gsxr 750 k4 bokt en loopt slecht

lynx01

MF'er
2 mei 2009
89
0
Alphen aan den Rijn
Mijn gsxr 750 k4 loopt slecht stationair en tot 3500 rpm bokt ie. Zwaar irritant op een rotonde... met stationair loopt ie te stotteren en te sputteren en tijdens rijden bokt ie. Alsof die dan een vonk overslaat of de brandstof toevoer slecht is. Boven 3500 loopt ie prima. Iemand bekend met dit probleem? Tips tricks? Waar te beginnen?
 
welke uitlaat(demper) zit erop? Originele of hele open?
* sommige motoren lopen bij lage toeren heel beroerd als ze niet voldoende tegendruk krijgen.

hoe is de staat van accu en spanningsregelaar?
* bij zo'n 3500 rpm wordt pas max voltage opgewekt, stationair wordt een accu niet/nauwelijks bijgeladen
 
Er zit een Leo vince sbk demper op. Heb de motor nu een km of 1500 en met 5800 gekocht toen zat de demper er al een 500 km op. Eerst liep die stationair ook wel wat te rommelen, maar het is sinds een tijdje erger geworden en nu ook met rijden merkbaar. Gisteren met mijn meisje achterop was het helemaal drama. Voorheen liep die als de db killer er in zat ook rustiger stationair. Sinds die nu zo vaag doet nog niet met killer geprobeerd. Las net hier op het forum dat ie afgesteld moet worden bij een andere demper omdat anders je kleppen kunnen verbranden?? Hoop niet dat ik dat heb! Word langzaam gek hier.....
De accu lijkt mij goed. Hangt altijd aan de druppel lader. Spanningsregelaar weet ik niet. Hoe kan ik dit controleren?
Heb het bedrijf gebeld waar ik hem gekocht heb maar die beginnen over een reiniger in de brandstof. Vindt ik persoonlijk lapmiddeltjes. motor zit nog in de garantie, maar ze zitten ver weg en ik wil mij eerst goed informeren.
 
Beste is op een dyno bank zetten. Denk dat idd de benzine luchtverhouding verstoord is
als het ook nog een injectie fiets betreft zou dit met software instellingen op te lossen moeten zijn. Injectie fietsen zijn erg gevoelig dmv al die sensoren die dingen meten en dit terug sturen naar de boordcomputer om zo het brandstofmengsel te bepalen.
Als er een sensor slecht werkt merk je dit direct door uitvallen of haperende toestanden.
 
Net hoechee aan de telefoon gehad, maar die denken niet dat het iets met afstelling te maken heeft. Toch voor donderdag een afspraak gemaakt. In ieder geval voor diagnose ,kan die altijd nog voor garantie naar het leverende bedrijf. Het leverende bedrijf is namelijk een handelaar/merkloos motorbedrijf dus ben bang dat die toch achterblijven qua kennis tov hoechee......
 
Laatst bewerkt:
Net hoechee aan de telefoon gehad, maar die denken niet dat het iets met afstelling te maken heeft. Toch voor donderdag een afspraak gemaakt. In ieder geval voor diagnose ,kan die altijd nog voor garantie naar het leverende bedrijf. Het leverende bedrijf is namelijk een handelaar/merkloos motorbedrijf dus ben bang dat die toch achterblijven qua kennis tov hoechee......

Volgens mij had ik jou gisteren (eind van de dag) aan de telefoon ;)
Ben benieuwd wat ze zeggen. Begrijp ik hieruit dat die donderdag ook op de bank gaat?
 
Zo en we zijn weer terug (gisteren al maar das logisch...). ;)
Bleek na wat zoekwerk een bougie te zijn die niet helemaal tof meer was. Bougies vervangen en hij loopt weer als een zonnetje. _O-
Wel meteen de motor af laten stellen met een ander filtertje. Wat is dat bruut om mee te maken zo'n dyno! Was een pk of 4 meer uit te pielen. *O* Merk je niet veel van, maar de rauwe randjes zijn er tijdens het rijden wel wat vanaf. Aan uit gevoel van de injectie is een stuk vriendelijker. Lastig te omschrijven maar hij pakt wat lekkerder op. Loopt gewoon netter.
Ben dus weer tevreden.... Allemaal bedankt voor de tips.

*notitie aan zelf: Het is hoegee...*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan