekeuring geven als je een uitdraai bij je hebt.
Mochten ze je toch een bekeuring geven.
Dan ben je nog altijd goedkoper uit dan 2 keer je motor opnieuw laten keuren. ;)
 
dan weet ik wat ik ga doen. helemaal nix :)

weet iemand ook wat de kosten voor de bekeuring is ???
 
uitdraai heb ik bij mijn motor papieren gestopt, in mijn motor jas.
rij niet zonder die jas dus dat moet goed komen.

ik heb het wel aan mijn verzekering gemeld via de email maar ze hebben nog niet gereageerd.
iemand ervaring met voogd motorverzekeringen???
 
Ja en je mag natuurlijk geen centimeter verder rijden. Dus je moet weer iemand anders regelen om je motor op te halen, kost soms ook weer geld.
 
Ja en je mag natuurlijk geen centimeter verder rijden. Dus je moet weer iemand anders regelen om je motor op te halen, kost soms ook weer geld.

Najaa, het ligt ook vooral aan jezelf of je word gepakt.


Als je enigszins normaal rijd dan zul je niet snel worden aangehouden. :Y


Een fuik inrijden kan natuurlijk altijd gebeuren. (en dan wil het nog niet zeggen dat je ook meteen een boete hebt)


En voor 330 kun je dus nog steeds 2 keer gepakt worden ongeveer t.o.v. RDW keuringen etc. (in gedachte houdend dat je de motor ook weer vol vermogen gaat zetten).
 
Dat klopt, als je opvalt zullen ze je eerder van de weg plukken.
Ik ben in 13 jaar nog nooit aan de kant gezet. Ja, 1x omdat er olie op de weg lag en ze me waarschuwden om een andere route te pakken. Niets qua papieren oid.
Ook nog nooit een fuik gezien, maar dat ligt er net aan waar je rijd en hoe laat enzo. :P

Dus ja.. het is een gokje nemen. Als ik nu het hele circus over moest doen, kocht ik gewoon een motor met 35kW als originele vermogen. Geen extra kosten en genoeg pk's en koppel om 2 jaar mee door te komen.
 
Als je dan toch met een uitdraai gaat rijden, zou ik mooi een 35kW setje hebben gekocht.
 
Dan weet ik niet wat de verzekering gaat doen bij een ongeluk. Ik denk dat ze niet uitkeren, omdat ie origineel meer dan 70kW heeft.
 
Ah stom ja, was even in de war.
Als die origineel meer dan 70kW heeft gaat die vlieger natuurlijk niet op.
 
hallo
ik heb mijn gsxr 600 K5 ook 25 kw ik heb een 25 kw cdi kasje er aan hangen en op kenteken ook 25 kw. ik heb hem ook bij voogd verzekerd is een prima verzekeringsmatschapij.
hij was al gekeurt bij het rdw voor 25 kw toen ik hem had gekocht.
ik wou eerst ook een andere motor op uitdraai verzekeren maar ze zijden in de winkel tegen mij als het zwaar letsel bij een ongeluk is kun je er nog vlink gezeik mee krijgen.
dus ik heb toch maar een motor gekocht die op kenteken ook 25 is.
 
de winkel doet dat alleen maar om geld aan je te verdienen.
als je het goed afspreekt met je verzekering dan kunnen ze je nix maken.

omdat je het afgesproken hebt natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan