GSXR 600 motor maakt raar geluid..

4 aug 2021
4
0
Hey allemaal!

Ik heb een probleem met mijn GSX-R 600, sinds kort maakt hij een vreemd geluid en ik kan niet goed zeggen wat het is..
Het geluid ontstaat van zodra ik het gas opendraai en het wordt ook luider naarmate de moto warmloopt.
Het klinkt een beetje alsof er iemand met een sambabal staat te schudden..

Als ik alleen rijd dan rijd hij perfect (op het apart geluid na dan) maar van zodra ik mijn vriendin mee achterop neem valt mijn toerental soms weg en geeft hij een fout melding..

Jammer genoeg kan ik de melding niet uitlezen want van zodra ik het contact af en op zet is de melding weg..

Ik denk misschien aan de vlinderkleppen of de ketting spanners. Iemand die hier enige ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_1201.MOV
    19,3 MB
@WhiteKnight600

Eigenlijk beschrijf je hier 2 problemen.

Wat je op het filmpje hoort is je nokkenasketting.

Die hoor je altijd goed bij die gixxers daar staan ze om bekend, ik hoor dan ook niks vreemds op het filmpje.

Het vreemde is dat het volgens jou erger wordt als de bike warm is, normaal gesproken wordt het minder met het opwarmen van het blok.

Wat betreft je 2e klacht.... Een gixxer hoor je in je eentje te berijden 😉

Maar even zonder gekheid, je geeft echt te weinig informatie om daar iets zinnigs over te zeggen.
 
Om uit te lezen, is het ook raadzaam gebruik te maken van de killswitch. De foutcode blijft dan wel aanwezig, maar de motor stopt wel met draaien. Is het toevallig niet iets met de stva? Laatst kwam daar ook een topic van voorbij. Een forumlid heeft een hele how-to geschreven hoe dit gerepareerd en voorkomen kan worden in de toekomst.
Vwb de kettingspanner kun je ervoor kiezen een handmatige te installeren. Bij mijn '99 gixxer begin dit jaar gedaan. Werkt top en als je de ketting begint te horen stel je' m weer iets bij. Kettingspanners blijken in het algemeen wel een dingetje te zijn bij motorfietsen. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar bij m'n BMW uit 2006 is het ook een bekende kwaal.
 
Ik heb nog een nieuw filmpje van vandaag, ik denk dat het aan de kettingspanner ligt.

Komt dit geluid iemand bekend voor?
Zoals eerder vermeld heb ik er alleen last van als hij warm is..
Zou dit komen omdat de ketting dan wat rekt en de spanner zijn werkt niet doet..?
 

Bijlagen

  • IMG_1222.MOV
    29,9 MB
Maat van mij zijn spanner ging eruit bij 22k was een 750 uit 2010
Zoals Dakkert ook al aangeeft is een bekend dingetje bij gixxen.

Ik zou hier niet meer mee gaan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan