GSXR 750 K1 start zwaar bij warme motor.

Chris_K1

Skills worden gemeten over de breedte van je bande
23 aug 2020
15
6
Hallo collega's,

Ik heb een vraag en sta open voor tips.
Mijn gsxr 750 k1 start moeilijk, vooral als
de motor goed heet is.
Bij koude start draaid de starter sloom,
maar start wel redelijk.
Bij warme motor draaid de starter een
halve slag en stopt dan.
Ik begrijp dat natuurlijk de reacties zullen
zijn accu en startmotor vervangen...
Echter zit er een nieuwe accu en starter in.
De metingen op de accu: 14.9 volt tijdens stationair.
De spanning zakt compleet in tijdens het starten naar 10 volt.
Het startrelais heb ik ook vervangen.
Ik zou zelf zeggen dat de hoofdverdachten een alibi hebben.
Iemand hier ervaring of kennis van?
Groetjes allemaal.
 
Bedankt voor je reactie. De massa is goed. Zelfs als ik de startmotor rechtstreeks verbind met de accu , draaid de starter erg zwaar. Verklaart ook niet waarom hij nog slechter start bij warme motor.
 
De nieuwe startmotor heb ik ook al nagekeken. Koolborstels zijn prima. De oude startmotor zag er ook nog goed uit eigenlijk. Maar vanwege het zwaar starten toch maar preventief gewisseld. Ik denk dat er mechanisch iets klemt. En bij een warme motor dit verergerd dmv warmteontwikkeling.
 
Auto met startkabels heb ik ook al geprobeerd. Maakte geen verschil. Draaide nog steeds erg zwaar. Hoe snel de krukas stopt met draaien is een lastige vraag ;-) Ik zou zeggen direct.
 
Als ik het tandwiel tussen startmotor en startkoppeling er tussenuit haal, en de starter activeer draaid de starter perfect snel rond.
 
Al direct op de startmotor geprobeerd?als hij dan wel vlot start zit het ergens in het circuit wat er voor zit,start hij dan nog steeds zwaar
is er iets inwendig in je blok wat te veel weerstand oplevert.
 
Deze motor is zo aan mij verkocht. Met het verhaal dat de accu vervangen moest worden. Ik zal me eens verdiepen in de kettingspanner. Ik kom hier morgen op terug. Bedankt voor de tip.
 
Ik zal morgen eens opzoeken wat de juiste spanning zou moeten zijn. En dan vergelijken met de spanning van de motor.
 
En dat is niet goed,dat betekent dat er iets in het blok dus zwaar draait,zou de bougies er maar eens uit halen en met de hand de krukas ronddraaien,
dat moet vrij licht gaan dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan