GSXR 750 SRAD '98 vraagjes

inter

MF'er
14 aug 2006
43
0
Sinds vorige week ben ik in het bezig van een gsxr 750 mod 98. Het spijtige is dat ik geen instructieboekje heb want anders zou ik volgende vragen niet hoeven te stellen.
1. In de toerenteller zit een display die de koelvloeistoftemperatuur weergeeft. Helaas krijg ik daar meestal enkel _ _ _ (drie streepjes) te zien. Heel af en toe krijg ik 40 of 41 te zien. Krijg je normaal constante aanduiding van de temperatuur? Wat zou er defect kunnen zijn?
2. Hoe kan je weten wanneer je aan de reserve van je benzinetank begint? Enkel door het lampje? (vorige moto's waren allemaal met kraantje : z650, gpz1100,gsxr1100,zxr750)

Greetings
Inter
 
ik heb een srad uit 99.. maarum..

1) onder de 40graden geeft de motor ---, daarboven de werkelijke temperatuur.. als je hem nooit boven de 40 graden hebt, ook niet tijdens het rijden. lijkt dat me niet goed :P
2) bij mij begint het lampje te knipperen als er 14 liter op is, en dus nog 4 liter over..
 
hehe, en das best spannend als je ergens rijdt waar je nog nooit geweest ben weet ik uit ervaring :)

Ik zet na het tanken meestal mijn dagteller op 0, bij 200 kilometer gooi ik er dan weer 15 euro in, gaat meestal wel goed.

behalve na een dagje op zandvoort, dan begint dat knipperlicht al bij 150 kilometer zenuwachtig te doen. Handboeken zijn trouwens ook wel te vinden via lime wire en dat soort dinegn.
 
ik heb een srad uit 99.. maarum..

1) onder de 40graden geeft de motor ---, daarboven de werkelijke temperatuur..

:N

alstie onder de 40 niks aangeeft is die van jou ook kapot
mijn '98 begon te tellen vanaf 20 graden

1 Zoek de temp sensor eens op en trek de stekker eraf. Hou die aan massa (je blok of zo) en kijk of hij nu meer dan 100 C aangeeft. Als dat zo is, is de sensor kapot.

:N
weerstand door je temp.sensor word minder naarmate die heter word
Srad kan(/zal -bij stadsverkeer) meer aangeven als 100c dus reken maar dat bij
0 weerstand er waarschijnlijk meer als 110c op je display komt te staan
 
1. mijn koelvloeistof tempreratuur staat gemiddeld op 85 graden.(bij het rijden)

2.Zodra de resterende benzine in de benzine tank ongeveer 4 liter wordt, gaat het orange verklikkerlampje knipperen.Als er minder danongeveer 2.5 liter benzine in de tankis blijft het lampje branden.
 
Zo krijg je ook een beetje alle gsxr rijders bij elkaar. Maar dar terzijde.

Klopt inderdaad eerst gaat het bezinelampje branden en op een gegeven moment blijft ie branden. (word er ook wel erg zenuwachtig van) Vooral op lange polderwegen waar je neit echt vaak zomaar een pompje tegen komt...
 
wil ook even reageren want ben ook nog een leek. mijn week geleden gekochte srad 750 va n99 heeft dit ook ...hij geeft of 3 streepjes of hij geeft 40 41 of 42 graden .warmer heb ik um nog niet gezien. de mijne sprint dus af en toe aan op 40 41 42
 
Terug
Bovenaan Onderaan