gsxr 600 vs thundercat

Welke?

  • Suzuki Gsxr 600

    Stemmen: 21 42,0%
  • Yamaha Thundercat

    Stemmen: 29 58,0%

  • Totaal aantal stemmers
    50

Correl

Die hard MF'er
30 jun 2002
598
0
Krimpen aan den IJssel
Ik heb 2 motoren gezien, allebei ongeveer even duur.

Een Suzuki Gsxr 600 met 37.000 km op de teller uit 1996 en
Een Yamaha Thundercat met ong. 20.000 km op de teller uit 1998.

Ik vind het allebei wel mooie motoren, ik wil ook wel een proefrit gaan maken, maar ik ben nog student dus ik wil wel weten of ik nog ergens speciaal op moet letten en welke motor er beter is qua onderhoud en dus het goedkoopst in gebruik etc. Ook allerlei info over zitpositie etc is welkom. Bedankt alvast.
 
Ik zou voor de Gixxer gaan. Die GSX-R historie is prachtig. Mooie motoren. Vind het ook meer een supersport dan een thundercat... Gewoon wat agressiever. Zou na mijn CBR600 ook wel een gsx-r 750 SRAD willen.
 
de cat en de gsxr zijn toch wel twee redelijk verschillende motoren ;)

De GSXR is echt de sportmotor, sportieve houding, veel voorover op je polsen hangen etc. De cat is wat meer de allround motor. Geen tour, geen sport maar er tussenin. Je kunt er mee woon-werken, toerritjes maken, circuitdagen, op en neer naar zuid-frankrijk. Tis een beetje van alles wat, wat ie ook goed doet. In tegenstelling tot de gsxr die echt een sportfiets is.
 
Ik vind de Cat mooier, maar dat is niet geheel objectief ;) Plus ik wilde (nog?) geen typische sportmotor als 'eerste' motor, dus is de Cat ideaal: sportief, maar niet té.

Inderdaad gewoon op beide gaan rijden, je voelt direct welke je fijner vindt denk ik ;)
 
Als het je eerste motor moet worden zou ik de ThunderCat kiezen, die is toch wat vriendelijker en beter te controleren als je onervaren bent. Plus dat het ook hele zuinige fietsjes zijn als je rustig rijdt, en das voor een student denk ik ook wel prettig ;)
 
Als het je eerste motor moet worden zou ik de ThunderCat kiezen, die is toch wat vriendelijker en beter te controleren als je onervaren bent. Plus dat het ook hele zuinige fietsjes zijn als je rustig rijdt, en das voor een student denk ik ook wel prettig ;)

normaal rijden 1:18 tot 1:20. Rustig rijden met de benzineprijzen in je achterhoofd: 1:28 :}

dagje circuitrijden 1:12 :P
 
Kijk, dat zijn allemaal reacties waar ik wat aan heb. Het zijn idd verschillende fietsen, maar ik vind ze allebei even mooi. En voor de lange stukken is een Cat misschien wel wat relaxter, minder last van je polsen etc. Ook het financiele plaatje weegt natuurlijk mee, en het zijn toch wel aardig wat km's minder alleen de 24 k beurt moet de Cat natuurlijk over 4k al hebben.
 
Kijk, dat zijn allemaal reacties waar ik wat aan heb. Het zijn idd verschillende fietsen, maar ik vind ze allebei even mooi. En voor de lange stukken is een Cat misschien wel wat relaxter, minder last van je polsen etc. Ook het financiele plaatje weegt natuurlijk mee, en het zijn toch wel aardig wat km's minder alleen de 24 k beurt moet de Cat natuurlijk over 4k al hebben.

dat kun je ook wel zelf en evt. wil ik je daar ook nog wel mee helpen ;)
Als mijn topografie me niet in de steek laat dan ligt krimpen aan de ijssel ergens bij rotterdam toch? Maak je gewoon een afspraak bij de motorkelder en lekker zelf sleutelen. Niet moeilijk, wel leuk :)

Voor meer info over de cat: www.thundercat.nl ;)
 
dat kun je ook wel zelf en evt. wil ik je daar ook nog wel mee helpen ;)
Als mijn topografie me niet in de steek laat dan ligt krimpen aan de ijssel ergens bij rotterdam toch? Maak je gewoon een afspraak bij de motorkelder en lekker zelf sleutelen. Niet moeilijk, wel leuk :)

Voor meer info over de cat: www.thundercat.nl ;)

Klopt ja, Motorkelder is hier 2km vandaan.
 
Een Yamaha Thundercat heeft na 30.00 echt niet meteen een grote beurt nodig. Valt me op hoe gefixeerd mensen zijn voor 'grote beurten'. Gewoon eerst voor €35 op de dyno bank zetten. Zie je meteen hoe je fiets het doet. Let ook op hoe hij stationair loopt. Loopt ie mooi constant, dan heb je grote kans dat je blok perfect loopt (maar dat wist je vast al). Ik zou wel even oliefilter en olie vervangen volgend voorjaar ofzo..
Als ie goed loopt, loopt ie goed. Ik heb gehoord dat die Thundercats oerdegelijk zijn (net als mijn CBR) en dat kleppen stellen niet zo snel nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Een Yamaha Thundercat heeft na 30.00 echt niet meteen een grote beurt nodig. Valt me op hoe gefixeerd mensen zijn voor 'grote beurten'. Gewoon eerst voor €35 op de dyno bank zetten. Zie je meteen hoe je fiets het doet. Let ook op hoe hij stationair loopt. Loopt ie mooi constant, dan heb je grote kans dat je blok perfect loopt (maar dat wist je vast al). Ik zou wel even oliefilter en olie vervangen volgend voorjaar ofzo..
Als ie goed loopt, loopt ie goed.
:?
Olie, oliefilter, luchtfilter, carb's synchroon, remvloeistof, remblokken controleren, smeren van bepaalde onderdelen, eventueel vuil verwijderen, kleppenstellen als ik het goed heb pas bij 42.000 beurt. Onderhoud is ook de levensduur van je motor bepalen. Dus gewoon ff wat onderhoud er aan, weet je gelijk dat het gebeurd is (je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft). Je komt eventuele gebreken tegen.... enzovoort.
 
Kijk, dat zijn allemaal reacties waar ik wat aan heb. Het zijn idd verschillende fietsen, maar ik vind ze allebei even mooi. En voor de lange stukken is een Cat misschien wel wat relaxter, minder last van je polsen etc. Ook het financiele plaatje weegt natuurlijk mee, en het zijn toch wel aardig wat km's minder alleen de 24 k beurt moet de Cat natuurlijk over 4k al hebben.
Hoor gewoon vaak dat mensen kijken naar de kilometerstand voor beurten. Ik denk dat een testrunnetje eerst goedkoper is...
 
:?
Olie, oliefilter, luchtfilter, carb's synchroon, remvloeistof, remblokken controleren, smeren van bepaalde onderdelen, eventueel vuil verwijderen, kleppenstellen als ik het goed heb pas bij 42.000 beurt. Onderhoud is ook de levensduur van je motor bepalen. Dus gewoon ff wat onderhoud er aan, weet je gelijk dat het gebeurd is (je weet nooit wat de vorige eigenaar gedaan heeft). Je komt eventuele gebreken tegen.... enzovoort.

:^

helemaal correct. Kan IMHO nooit kwaad om je nieuwe tweedehands motor even rustig te bekijken en vloeistoffen wisselen. Preventief onderhoud noemen ze dat ;)
 
ik zou voor de gixxer gaan
heb aan het begin van de zomer me rijbewijs gehaald en een gixxer 600 gekocht!
Hij rijdt echt super, heb er ook lange afstanden mee gereden:
3 maanden elke dag naar werk (heen en terug 160 km)
Vakantie - Rondje Europa

Ik kan niet zeggen dat ik veel ervaringen heb met motor ;)
maar kan je wel vertellen dat de gixxer echt super rijdt!!
hij is heel snel en sportief, wat ik wou hebben

Succes met de keuze! :W
 
Ook het financiele plaatje weegt natuurlijk mee, en het zijn toch wel aardig wat km's minder alleen de 24 k beurt moet de Cat natuurlijk over 4k al hebben.

Die grote beurt zou niets voor mogen stellen. De kleppen worden pas bij 40k gecheckt en gesteld.
De kleine dingetjes die ze dan zouden kunnen doen kun je zelf ook. Dingen zoals olie + filter vervangen, bougies vervangen, luchtfilter checken en eventueel vervangen.
 
Die grote beurt zou niets voor mogen stellen. De kleppen worden pas bij 40k gecheckt en gesteld.
De kleine dingetjes die ze dan zouden kunnen doen kun je zelf ook. Dingen zoals olie + filter vervangen, bougies vervangen, luchtfilter checken en eventueel vervangen.


olie: 30 euro
filter: 9 euro
bougies: 4x10 euro = 40 euro
luchtfilter ff uitkloppen
Kleppen is bij 42k controleren maar ik ben nog nooit een cat tegengekomen waar ze ook daadwerkelijk gesteld moesten worden bij 42k. Ben benieuwd, ik zit bijna aan de 80k, eens kijken hoe de kleppen nu zijn :)
 
:^

helemaal correct. Kan IMHO nooit kwaad om je nieuwe tweedehands motor even rustig te bekijken en vloeistoffen wisselen. Preventief onderhoud noemen ze dat ;)
Ben ik het mee eens. Vloeistoffen checken etc. kan je zelf, maar voor de rest zou ik eerst even een run maken om te kijken of het wel nodig is. Voordat je bij de kleppen bent of je carbs ben je al weer wat manuren aan € kwijt.. That's all.
 
Ben ik het mee eens. Vloeistoffen checken etc. kan je zelf, maar voor de rest zou ik eerst even een run maken om te kijken of het wel nodig is. Voordat je bij de kleppen bent of je carbs ben je al weer wat manuren aan € kwijt.. That's all.

helemaal mee eens. Run is ook altijd handig, weet je toch weer wat meer over de motor. :)
Overigens zou ik van de kleppen gewoon afblijven, zolang je er geen last van hebt en er geen reden is om de klepspeling te meten gewoon vanaf blijven, tis namelijk een klerekarwei :P
Carbs synchroniseren is een werkje van een paar minuten. Als je toch al bezig bent met het luchtfilter dan zijn de carbs ook zo gedaan (mits je weet wat je doet natuurlijk :P )
Maar ik denk dat dit verhaal voor beide motoren geldt, zowel de GSXR als de cat. (alleen van de cat weet ik nou eenmaal veel meer omdat ik er zelf een rijdt)
Ik zou zeggen, ga op allebei eens een keer een stukje rijden om te kijken wat je zelf het fijnste vindt rijden :)
 
gixxer !

ben zelf met een 750 uit '99 begonnen. Super, geen probleem mits je je rechterhand in bedwang kan houden. Moet wel zeggen dat die van mij niet al te zuinig rijdt. Heb wel een dynojet-kit + Laser Duo eronder, maar in de stad moet ik tog na 150 km al naar de pomp toe. 150 km op 14 liter ong (1/11). Maar das constant optrekken, remmen, knallen, remmen je kent het wel :]

Op de snelweg moet ie veel zuiniger zijn alleen kom ik hier niet zo vaak. Ook btje saai alleen maar rechtdoor :}
 
gixxer !

ben zelf met een 750 uit '99 begonnen. Super, geen probleem mits je je rechterhand in bedwang kan houden. Moet wel zeggen dat die van mij niet al te zuinig rijdt. Heb wel een dynojet-kit + Laser Duo eronder, maar in de stad moet ik tog na 150 km al naar de pomp toe. 150 km op 14 liter ong (1/11). Maar das constant optrekken, remmen, knallen, remmen je kent het wel :]

Op de snelweg moet ie veel zuiniger zijn alleen kom ik hier niet zo vaak. Ook btje saai alleen maar rechtdoor :}



Ik heb Gixxer 600 model 2000, ik rij alles zo'n beetje wel en mijn benzine verbruik is ongeveer 1:16 a 1:17
Dan rij ik niet alleen maar truttig, maar aardig door O-)
 
Ik zou (uiteraard) voor de gixxer gaan, lijkt me duidelijk :9

Maar goed hij heeft wel wat veel km op de teller en het zijn allebei goede motoren. Je kunt je dan ook beter afvragen of je een hele sportieve rijder bent of een net iets minder sportieve *D

Mocht je ooit circuit willen gaan rijden dan kan dat uiteraard ook met die thundercat, maar ik weet heel zeker dat de gixxer je dan beter zal bevallen.

Gixxer's rule! *D *D :] *O* O-) :9 ;)
 
Hmmm, kom ik daar aan heeft de Cat ook rond de 37.000 km gelopen. Maar ja hij is wel 2 jaar jonger, en ik vind het allebei ook al zijn ze verschillend erg mooi, nog wel proefritje doen.
 
Ik denk dat de testrit voor jou de doorslag gaat geven. Ik kan uit ervarign vertellen dan de 600 SRAD een fantastische motor is, op een thundercat heb ik nooit gereden. Maar wat ik er van hoor en zie is dat dat gewoon eenf antastische 1e motor moet zijn. Als 1e motor zou ik die 600 SRAD laten staan en voor de Cat gaan, als kan je best opstoppen op die SRAD. Als ze mechanisch beiden in orde zijn, ga dan gewoon op allebei die testrit maken en kijk gewoon wat je zelf het fijnst/best/mooist vind. 37000 voor die SRAD of 20000 voor die cat is helemaal niet verschrikkelijk veel en het vrij kort daarop een beurtje ui moeten (laten) voeren zu eigenlijk geen factor hoeven zijn bij je beslissing.

Ga wel een lekker afstandje rijden tijdens de proefrit, laat je niet wegsturen met een blokkie om van 4 kilometer. Een half uurtje/3 kwartier doortoeren maakt wel een beetje duidelijk hoe je over de zitpositie gaat denken. Succes met kiezen!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan