GSXR 600, R6 of toch maar een CBR600RR (woon-werk)

bliksem

Die hard MF'er
19 jun 2006
950
0
Beste luitjes,

In opdracht van mij maatje stel ik u de volgende vraag.

Welke van deze drie motoren is beste geschikt voor woon-werk verkeer? Hij rijdt op dit moment ongeveer 120km per dag. Nou is mijn mening dat je in dit geval beter geen SS moet nemen, maar een sporttour. Alleen hij wil persee een SS. Zijn rijstijl is niet extreem ongeveer 130 km/uur op snelweg. Hij rijdt al een paar jaar een grote sporttour van Honda CBR1000. Hij wil een nieuwe motor kopen en dan 600cc. Wat raadt u aan?
 
Ik zou gewoon wat proefritten gaan maken :9


Maareh, om de keuze makkelijk te maken: R6 ;)
 
Ja inderdaad Kawa was ik vergeten!! Sorry! '( Anyway hij heeft al meerdere keren proefgereden. Zelf vindt 'ie GSXR en CBR meest gebruiksvriendelijk dus ik denk dat R6 gaat afvallen. Hij heeft nog geen Ninja gereden. Qua kosten zal niet zo veel verschil zijn bij deze motoren, maar waar het bij hem om gaat is dat 'ie minst agressieve SS wil kopen. Hij wil gewoon normaal kunnen tuffen zonder elke keer naar de koppel te rijden zoals dat met R6 geval is. Denk dat 'ie uiteindelijk voor een Honda gaat, aangezien hij al jaren een Honda rijdt, maar toch zijn we allebei benieuwd wat de meningen hier zijn met betrekking tot deze motoren maar dan voor woon-werk.
 
600RR natuurlijk... meest gebruiksvriendelijk. Heb er nu al 30.000 op staan en nog geen mankement gehad 8-) En anders een Yamaha R6. Kawa en Soesuckie zijn toch een beetje prutsmerkjes :+
 
Ik gebruik mijn R6 ook af en toe voor woon-werkverkeer en moet zeggen dat ik geen enkele moeite heb met koppel of anderszins.

Het is niet zozeer dat 'ie er moeite mee had, maar naar zijn mening gedragen GSXR en CBR zich beter bij 'rustig normaal' rijden. Als je 30.000 per jaar rijdt wat 'ie dus ook rijdt, moet je gewoon echt een betrouwbare motor hebben.
 
Beste luitjes,

In opdracht van mij maatje stel ik u de volgende vraag.

Welke van deze drie motoren is beste geschikt voor woon-werk verkeer? Hij rijdt op dit moment ongeveer 120km per dag. Nou is mijn mening dat je in dit geval beter geen SS moet nemen, maar een sporttour. Alleen hij wil persee een SS. Zijn rijstijl is niet extreem ongeveer 130 km/uur op snelweg. Hij rijdt al een paar jaar een grote sporttour van Honda CBR1000. Hij wil een nieuwe motor kopen en dan 600cc. Wat raadt u aan?

Gsxr best of both, r6 is stukje extremer en cbr, tsja die is nog meer woon-werk zeg maar
 
Het is niet zozeer dat 'ie er moeite mee had, maar naar zijn mening gedragen GSXR en CBR zich beter bij 'rustig normaal' rijden. Als je 30.000 per jaar rijdt wat 'ie dus ook rijdt, moet je gewoon echt een betrouwbare motor hebben.

Honda natuurlijk :}

ook de meest waardevaste fietsen ;)
 
ehhh wie is er ook alweer voor de zoveelste keer supersport kampioen :?
*O* *O* *O*
486.jpg
*O* *O* *O*
 
Ja na jaren achter de kudde aanlopen lopen ze nu voorrop terwijl de rest uit hun neus vreet :+

ach beetje rellen toch..


maar voor iedere dag woon werk.. zou oudere cbr600rr type pakken, zenuwachtige gixxer is niet alles in de file.
 
Ja na jaren achter de kudde aanlopen lopen ze nu voorrop terwijl de rest uit hun neus vreet :+

ach beetje rellen toch..


maar voor iedere dag woon werk.. zou oudere cbr600rr type pakken, zenuwachtige gixxer is niet alles in de file.

inderdaad... en volgens mij zocht ie ook een SS van tegenwoordig en niet 10 jaar terug O-) :+
 
inderdaad... en volgens mij zocht ie ook een SS van tegenwoordig en niet 10 jaar terug O-) :+

nou de eerste 600rr's hebben jaren niet mee kunnen komen , en dat was nog geen 5 jaar terug :W

maar wel super vriendelijk en dat is ook wel wat waard. Daarom zeg ik als soes fanaat, lekker een honda kopen voor dat file rijden en die paar knal dagen per jaar. Beter als zenuwachtig pijn in je polsen kweken.
 
ok, no probs, het gaat echt om een nieuwe motor uit 2006. Maar de conclusie is dan vanuit praktisch oog gekeken je het beste uit bent met een CBR voor woon-werk. Ik zal het hem doorgeven. Het is precies wat we zelf ook d8en. Gezien de aard van de motor, zal CBR meest geschikt zijn.
 
nou de eerste 600rr's hebben jaren niet mee kunnen komen , en dat was nog geen 5 jaar terug :W

maar wel super vriendelijk en dat is ook wel wat waard. Daarom zeg ik als soes fanaat, lekker een honda kopen voor dat file rijden en die paar knal dagen per jaar. Beter als zenuwachtig pijn in je polsen kweken.
Vijf jaar geleden was Ten Kate ook al kampioen super sport met de CBR600FS :?

Jij weet gelukkig je feiten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan