smonneke

Rookie
31 aug 2011
29
0
Ik weet dat de vraag al veel gesteld is maar wou toch even jullie mening vragen.
Ik ben opzoek naar een nieuwe motor maar ik twijfel enorm tussen een gsxr 750 (K7-K8) of een gsxr 1000 (k5-k6).

Ik verkoop mijn ducati 749 namelijk omdat ik graag wat meer power heb. Ik ben begonnen met een SV650s, zo wat verliefd geworden op het koppel van een V2 maar wou toch meer power dus leek de ducati 749 een goeie vervanger. In het begin was ik zeer tevreden met de hoeveelheid vermogen die de 749 meer had, maar ondertussen heb ik toch wel honger naar meer.
Mijn oog ligt nu op een GSXR 750 (k7 of k8) of een 1000( k5 of k6) omdat deze toch wel in dezelfde prijsklasse liggen.

reden voor 750:
-is recenter model
-heeft toch ook al aardig meer vermogen
-vind je veel meer in het zwart en die vind ik exclusiever dan gsxr blauw :p
-ik rijd graag sportief en een 750 lijkt me iets vergevingsgezinder dan een 1000

reden voor 1000:
-gaat het vermogen verschil tussen de 749 en 750 weer niet te snel wennen en naar meer vragen?
-altijd veel koppel
-ik doe veel autostrade en dan lijkt een 1000 me wat comfortabeler dan een 750
-epicness van een liter bike

Zeer moeilijke keuze en wou graag even weten wat jullie hierover denken? Heb geen zin gehaast een 750 te kopen om achteraf toch weer te verkopen voor een 1000 of vice versa.
 
Ik heb zelf een 1000k5 gehad, maar zou nu toch voor de 750 gaan, stuurt beter.
Maar wat je zegt, het wordt nooit een duizend.

Ik vond de 1000 hoger in toeren niet veel spannender dan een 750, maar het is juist het koppel van de 1000 waar je je wel eens in kan vergissen met uitkomen van de bocht, maar dit is ook gewenning.
Ook vind ik ze vanaf 2006 niet mooier geworden, maar dat is smaak.

Ik denk toch dat het niet veel uitmaakt welke je neemt, de duizend is alleen op papier beter qua specs. Maar je kan op de 750 net zo onbeschoft hard rijden hoor :+
 
gewoon beide een proefritje doen, weet je meteen wat je het lekkerste vind rijden. Vermogen is niet alles :P
 
Proefrijden zegt nog steeds meer dan 1000 meningen van anderen.

Ieder persoon is anders. Ikzelf vind vermogen niet belangrijk, en ga liever voor het plezier.
1000 klinkt uiteraard beter, maar is het vermogen per se noodzakelijk?
En een 750 zien er ook altijd gaaf uit, dus waar kies je uiteindelijk voor?

Succes in ieder geval! En laat het maar weten
 
Ik heb een 1000 K5 en een maatje een 750 K6.

Voorkeur gaat uit naar de 1000.
Het is alsof je stilstaat op een 750 wanneer je gas geeft.
De 750 moet je echt boven de 8500 toeren houden wil hij een beetje meekunnen komen met de 1000 die vanaf de 5500 al begint de sleuren. En zelfs dan redt hij het nog niet de 750.

Qua gewicht en sturen vind ik het verschil nou niet zoveel beter dat ik voor een 750 zou kiezen. Ik zou het vermogen van de 750 snel zat zijn en de wens naar meer blijft dan toch.

Mocht je het gewicht wel een beperkende factor vinden zou je misschien nog kunnen doorsparen en naar een 1000K9 kunnen kijken.
 
Ik vind de 750 ook mooier dan de 1000 ;), maar vrees gewoon dat een gsxr 750 niet veel gaat verschillen met mijn 749. Heeft wel 20pk meer maar koppel is hetzelfde.

De enige echte reden dat ik voor de 750 zou gaan zijn de looks en het feit dat je voor hetzelfde geld een recenter model hebt dan bij een 1000.

Gewicht is echter geen beperkende factor voor mij, doorsparen is ook geen optie :p. Als student met een passie voor motos heb ik een redelijk beperkt budget.

Ik denk dat het inderdaad proefondervindelijk zal moeten gebeuren. Eerst eens gaan proefrijden op een 750 en dan eens men broer zen 1000 K2 proberen. Enige wat ik beetje vrees is dat die 20pk extra van de 750 tijdens een proefrit sowieso meer gaan voelen dan de 100pk dat ik gewoon ben. En die dan wel voldoende voelen maar na wat gewenning misschien weer niet..
 
Ik vind de 750 ook mooier dan de 1000 ;), maar vrees gewoon dat een gsxr 750 niet veel gaat verschillen met mijn 749. Heeft wel 20pk meer maar koppel is hetzelfde.

De enige echte reden dat ik voor de 750 zou gaan zijn de looks en het feit dat je voor hetzelfde geld een recenter model hebt dan bij een 1000.

Gewicht is echter geen beperkende factor voor mij, doorsparen is ook geen optie :p. Als student met een passie voor motos heb ik een redelijk beperkt budget.

Ik denk dat het inderdaad proefondervindelijk zal moeten gebeuren. Eerst eens gaan proefrijden op een 750 en dan eens men broer zen 1000 K2 proberen. Enige wat ik beetje vrees is dat die 20pk extra van de 750 tijdens een proefrit sowieso meer gaan voelen dan de [small]100pk dat ik gewoon ben~[/size]. En die dan wel voldoende voelen maar na wat gewenning misschien weer niet..

Het type gsxr 750 dat jij voor ogen hebt zou 150 pk hebben,koppel rond de 85 Nm :)

749

ENGINE CAPACITY - 748cc
POWER - 103bhp@10,100rpm
TORQUE - 55.6lb.ft@8300rpm
WEIGHT - 197kg

gsxr750 k6

ENGINE CAPACITY - 749cc
POWER - 133.2bhp@11,500rpm (aan het achterwiel)
TORQUE - 66.5lb.ft@8700rpm
WEIGHT - 163kg

Road Test: Ducati 749 v GSX-R750 K6 v 675 Daytona

ik heb die 3e :9
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de 750 ook mooier dan de 1000 ;), maar vrees gewoon dat een gsxr 750 niet veel gaat verschillen met mijn 749. Heeft wel 20pk meer maar koppel is hetzelfde.

De enige echte reden dat ik voor de 750 zou gaan zijn de looks en het feit dat je voor hetzelfde geld een recenter model hebt dan bij een 1000.

Gewicht is echter geen beperkende factor voor mij, doorsparen is ook geen optie :p. Als student met een passie voor motos heb ik een redelijk beperkt budget.

Ik denk dat het inderdaad proefondervindelijk zal moeten gebeuren. Eerst eens gaan proefrijden op een 750 en dan eens men broer zen 1000 K2 proberen. Enige wat ik beetje vrees is dat die 20pk extra van de 750 tijdens een proefrit sowieso meer gaan voelen dan de 100pk dat ik gewoon ben. En die dan wel voldoende voelen maar na wat gewenning misschien weer niet..

Ik vind een 750 voor op straat qua vermogen en handelbaarheid ideaal.
Je weet dat een K7 en een K8 2 verschillende modellen zijn?
 
Het type gsxr 750 dat jij voor ogen hebt zou 150 pk hebben,koppel rond de 85 Nm :)

749

ENGINE CAPACITY - 748cc
POWER - 103bhp@10,100rpm
TORQUE - 55.6lb.ft@8300rpm
WEIGHT - 197kg

gsxr750 k6

ENGINE CAPACITY - 749cc
POWER - 133.2bhp@11,500rpm (aan het achterwiel)
TORQUE - 66.5lb.ft@8700rpm
WEIGHT - 163kg

Road Test: Ducati 749 v GSX-R750 K6 v 675 Daytona

ik heb die 3e :9
Die 150pk is op de krukas.
En de k7 en k8 maken ook 130 pk op het achterwiel.
~Rambabbel schreef op 08 januari 2015 @ 13:47:
Ik vind een 750 voor op straat qua vermogen en handelbaarheid ideaal.
Je weet dat een K7 en een K8 2 verschillende modellen zijn?

Ja ik weet dat K7 en K8 verschillende modellen zijn maar ze worden ongeveer aan dezelfde prijs verkocht, vandaar dat ik ze samen vermelde ;).
Ja ik begin ook meer en meer voor de 750 te gaan denkik. En moest het vermogen uiteindelijk toch niet genoeg zijn kan ik hem dan nog altijd weer verkopen, je kan nooit genoeg motos gehad hebben :]
 
altijd de 750, heb vorig jaar mijn 750 K7 ingeruild op een (inderdaad) 750 (2014) meer dan genoeg power en sturen als op rails. ik zeg altijd maar schertsend zo dat ik met die 40 PK extra op de weg toch niets kan.

met de juiste pijp en goed afgesteld ( in mijn geval bij hoegee met een full system yoshimura) 143 paardjes op het achterwiel!
 
altijd voor de 1000 gaan, zeker de K5, de beste 1000 die suzuki ooit heeft gemaakt.... die 750 is vlees nog vis... koppel van een 1000 is top!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze bëide gehad wel een oudere bouwjaar. De 750 was een van 98 de 1000 was een 2002.Het grote voordeel vañ de 1000 was de trekkracht onderin.voor de top maakt het niet uit want dat haal je hiertoch niet. :9
 
Die Ducati van jou heeft de specs van een 4 cilinder 600CC. Zelfs minder pk en minder vermogen dan mijn 600RR. (Uiteraard rijdt het totaal verschillend.)

Ik heb een 750 K6 gehad en in vergelijking tot mijn 600 was dat perfect! Net dat beetje meer topvermogen wanneer mijn 600 ophoudt en vooral die 20 NM meer vond ik fijn want het is net wat ik nu mis en het is ook weer niet zo veel dat ik er zenuwachtig van wordt met aan het gas hangen in bochten e.d.

Blijft vooral persoonlijk. Een 1000 lijkt mij persoonlijk weer niets. Heb er niet veel ervaring mee (enkel een Z1000 en ZX12R). Ik vind het zelf lekker om wat speling te hebben als ik lekker aan het gas ga hangen en de 750 heeft dit. De 1000 weet ik niet. Misschien ook.

Mijn volgende fiets wordt, als het weer een supersport wordt, weer een 750. Los van de looks die je bevallen of niet was het gewoon een hele fijne motor om op te rijden. Zit standaard ook alles op.

Een verschil tussen de K6\k7 en K8\k9 is de cat. Die zit bij de K6 in de demper verwerkt zeg maar en bij de K8 zit die voor de demper. Als je daar demper vervangt dan zal je deze apart moeten vervangen (niet dat dit zo'n ramp is!).

Ik meen dat de 750 regelmatig ook de meest verkochte supersport is (per jaar in NL). Zal wel een reden hebben.
 
Laatst bewerkt:
k5 1000 is wel echt een pracht machine!

Heb zelf nu al mijn 2de 750 en op straat heb je zeker genoeg vermogen aan een 750, als je al die paarden vol gebruikt zal je op den duur je pasje wel eens verliezen :P


Maar kan me ook voorstellen dat je voor een 1000 gaat, en dan voornamelijk voor het koppel wat die in de lagen toeren wat meer heeft als de 750
 
proefrijden....


Ja zoiets doms hoor of lees je nog zelden.......

Je kunt anno 2015 niet meer zelf iets beslissen, je matie's moet je wel even van de sokken kunnen bluffen, en je mot je wel helemaal aan de massa aanpassen, en eigen mening is een grote NONO....

jongeuh vergeet dat maar dat proefrijden,

koop de 750 maar gauw
 
Heb zelf een 1000 k8 gehad, en deze had 192 krukas pks. Wat was er aan veranderd; k&n luchtfilter, bos carbondempers, tre module en katalysatorvervanger. Deze had 3 rijmodi, vond hem persoonlijk in de de c stand het fijnste rijden, veel koppel maar niet het agressieve topvermogen. dan is hij beperkt tot 100-120pk
Dus indien je toch behoorlijk wat koppel wil, raad ik je aan voor de 1000 te gaan, maar nogmaals, je kan echt het vermogen van een 1000 NIET benutten op straatgebied.
Mijn advies is om een 750 te nemen. Maar testen is de beste optie.
 
1000k5 blok is een icoon. Het afgelopen jaar kis in diverse Engelse en Duitse motorbladen de k5 vergeleken met de huidige L modellen en in zowel de Duitse als Engelse bladen komt naar boven dat het k5 blok een fantastisch blok is.

Ik heb 8 jaar een 1000k5 gehad. Geweldige motor.
Zeer betrouwbaar. In 8 jaar en 46000km nooit iets aan gehad.

Neem in je overweging ook mee wat je rijstijl is (wil je hoogtoerig rijden of schakellui) en of je regelmatig met duo gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
1000k5 blok is een icoon. Het afgelopen jaar kis in diverse Engelse en Duitse motorbladen de k5 vergeleken met de huidige L modellen en in zowel de Duitse als Engelse bladen komt naar boven dat het k5 blok een fantastisch blok is.

Ik heb 8 jaar een 1000k5 gehad. Geweldige motor.
Zeer betrouwbaar. In 8 jaar en 46000km nooit iets aan gehad.

Neem in je overweging ook mee wat je rijstijl is (wil je hoogtoerig rijden of schakellui) en of je regelmatig met duo gaat rijden.


amen :}

ik kocht in 2004 de nieuwe ZX10R, een beest! maar stiekum een jaar later heel jaloers op de gixxer, die fiets was zoveel beter....

ennuh iedere SSP fiets is waanzin op straat, als je verstandig wilt rijden koop dan een naked hok
 
Laatst bewerkt:
1000 k6 (is gelijk) aan k5. Absoluut waanzinnige fiets. Koppel in overvloed, pk' s te over. Maar wel makkelijk te rijden vanwege de lineare vermogensafgifte.

Kan je het vermogen kwijt op straat zonder te raar te doen, nee absoluut niet, maar ik denk met een 750 ook niet.

Maw kopen die 1000 *O*
 
Blijven weinig leuks over als je het vermogen op straat volledig wenst te benutten. :)

RS125 ofzo -O-
 
Ik heb voor dezelfde keuze als jou gestaan, kwam van een ZZR1100. Uiteindelijk is het een SV1000s geworden.
Ik heb de keuze gemaakt vanwege het koppel en karakter van een tweecilinder. 110pk is ruim meer dan genoeg i.c.m. het koppel van een 1000cc V2. Ik rij eigenlijk nooit vol gas. Zoals hierboven al is vermeld: wat wil je ermee? Hoogtoerig janken? Gewoon hard? Toeren, Snelweg? Duo? Wil je er mee op vakantie kunnen? Alpen mee verkennen?
Misschien een proefritje waard? Tenslotte kom je nu ook van twee cilinders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan