Gsxr 750 (m) 1991 sproeier maat bij open luchtfilters.

Far-alley

Rookie
5 mei 2023
2
0
Hallo,
Ik ben nieuw op motorforum.
Ik ga op mijn gsxr 750 (m) 1991 van orginele lucht filters naar open luchtfilters. Er zitten nu 127.5 sproeiers in het boek zegt 117.5
Heeft iemand ervaring met sproeier maar voor een set up met 4 losse open filters.
Groeten
 
De vuistregel is volgens mij 10% groter,en dat heb je nu moetje fine tunen bougies lezen etc,kijken of de motor goed oppakt met gas geven,wil je het goed doen op een dyna jet bank laten afstellen .
Succes
 
Hallo,
Ik ben nieuw op motorforum.
Ik ga op mijn gsxr 750 (m) 1991 van orginele lucht filters naar open luchtfilters. Er zitten nu 127.5 sproeiers in het boek zegt 117.5
Heeft iemand ervaring met sproeier maar voor een set up met 4 losse open filters.
Groeten
Doe het niet ( heb ik 40 jaar geleden al geleerd bij een 750 Suzuki
 
Ok ja ik zet ze er morgen op en dan zie ik wel of hij het wat vind. Bedankt voor je reactie.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op motorforum.
Ik ga op mijn gsxr 750 (m) 1991 van orginele lucht filters naar open luchtfilters. Er zitten nu 127.5 sproeiers in het boek zegt 117.5
Heeft iemand ervaring met sproeier maar voor een set up met 4 losse open filters.
Groeten
Doe jezelf een plezier en bestel een dynojet kit. Zitten sproeiers, naalden en spul om de gaten in de gasschuiven te verkleinen bij. Anders blijft het rommelen.
 
Hi, ik rijd een cb750 nighthawk met open K&N Filters. Ik heb de juiste sproeiers besteld via >> Bike's with Jet Kit Calculator - CarbJetKits (overigens niet via de website, maar via ebay waar ze ook actief zijn). Helaas staat hier geen Suzuki tussen op de website zie ik.
Anyway, ik had de set besteld waar ik op uit kwam en kreeg daar ringetjes bij voor onder de naalden, andere pilot en andere mainjets. Daarmee rijd ie nu perfect, alleen ben nog niet op de testbank geweest.

Als je het echt 100% goed wilt krijgen zul je (zoals Z kawaman ook aangeeft) even op de testbank moeten denk ik, dan meten ze ook air / fuel ratio namelijk. Dat kost vaak wel even tijd, want is het niet goed moeten er eerst nieuwe sproeiers in gezet worden (carbs moeten er dan dus weer af), vervolgens weer testen, weer niet goed weer andere sproeiers net zolang totdat het klopt.
 
Doe jezelf een plezier en bestel een dynojet kit. Zitten sproeiers, naalden en spul om de gaten in de gasschuiven te verkleinen bij. Anders blijft het rommelen.
Jet kit kopen inderdaad, en die ouwe Gixxers (als het perse open moet zijn) lopen het beste op dubbele K&N filters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan