GSXR 600 of GSXR 1000?

Ik rij zelf sinds vorige jaar een gsx-r1000 k3. This een super mooie motor met zelfs zeer goede toercapaciteiten (ja ook toeren kan je goed op die fiets :Y)

In het begin heb ik wel mijn momenten gehad op deze machine. Zo heb ik paar gehad dat mijn achterwiel uitbrak terwijl ik naar eigen weten echt niet veel gas erop had staan)
hiervoor reed ik voornamelijk veel op mijn fzr1000 en deze is toch een stuk tammer bij het uitacceleren uit de bochten. This een bruut van een machine en heeft plenty vermogen onderin. Daar moest ik in het begin zeker wel ff aan wennen(omschakelen). Maar dat gaat prima het is een super fijne fiets en als je het ff de tijd geeft kan het naar mijn weten prima. :)

Voor de rest weet ik niet pcies hoe een standaard gsx-r1000 reageerd qua gasresponse want die vanmij was al getuned voordat ik hem kreeg.

Ga anders lekker proefrijden.

Mocht je verder nog info willen hebben dan mag je me gerust mailen..

succes!
 
Laatst bewerkt:
Terrormax bedankt voor de info,

Ik weet wel zeker dat ik een 1000 wil kopen en ik durf het ook wel aan. maar ik heb meer gehoord over het uitbreken van het achterwiel. Heb namelijk weinig zin om onderuit te gaan.
heb ook wel eens filmpjes op youtube gezien.
Kijk daar heb ik natuurlijk geen zin in. snap ook niet hoe hij het voorelkaar krijgt of er moet mischien een gloednieuwe band omheen zitten.
Heb nu een srad 600. het is mn eerste motor en ik vind hem bloedsnel alleen onderin mis ik gewoon een hoop helemaal als mn vriendin achterop zit. Dat meen ik wel komt niet door mn ego zoals bij veel mensen.
Twijfel dus wel tussen de 750 en de 1000 omdat ik van alle kanten hoor dat de 750 ook een prettige motor is die toch een hoop vermogen heeft. En inderdaad er zijn weinig die het vermogen helemaal benutten.
Heb nog 2 maanden om na te denken dan wil ik een nieuwe gaan aanschaffen.
Oh Oh twijfels twijfels.
 
LOL :) ik ken het filmpje.... als je dat "incident" linkt aan een 1000cc dan kan ik me voorstellen dat je een beeld hebt dat het ding niet te berijden valt..

Die gast op dat filmpje rijdt net zijn spiksplinter nieuwe gixxer uit de motordealer. Waar ook spiksplinter nieuwe gladde banden onderliggen.
dat was hem dus net zogoed gebeurd met een 750 of 600..

zoals ik al eerder zei gewoon de tijd geven om aan de machine te wennen. En als je graag veel vermogen onderin wil hebben, dan zou ik toch de 1000 boven de 750 kiezen. ook schijnt de fuel injectie van de 1000cc (bij dat bwjaar) beter te werken dan bij de 750.
 
Hahah ok. nogmaals bedankt voor de info.
De fuel injectie zal altijd beter zijn dan wat ik nu heb (carbs)
Maar inderdaad dat filmpje is wel lomp toen ik hem voor het eerst zag schrok ik wel want hij geeft echt nauwlijks gas.
Ik zoek inderdaad wat meer vermogen onderin maar een 1000 heeft een keer zoveel koppel als wat ik nu gewent ben.
Ook hoor ik dat om bochtjes te maken de 750 lekkerder een makkelijkere machine is.
Heel veel zeggen ook ja een 1000 is veel zwaarder en kan je er geen lekkere bochten mee maken. maar op de Srad kan ik ook leuke bochten maken en die is nog zwaarder dan de 1000 uit 2004 dus dat moet toch niet uitmaken of ligt dat ergens anders aan?
Ook komt er nog bij kijken dat ik de Srad nog geen eens een jaar heb en dus ook maar 1 seizoen gereden heb ongeveer 4500 kilometers gemaakt. kan er goed mee omgaan maar ben natuurlijk geen rossie.
Blijf twijfelen haha maarja dat is mijn eigen probleem
 
Een 600 zal zeker over het algemeen beter om de bocht gaan niet alleen door het lage voertuiggewicht maar ook omdat er in een 600'tje de massa van de roterende delen in het blok lage is dan bij een 1000cc. Dat betekend dus wat minder centrefugaal krachten = makelijke omleggen. Maar wat ik vooral ook snel merkte is dat het bij een 1000cc allemaal een stuk snelle gaat (acceleratie naar de bocht toe) waardoor bochten gewoon meer haaks lijken dan dat je er met een minder snelle motor op af zou komen rijden (als je begrijpt wat ik bedoel:) )

Maar de 1000 is misschien wat minder om te leggen dan een lichtere motor , (dus iets meer werken) maar als je hem omgelegd hebt, dan krijg je een motor die erg stabiel/koersvast is. This een fijne motor. Gewoon beide maar ff uitproberen zou ik zeggen :)

en of de injectie (van de 750)veel beter is dan jou carb fiets betwijfel ik. Carb is altijd goed (geen aan/uit effect ed.) hieronder staat een mooie vergelijktest tussen de gsx-r1000 en de gsx-r750.

http://www.motorfreaks.nl/2004/test-suzuki-gsx-r750-vs.-gsx-r1000.html

hier een vergelijktest gsx-r1000 met de r1,zx10r en CBR1000RR
http://www.motorfreaks.nl/2004/multi-test-1000cc-superbikes.html
veel leesplezier :)
 
Hahah ok. nogmaals bedankt voor de info.
De fuel injectie zal altijd beter zijn dan wat ik nu heb (carbs)
Maar inderdaad dat filmpje is wel lomp toen ik hem voor het eerst zag schrok ik wel want hij geeft echt nauwlijks gas.
Ik zoek inderdaad wat meer vermogen onderin maar een 1000 heeft een keer zoveel koppel als wat ik nu gewent ben.
Ook hoor ik dat om bochtjes te maken de 750 lekkerder een makkelijkere machine is.
Heel veel zeggen ook ja een 1000 is veel zwaarder en kan je er geen lekkere bochten mee maken. maar op de Srad kan ik ook leuke bochten maken en die is nog zwaarder dan de 1000 uit 2004 dus dat moet toch niet uitmaken of ligt dat ergens anders aan?
Ook komt er nog bij kijken dat ik de Srad nog geen eens een jaar heb en dus ook maar 1 seizoen gereden heb ongeveer 4500 kilometers gemaakt. kan er goed mee omgaan maar ben natuurlijk geen rossie.
Blijf twijfelen haha maarja dat is mijn eigen probleem


heb toevallig in het gsxr 1000 forum zelfde vraag gestelt! wil ook van srad 600 overstappen en gsxr1000 k4(alleen ik heb mijn srad nu 3jaar)
wilde ook graag veel positieve verhalen horen over de gsxr 1000 k4, maar het feit blijft dat het gaat om degene die aan het gashendeltje draait, en dat ik denk dat jij en ik allang duidelijk hebben dat we voor een 1000 willen gaan(ik in ieder geval wel)
moet wel zeggen dat ik afgelopen zomer op een gsxr 750 uit 2007 heb gereden, en dat ik daar wel erg onder de indruk van was!! veel lichter dan een srad maar zoveel meer power! dus mocht je nog twijfelen zou ik zeker gaan proefrijden op de 750 en de 1000.
ik ga volgende maand is ff bezoekje brengen aan duitsland en kom dan hopelijk met mooie 1000 k4 terug! zit nu al dagelijks op mobile.de te kwijlen!
succes met je zoektocht en we zien het resultaat hier wel op het forum!
 
Denk ook dat het een 750 k4 word.
Ben toch nog een goed gaan nadenken.
Persoonlijk denk ik dat ik het volle verkogen van een 1000 niet op de openbare weg kan gebruiken dus zie ik het nut er niet van in. En aan gezien een 750 uit 2004 het vermogen heeft waar menig 1000 cc motoren een aantal jaren geleden zich niet voor hoefden te schamen lijkt me het idd een prima motor.

Is het een beetje goed te doen dan om een motor uit duitsland te halen. Ik heb het idee dat het onwijs omslachtig is en toch voor een aantal problemen kan zorgen.
En ik krijg het idee dat het je ook niet onwijs veel bespaart als de bpm enz allemaal betaald is.
 
Ik heb trouwens wel gelezen dat het injectie systeem van de 750 uit 2004 niet optimaal is.
Is dit erg opmerlijk en hinderlijk voor de gemiddelde motor rijder of merken alleen de miereneukers hier wat van?

Het 2e minpunt waar ik over heb gelezen is het vele trillen van de machine.
 
back om topic :

dat trrillen moet je dan bekijken tijdens proefrit. (iedere motor trilt in meer of mindere mate, ligt eraan of je het opmerkt / hinderlijk vindt ...)

Wat dat betreft zou een proefrit je veel meer antwoorden verschaffen dan wat je hier aan verdere info kan krijgen, want voor de een is de 750 veel, terwijl de ander niet genoeg heeft aan de 1000 ;)
 
Laatst bewerkt:
Leest vaak dat je geen 1000 moet nemen 'want daar kan jij nooit het maximale uit halen.'


Moet dat dan? Is dat een criterium om een bepaalde motor aan te schaffen?
 
Laatst bewerkt:
Leest vaak dat je geen 1000 moet nemen 'want daar kan jij nooit het maximale uit halen.'


Moet dat dan? Is dat een criterium om een bepaalde motor aan te schaffen?
Voor veel sportieve rijders wel ja. Er zijn meer mensen die het vermogen van een 180pk 1000c fiets niet kunnen benutten dan wel. ( zal men nooit toegeven uiteraard ) En dan veel mensen die met een 750 veel beter af zouden zijn omdat zij op een dijk weggetje veel meer rijdbaar vermogen hebben.
Meer controlle, minder alles of niets etc.

Als je lekker van veel bochtjes houdt etc. en je kan je eigen fiets niet volledig benutten is het toch zonde als dat niet gaat puur en alleen voor het hogere poser gehalte ( "maar het staat wel stoer in de kroeg, ik heb 180pk... " )
 
Ja precies en aangezien ik me 600 pas een jaar heb ga ik mezelf niet al tehoog inschatten.

Een 1000 staat stoer maar je moet er ook op kunnen rijden anders is het nog kansloos.

Als je op je 1000 aan alle kanten voorbij word gereden door de 600tjes staat het ook lullig toch.

150pk is toch ook leuk om te zeggen. zijn genoeg vrienden van me die het niet eens in hun auto hebben zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan