GSXR-600's slecht op 25kW??

Sundown

MF'er
2 mei 2006
40
0
Ik kom net terug van een bezoekje aan Motoport, was op zoek naar een leuke 25kW fiets.

Heb m'n zoektocht nu beperkt tot 2 kandidaten. Namelijk de Suzuki GSX-R 600 en de Kawasaki ZX6-R. De Soes vanaf bouwjaar 2001 en de Kawa dan vanaf 2003, gewoon puur omdat ik het uiterlijk vanaf die bouwjaren mooi vind.

De verkoper had het erover dat de Kawa een betere keuze zou zijn op 25kW, dit omdat de Soes wat problemen zou hebben met inhouden en dergelijke als je deze op 25kW zet. De Kawa zou geen last hebben van deze kwaaltjes.

Ik neig toch meer naar de Soes qua prijs/uiterlijk, dus kan iemand bevestigen of die 600 cc gixxers nu werkelijk zo slecht zijn op 25kW t.o.v. de zixxers of is het maar een verkoopspraatje?
 
Ik moest moeite doen om een GSXR-600 voor te blijven met 25kw op de krukass.
Die dingen blijven in 25kw toch wel rap!

Naar mijn idee doet hij iig niet onder voor een zx6r.


PS :

De blokjes leveren beide ongeveer evenveel pk's zonder kit.
Wellicht dat de manier van begrenzen een verschil gaat maken.
Gewoon opvragen of er een officiele kit beschikbaar is , zoja gewoon gaan voor wat je wilt.
Lijkt mij sterk dat bv 1 van beide merken een kit uitbrengt , waarop de motor niet lekker loopt.
 
PS :

De blokjes leveren beide ongeveer evenveel pk's zonder kit.
Wellicht dat de manier van begrenzen een verschil gaat maken.
Gewoon opvragen of er een officiele kit beschikbaar is , zoja gewoon gaan voor wat je wilt.
Lijkt mij sterk dat bv 1 van beide merken een kit uitbrengt , waarop de motor niet lekker loopt.

Kijk hier heb ik wat aan.. bedankt voor de tip :)
 
Informeer even goed, aangezien ik altijd dacht dat de soes pas vanaf 2005 officieel op 25kw kon :X
 
kan beiden op 25kw.
Informeer wel of het officieel kan (kawa sowieso *heb ik namelijk ook*)
mocht het niet officieel kunnen en moeten ze hem op een andere manier terug-tunen, informeer dan eerst bij je verzekeringsmaatschappij of ze dit accepteren. Mocht je het namelijk officieus doen en krijg je er een ongeluk o.i.d. mee dan hang je wel als ze bij je verzekeringsmaatschappij niet weten dat het officieus gedaan is.
 
Wat de verkoper zij is kul. Beide motoren hebben een ongeveer gelijke koppelkromme. Qua opbouw van het vermogen (tot 25kw) zijn ze dus vrijwel gelijk. je zult dus niet veel verschil voelen. Of beide blokken even spoepel draaien met restrictie is een ander verhaal. Hangt ook van het type begremsing af. (ring of via CDI) ook de kosten kunnen hier een rol in spelen (ring is makkelijker en goedkoper dan cdi).

qua resultaat zal het gelijk zijn. Motoren zullen niet onder doen voor elkaar (misschien qua top, maar dan is acceleratie minder)

PK is immers koppel maal toeren (toch?). dus top iets hoger of acceleratie iets hoger.
Vermogen daarna is een ander verhaal.
 
de Gsx-r 600 is makkelijk terug te tunen, het blok geeft geen problemen wanneer dit weer al het vermogen tot zijn beschikking krijgt. Is niets aan het handje ;)
 
Ja ik neig dan toch meer richting een soes, wat ik vroeger niet zo'n super merk vond, zal wel met de auto's te maken hebben :+ .

Nu komt het leuke, Gixxers kunnen pas vanaf 2003 op 25kW.
Zo'n officieel kitje kost dan 600 euro ex btw :( . Die "oude" zixxers vind ik niet zo mooi als oude gixxers. Zie er maar eens eentje te vinden waarbij je die 600 euro niet hoeft te lappen. Die 600 euro kan ik beter aan m'n gear besteden!

Leuk aanbod hoor die Gixxer K2, prachtig ding.. maarja daar heb ik dus niets aan ;(
 
Volgens mijn dealer kan het wel. Maar in Duitsland, je krijgt dan een nieuwe ecu erop.
Enne Suzuki auto's zijn wel één van de betrouwbaarste op moment hoor! ;)
 
Ja ik neig dan toch meer richting een soes, wat ik vroeger niet zo'n super merk vond, zal wel met de auto's te maken hebben :+ .

Nu komt het leuke, Gixxers kunnen pas vanaf 2003 op 25kW.
Zo'n officieel kitje kost dan 600 euro ex btw :( . Die "oude" zixxers vind ik niet zo mooi als oude gixxers. Zie er maar eens eentje te vinden waarbij je die 600 euro niet hoeft te lappen. Die 600 euro kan ik beter aan m'n gear besteden!

Leuk aanbod hoor die Gixxer K2, prachtig ding.. maarja daar heb ik dus niets aan ;(

Zelf had ik een gixxer uit '98 op 25 kw.. deze was niet gekeurd met de 25kw set. Hiervan was mijn verzekering ook op de hoogte, die vonden het geen probleem. De regels zijn echter wel veranderd waardoor je motor gekeurd moet zijn met 25kw. B|

en wat de mede motorganger hierboven zegt: wil je wel een model van voor 2003 dan moet eigelijk de motor laten exporteren en weer importeren voor z'n keuring..


Je kunt ook eerst even een paar verzekeringsmaatschappijen bellen om te vragen hoe ze daar mee omgaan. Misschien hebben ze nog ideeen om dit aan te pakken.
:)
 
Je kan hem toch in duitsland klaar laten maken voor 25kw en in nederland gewoon laten keuren met een uitdraai.
Je kunt daarna gewoon even naar de rdw rijden voor aanpassing kenteken.
 
Ja dat klopt, maar het schijnt nogal een duur grapje te zijn dat importeren/exporteren. Ik weet niet of ik na m'n 25kW periode het kitje eruit kan halen, maar toch met de oude 25kW papieren kan rijden (lijkt mij wel, maar je weet in Nederland maar nooit met die regeltjes).

Ennnn moet ik dan nog een dealer vinden die dat voor mij kan regelen, las hier ergens dat een dealer in het oosten met een vestiging in duitsland dat deed .. kostte iets van 325 euro of zoiets. En dan keuren bij de RWD rond de 150, zit je nog aan de 450-500 euro -O-

Weet die prijzen dus niet zeker... ik ga er van de week even achteraan!. Ben nu nog al druk geweest, en aankomende dagen beloven ook al niets goeds '(
 
Laatst bewerkt:
Dan vind ik die prijzen nog wel meevallen.
Volgens mij krijg je bij een suzuki een compleet nieuwe ecu en als je weer vol mag rijden kun je de ecu volgens mij gewoon wisselen.
 
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik dacht dat als je een motor die hier niet officieel op 25kW op kenteken kan naar Duitsland laat exporteren om te begrenzen, je je motor daarna niet meer op vol vermogen op kenteken kan krijgen.
Zoiets heeft hier wel vaker op het forum gestaan, kan het alleen nu niet terugvinden door de zoekfunctie.
 
Ik sta nu ook op het punt om een gsx 600 te kopen maar ik ben benieuwd wat een kit kost om hem te begrenzen en dan de papieren te laten omzetten. Heeft iemand hier een schatting hiervan ?
 
Ik ben er niet 100% zeker van, maar ik dacht dat als je een motor die hier niet officieel op 25kW op kenteken kan naar Duitsland laat exporteren om te begrenzen, je je motor daarna niet meer op vol vermogen op kenteken kan krijgen.
Zoiets heeft hier wel vaker op het forum gestaan, kan het alleen nu niet terugvinden door de zoekfunctie.

Om hem op vol vermogen te krijgen doe je hetzelfde truukje nog een keer :Y

Ik sta nu ook op het punt om een gsx 600 te kopen maar ik ben benieuwd wat een kit kost om hem te begrenzen en dan de papieren te laten omzetten. Heeft iemand hier een schatting hiervan ?

€600 excl BTW heb ik in ditzelfde topic gelezen :)
 
Bij nieuwe GSXR modellen krijg je gratis een 25kW ECU geinstalleerd, en op het moment dat je volvermogen mag neemt Suzuki die 25kW ECU weer in, en krijg je gratis weer een volvermogen ECU. Ook het papierwerk wordt gratis geregeld heb ik vernomen.

Met import/export moet je natuurlijk wel gewoon betalen voor zo'n kitje.. waar je eigenlijk maar 2 jaar "plezier" van hebt. Zonde van die 600 euro (rond de 800 incl. btw) euro vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan