GSXR 600 of GSXR 1000?

Ja daar ben ik juist naar opzoek. ik kan wel rusitg aan het gas draaien maar bij een 600 werkt dat niet echt.
ben niet helemaal gek kan mezelf wel beheersen en ik durf het wel aan om een 1000 te kopen. bang ben ik zeker niet op de motor ik geniet juist vandaar dat ik ok zo snel mogelijk de stap naar een 1000 wil maken. ik vind het belangrijk om de mening te krijgen van mensen die deze stap al gemaakt hebben.
 
proefritje maken :P zo ernstig is zon 1000 ook weer niet als je al een jaar heb gereden..
zijn een hoop horror verhalen over 1000cc, maar mijn eerste ritje op een r1 vond ik ook lichtelijk tegen vallen kwa power aangezien ik dus verwachte dat ie bij elke draai van de gashendel, direct zou stijgeren.
 
Nee dat is geen optie, haha

Het is niet mijn bedoeling om door de stad te gaan touren maar ik woon wel in de stad dus elke keer als ik de motor pak moet ik toch de stad in en uit en mijn vriendin wil ook wel eens achterop en dat moet kunnen vind ik.

Weet al zeker dat het een k4 word alleen over de cillinderinhoud twijfel ik maar ik denkt toch da ik voor de 1000 ga.

Ik wist het zo goed als zeker alleen toen ging ik wat forums lezen en dit heeft mij aan het twijfelen geholpen maarja dat kunnen natuurlijk ook een hoop amateurs zijn die niet met hun rechterhand om kunnen gaan.
Ik vind motor rijden geweldig en het vermogen is inderdaad verslavend maar ik ben het er mee eens dat als je hier bang voor bent het idd niet slim is om een 1000 te overwegen.
 
kijk naar het vermogen niet naar de cylinder inhoud.

er zijn genoeg motoren met 800+ cc die het onderspit moeten delven aan een 600 cc motor.
 
Inderdaadt de enige verhalen die ik over de 1000 hoor is dat je bij elke draai aan de gashendel de lucht ingaat. maar is dit echt het geval of moet je toch je best doen om een wheelie te maken?
wat gebeurt er bijvoorbeeld als je in de 2e versnelling bij 4 of 5000 toeren in 1 keer je gas opentrekt? stijgt hij dan op of at niet?
 
proefritje maken :P zo ernstig is zon 1000 ook weer niet als je al een jaar heb gereden..
zijn een hoop horror verhalen over 1000cc, maar mijn eerste ritje op een r1 vond ik ook lichtelijk tegen vallen kwa power aangezien ik dus verwachte dat ie bij elke draai van de gashendel, direct zou stijgeren.
Gek he, als je schakelt bij 2500 toeren. Idioot :+
 
Inderdaadt de enige verhalen die ik over de 1000 hoor is dat je bij elke draai aan de gashendel de lucht ingaat. maar is dit echt het geval of moet je toch je best doen om een wheelie te maken?
wat gebeurt er bijvoorbeeld als je in de 2e versnelling bij 4 of 5000 toeren in 1 keer je gas opentrekt? stijgt hij dan op of at niet?
nee, dan stijgt ie niet op.

En ook al zal ie dat wel doen, je klapt echt niet in 10 miliseconden INEENS achterover. Je hebt echt genoeg tijd om het gas wat dicht te draaien en dit te voorkomen.

1000 stelt niet zoveel voor. Ja tuurlijk zijn ze snel, maar het zijn geen onhandelbare machines, enkel te besturen door motoGP coureurs. Ze zijn gemaakt voor gewone mensen en je kunt er dus heel gemakkelijk gewoon mee rijden.

Als ik dit zo allemaal aanhoor moet jij gewoon een 1000 halen. In je achterhoofd prefereer je die toch boven een 600. Daarnaast is een 1000 makkelijk rustig en schakellui te rijden en mist het dus ook geen vermogen om iemand achterop te nemen.
 
Ik heb een aantal keer op de 750 ('01 geloof ik) van mijn vriend gereden, en achterop gezeten, en ik heb een paar keer op zijn 1000 gereden (K5). Wel achterop gezeten, niet mee achterop gereden).

Zelf heb ik een ZZR600 gehad, en ben overgestapt naar een Bandit 1200, en als 2e motor nu een VFR800.

Ik heb gekozen voor een 1200 omdat ik het prettiger vind om met een laag toerental te kunnen rijden (vergelijking? 600 > 120 > 6500 toeren t.o. 1200 > 120 > 4500 toeren). Ik zal ook geen 600 cc motor meer kopen, ben verslaafd aan het koppel en het lage toeren rijden.

Je moet rijden wat je zelf leuk vind. Ik persoonlijk vond zijn 750 lekkerder rijden dan de 1000 omdat die even wat meer body heeft. Een iets minder extreme positie. Qua vermogen maakte het niet zoveel uit, bedoel, 150 pk of 165, er roffelen genoeg paardjes onder je... Ik ben 174 en 65 kg ongeveer, hij is 192 en 110 kg, bij hem komt de motor omhoog, ik heb daar nooit last van, ofschoon ik daar soms wel mijn best voor heb gedaan met de 750 :P Met de 1000 niet geprobeerd. Maar het is echt niet zo dat ie altijd maar op het achterwiel staat hoor ;)

Ondanks dat je particulier wilt kopen, kun je bij een motorzaak best een proefritje maken hoor.

Je zegt dat je vriendin regelmatig achterop zit. Als je een proefrit gaat maken, laat haar dan achterop zitten. Zoals ik al zei, op de 750 kon ik redelijk achterop zitten. Op de 1000 zat ik bijna letterlijk met mijn knieen in mn nek. Niet bepaald comfortabel, ook omdat het zitje achterop een heel stuk kleiner is. Jij moet het leuk vinden, maar denk dat haar mening ook wel een klein beetje meetelt?

Succes in ieder geval met de aankoop en het zoeken naar je nieuwe maatje :)
 
Eerst proefrijden en dan kan je echt pas een juiste beslissing maken.
Persoonlijk voor de 750 cc gekozen want die 1000 cc machines die zijn eigenlijk niet normaal meer in het dagelijkse verkeer. Wat betreft het gas vol opentrekken in z'n 2 dan stijgt hij wel op.
Zo niet dan is dat ding stuk. Dit is ervaring geen onzin.

Suc6 met proefrijden.
 
nee, dan stijgt ie niet op.

En ook al zal ie dat wel doen, je klapt echt niet in 10 miliseconden INEENS achterover. Je hebt echt genoeg tijd om het gas wat dicht te draaien en dit te voorkomen.

1000 stelt niet zoveel voor. Ja tuurlijk zijn ze snel, maar het zijn geen onhandelbare machines, enkel te besturen door motoGP coureurs. Ze zijn gemaakt voor gewone mensen en je kunt er dus heel gemakkelijk gewoon mee rijden.

Als ik dit zo allemaal aanhoor moet jij gewoon een 1000 halen. In je achterhoofd prefereer je die toch boven een 600. Daarnaast is een 1000 makkelijk rustig en schakellui te rijden en mist het dus ook geen vermogen om iemand achterop te nemen.

Bedankt dat wou ik graag horen.
Het zal een 1000 worden
 
Achterop een buikschuiver zal je toch nooit echt lekker zitten maar het zijn nooit lange afstanden wat ze mee rijd dus dat scheeld;)
 
Het is niet dat de 1000 ineens achteroverklapt.

1000cc moet je het gas open schroeven ipv het gas open draaien bocht uit. En 1000 verkijk je je op de snelheid, je verwacht met 100 op een bocht af te gaan en je rijd er al 150.. en dan is het kwestie van remmen en sturen. Oftewel je moet er mee leren omgaan. Het is geen horror maar je moet wel respect hebben voor de motor en zijn vermogen.

Een 600cc of 750cc is wel meer fun om te rijden kwa in de toeren jaren etc, meer schakelen en spelen, hoewel dat op de 750cc al een stuk minder is :) 750 vond ik eigenlijk de ideaale motor :)

Nog een punt ter overweging is misschien dat je banden slijtage wel op loopt ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,


Ik kan leuk overweg met de 600 leker hangen in de bochten enzo maar mijn vriendin zit vaak achterop en ik merk gewoon dat hij vermogen tekort komt, soms lijkt het wel alsof hij even dood valt als ik vanaf stilstand optrek. Daarbij hou ik er niet van dat als ik een keer rustig wil rijden of door de stad dat het eigelijk niet kan of erg stotterig.
Ook ben ik 2.01 meter en zit een 1000 ook iets lekkerder.

ik geef je hier advies op je eigen woorden ;

ja je hebt de 1000 nodig omdat in je schrijven toch 1 ding naar boven komt, je mist het koppel en je jaagt niet altijd graag in toeren
+ soms een passagier mee en dan zit een 1000 toch ook al beterder

kzie geen enkele reden waarom je het niet zou doen

gefiliciteerd *D
 
Hahaha bedankt mensen.

1 ding is iniedergeval zeker en dat is dat ik nog een hele mooie GSX-R 600 uit 1999 in de schuur heb staan die de verkoop ingaat;)
(hij kan ook op 25kw)

Liefhebbers?
 
Het is niet dat de 1000 ineens achteroverklapt.

1000cc moet je het gas open schroeven ipv het gas open draaien bocht uit. En 1000 verkijk je je op de snelheid, je verwacht met 100 op een bocht af te gaan en je rijd er al 150.. en dan is het kwestie van remmen en sturen. Oftewel je moet er mee leren omgaan. Het is geen horror maar je moet wel respect hebben voor de motor en zijn vermogen.

Een 600cc of 750cc is wel meer fun om te rijden kwa in de toeren jaren etc, meer schakelen en spelen, hoewel dat op de 750cc al een stuk minder is :) 750 vond ik eigenlijk de ideaale motor :)

Nog een punt ter overweging is misschien dat je banden slijtage wel op loopt ;)

:^

Niets meer aan toe te voegen behalve... Ga op beide eens proefrijden.
 
Je bent nu een 600cc de baas...............dus koop nou een 1000cc en en rijden met die hap.

Vermogen zat en soepel genoeg, 600cc brommers zijn voor keyboard pussies..... :+

full


Uiteindelijk kom je vanzelf achter dat groter/meer niet beter is............ ;) Ik ben teruggegaan naar een 600cc rijstkoker.... wat een heerlijke gooi en smijt machine..Lekker in de toeren jagen en in de bochten leggen....

Doe ik zeker niet met mijn andere motor....wat een lompe hok....... ;)
 
Laatst bewerkt:
Je bent nu een 600cc de baas...............dus koop nou een 1000cc en en rijden met die hap.

Vermogen zat en soepel genoeg, 600cc brommers zijn voor keyboard pussies..... :+

[afbeelding]

Uiteindelijk kom je vanzelf achter dat groter/meer niet beter is............ ;) Ik ben teruggegaan naar een 600cc rijstkoker.... wat een heerlijke gooi en smijt machine..Lekker in de toeren jagen en in de bochten leggen....

Doe ik zeker niet met mijn andere motor....wat een lompe hok....... ;)

Lekke dubbel ben jij. eerst zeg je dat een 600 voor pussies is en vervolgens zeg je dat jij je 1000 heb verkocht en weer een 600 bent gaan rijden.

Wie is nu de pussy dan?
 
Lekke dubbel ben jij. eerst zeg je dat een 600 voor pussies is en vervolgens zeg je dat jij je 1000 heb verkocht en weer een 600 bent gaan rijden.

Wie is nu de pussy dan?

Huh, ik heb niks verkocht hoor..... beiden staan netjes in de garage en wachten nu op betere tijden..... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan