Gsxr 750 loopt niet lekker.

Caferacert

Die hard MF'er
5 aug 2015
397
30
Heeft er iemand kennis van motoren en er aan werkt tegen betaling?
Mijn gsxr 750 1990 loopt momenteel niet echt lekker. Stottert wanneer je het gas behoorlijk open trekt. Kan er niet goed achter komen wat het nou is. Laatst wel een nieuwe andere tank gemonteerd. Kraan nogmaals nagekeken maar lijkt allemaal in orde. Kan ook iets anders zijn misschien.
Heb er verder ook geen verstand van tot zover.

Dus zijn er sleutelaars handige mensen die tegen vergoeding willen kijken graag.
Omgeving Tiel
 
Laatst bewerkt:
Wellicht is er iets met de bekabeling gebeurd tijdens het verwisselen van de tank. Zitten de bougiekabels nog goed op de bougie, misschien maakt dit geen goed contact (wilt wel eens voorkomen). Is er alleen een andere tank op gezet of is er meer gedaan?
 
Wellicht is er iets met de bekabeling gebeurd tijdens het verwisselen van de tank. Zitten de bougiekabels nog goed op de bougie, misschien maakt dit geen goed contact (wilt wel eens voorkomen). Is er alleen een andere tank op gezet of is er meer gedaan?

Bekabeling onder de tank heb ik al meerderen malen helemaal nagelopen.
Verder enkel de tank verwisseld.
Bougie kabels lijken mij er ok op te zitten.
 
Het is vooral gekomen na het loshalen van de tank?

Misschien een gaskabel die er scheef op is gekomen?
Bougiedoppen even los halen en opnieuw er op.

Welk bouwjaar/model is dit?

Ja vooral nadat de tank er is af geweest, maar maar heb ook 3 a 4 weken niet gereden ivm weer drukte enzo.
Gaskabel niet geraakt
Bougie doppen kan ik is kijken maar ook niet aangeraakt oid.
 
Dan lijkt het me inderdaad niet. Mogelijk dat er prut in zat wat nu in je benzinefilter of carburateurs zit. Vlotterbakjes er af en schoonmaken.

Paar maanden stil staan helpt sowieso niet. Misschien eens benzine aftappen en verse er in...
 
Dan lijkt het me inderdaad niet. Mogelijk dat er prut in zat wat nu in je benzinefilter of carburateurs zit. Vlotterbakjes er af en schoonmaken.

Paar maanden stil staan helpt sowieso niet. Misschien eens benzine aftappen en verse er in...
Heeft niet een paar maanden stil gestaan hoor, 3 a 4 weken. Had de nieuwe tank wel om gespoeld met verse benzine. Kan natuurlijk altijd wat in de tank gezeten hebben. Nieuwe tank heeft best wat jaartjes ergens in een schuur gehangen. Wel helemaal dicht iig, er zat nog wel oude benzine in.
Zou het kunnen dat er toch rotzooi in de tank heeft los gelaten? Tank leek schoon als je er in keek.
 
Enig idee wat de kosten In voor het laten reinigen van de carburateurs. En dan misschien 2 filters tussen de benzine slangen plaatsen?
De heeft namelijk twee slangen toevoer naar de carburateurs
 
Heeft niet een paar maanden stil gestaan hoor, 3 a 4 weken. Had de nieuwe tank wel om gespoeld met verse benzine. Kan natuurlijk altijd wat in de tank gezeten hebben. Nieuwe tank heeft best wat jaartjes ergens in een schuur gehangen. Wel helemaal dicht iig, er zat nog wel oude benzine in.
Zou het kunnen dat er toch rotzooi in de tank heeft los gelaten? Tank leek schoon als je er in keek.

Er zal nog wel wat rotzooi zitten wat je zo niet kan zien. Je kan nu wel de carbs laten reinigen, maar dan kan je het een dag later weer hebben. Maak eerst die tank goed schoon en probeer het eerst eens met wat carb/injector cleaner wat je in de tank kan doen. Als er roest in de tank zit zal die cleaner echter niet veel helpen.
 
Er zal nog wel wat rotzooi zitten wat je zo niet kan zien. Je kan nu wel de carbs laten reinigen, maar dan kan je het een dag later weer hebben. Maak eerst die tank goed schoon en probeer het eerst eens met wat carb/injector cleaner wat je in de tank kan doen. Als er roest in de tank zit zal die cleaner echter niet veel helpen.

Er zit sowieso geen roest in de tank
Zal de tank maar zal de tank weer is omspoelen misschien.
 
als je zover bent, kuis ze dan ineens helemaal. de carbu's, niet alleen de sproeiers. en de binnenkant en alle kanalen, niet alleen de buitenkant.

Als je de verstand van hebt makkelijker gezegd dan gedaan. Heb het wel is gezien maar als je ziet hoe delicaat dat allemaal is. Voor je het weet ben je weer verder van huis.
Maar iig bedankt voor uw advies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan