gsxr 600 vs thundercat

Welke?

  • Suzuki Gsxr 600

    Stemmen: 21 42,0%
  • Yamaha Thundercat

    Stemmen: 29 58,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Correl

Die hard MF'er
30 jun 2002
598
0
Krimpen aan den IJssel
Ik heb 2 motoren gezien, allebei ongeveer even duur.

Een Suzuki Gsxr 600 met 37.000 km op de teller uit 1996 en
Een Yamaha Thundercat met ong. 20.000 km op de teller uit 1998.

Ik vind het allebei wel mooie motoren, ik wil ook wel een proefrit gaan maken, maar ik ben nog student dus ik wil wel weten of ik nog ergens speciaal op moet letten en welke motor er beter is qua onderhoud en dus het goedkoopst in gebruik etc. Ook allerlei info over zitpositie etc is welkom. Bedankt alvast.
 
Ik zou voor de Gixxer gaan. Die GSX-R historie is prachtig. Mooie motoren. Vind het ook meer een supersport dan een thundercat... Gewoon wat agressiever. Zou na mijn CBR600 ook wel een gsx-r 750 SRAD willen.
 
de cat en de gsxr zijn toch wel twee redelijk verschillende motoren ;)

De GSXR is echt de sportmotor, sportieve houding, veel voorover op je polsen hangen etc. De cat is wat meer de allround motor. Geen tour, geen sport maar er tussenin. Je kunt er mee woon-werken, toerritjes maken, circuitdagen, op en neer naar zuid-frankrijk. Tis een beetje van alles wat, wat ie ook goed doet. In tegenstelling tot de gsxr die echt een sportfiets is.
 
Ik vind de Cat mooier, maar dat is niet geheel objectief ;) Plus ik wilde (nog?) geen typische sportmotor als 'eerste' motor, dus is de Cat ideaal: sportief, maar niet té.

Inderdaad gewoon op beide gaan rijden, je voelt direct welke je fijner vindt denk ik ;)
 
Als het je eerste motor moet worden zou ik de ThunderCat kiezen, die is toch wat vriendelijker en beter te controleren als je onervaren bent. Plus dat het ook hele zuinige fietsjes zijn als je rustig rijdt, en das voor een student denk ik ook wel prettig ;)