gsxr 750 tunen

Hello.. daar is ik dan...

Kijk hier voor mijn eigen ervaringen hiermee:
Gixxers @ Tovami/ Fredriks Dynojet

Er staat hier al vanalles, deels ben ik het daar mee eens (oa. Erik van Dam) en deels niet, in het kort dus:

-Volledig systeem in combinatie met afstellen injectie zal je flink wat vermogen opleveren; de mijne ging door afstellen met alleen een andere demper al +9pk!!
-Powercommander (ca €500,-) is niet per se nodig maar wel het beste,
-Alternatief: remappen originele ECU door Yoshimura- of Factory tool. Dat is dus geen kastje wat in je motor komt maar een soort gereedschap wat ze tijdelijk aansluiten om de aanpassingen te doen en daarna gaat ie er weer uit. Bij Fredriks kost dit €160,- (+ evt nog 62 voor een K&N filter), daarvoor remappen ze dus je injectie en dat alles gestaafd met metingen op de Dynojetbank.

Mensen die zeggen dat Remus pruts is: :Z :Z ; bij mij is de winst tov origineel dus 9,1 PK!!! En dat is alleen de demper.. (icm afstellen) maar dus geen full system.

Wat je er dus mee doet moet je zelf weten; het verschil tussen de Powercommander en het remappen met Yoshi box is eigenlijk de finesse; een Powercommander heeft veel meer velden die hij kan ingeven, de originele ECU heeft maar een paar grove gebieden. Verschil zit hem dus in de details. Ik vond de PC ook te duur, mij het geld niet waard. Maar als je het optimaal wil doen moet je er een nemen. Als je het juiste type neemt kan je daarmee ook nog je ontsteking laten bijstellen en is er nog wat (klein beetje) winst te maken.

Een maatje van me heeft een GSXR 600 met PC en full system, ik moet wel zeggen dat dat ding echt ontzettend mooi loopt, als een naaimachientje zo soepel en zuiver, mooier als de mijne, maar o zo snel...

Ik zou zeggen, bel eens naar Fredriks (www.tovami.com), laat je voorlichten en maak een afspraak!
 
dat remus prut is zeker niet waar
maar het oog wil ook wat
ik wil niemand tekort doen
maar ik heb liever een akrapovic yoshimura /arrow
er opzitten dan een remus
maar de prijs van een remus is beter
 
dat remus prut is zeker niet waar
maar het oog wil ook wat
ik wil niemand tekort doen
maar ik heb liever een akrapovic yoshimura /arrow
er opzitten dan een remus
maar de prijs van een remus is beter
ja ik ook, maar nieuw vind ik het prijsverschil wel erg groot..
 
daar heb je wel gelijk in
maar gelukkig is bij mij geld geen probleem
maar eigenlijk niet zo slim van je
om een remus tekopen omdat hij goedkoop is
terwijl je een akrapovic /yoshimura wil hebben
of zie ik dat fout
 
daar heb je wel gelijk in
maar gelukkig is bij mij geld geen probleem
maar eigenlijk niet zo slim van je
om een remus tekopen omdat hij goedkoop is
terwijl je een akrapovic /yoshimura wil hebben
of zie ik dat fout
hahaha als jij dat zo vindt... ik lig er niet zo wakker van. Die Remus heb ik trouwens niet gekocht eigenlijk, vandaar, maar ik vind hem echt prima en een andere is nooit "in beeld" geweest.
En echt een probleem is geld hier ook niet gelukkig. Maar ik ben niet iemand die bakken geld aan accesoires uitgeeft.
 
Bedankt , dit is informatie waar een mens iets mee kan :}


Had geen zin om een dure PC3 op mn motor te zetten , omdat de settings van mn motor toch hetzelfde blijven , dus klooien met mappings etc zag ik niet zitten.

Een goede testbank-run met Yoshi Box o.i.d. gaat t dus worden

Zal gelijk ff Haga-San een mail sturen misschien dat die nog meer informatie voor me heeft

he sicko... voor je geld gaat uitgeven..... een maat van mij heeft ook zo'n
remap box.... hij doet het voor €50,- en je bent in 20 min. klaar....

niet goed geld terug... alleen zelf eve een K&N filter kopen...
en eve naar het noorden rijden....

succes er mee....

FE
 
gelukkig is niet iedereen het zelfde toch
en ik geef wel veel uit aan accoessoires
 
Het verschil is dat een PC (PowerCommander) alleen maar werkt als hij op de motorfiets aangesloten is; je moet er dus een kopen, want zodra je de stekker eruit trekt staan alle instellingen weer standaard. Een Yosh-box remapt je systeem, wanneer je dat dus wilt veranderen zal je er opnieuw eentje op je motorfiets aan moeten sluiten. Kortom een PC moet je kopen en een Yosh-box niet persé. Tunen op een bank is idd beter maar je kunt op Internet behoorlijk wat PC-maps vinden voor veelgebruikte motorfiets/uitlaat-combinaties.

Erik, iedere fiets is anders, en dus ook een andere mapping ook al heb je exact dezelfde systemen erop, ik ben het met je eens dat er heus wel een mapping zal kloppen, via de testbank weet je welke mapping, ook het remappen met een andere tool gaat eigelijk alleen maar goed op de testbank/testrun

enne Yoshibox moet je ook kopen of krijg ik er 1tje gratis van je?
 
Laatst bewerkt:
daar heb je wel gelijk in
maar gelukkig is bij mij geld geen probleem
maar eigenlijk niet zo slim van je
om een remus tekopen omdat hij goedkoop is
terwijl je een akrapovic /yoshimura wil hebben
of zie ik dat fout


Juist dat zie je helemaal goed

, koop dan liever een bike van een jaartje ouder en doe er de spullen op die je echt wilt en niet omdat het het goedkoopste is,
dat vind ik dus de verkeerde bezuiniging, vandaar dat je bodemplaatje er ook nog steeds niet onder zit natuurlijk HAGASAN?
 
Erik, iedere fiets is anders, en dus ook een andere mapping ook al heb je exact dezelfde systemen erop, ik ben het met je eens dat er heus wel een mapping zal kloppen, via de testbank weet je welke mapping, ook het remappen met een andere tool gaat eigelijk alleen maar goed op de testbank/testrun

enne Yoshibox moet je ook kopen of krijg ik er 1tje gratis van je?
Weet ik, maar als jij een map download voor jouw type fiets met dezelfde mods dan zal je toch behoorlijk in de buurt komen.

Bij Hoegee kost (volgens Berky155) het afstellen met een Yosh-box oid 160 EUR.
Dat is goedkoper dan een PC aanschaffen van 435 of 525 EUR en dan alsnog 160 EUR voor het afstellen (hoewel ik denk dat dat wel goedkoper kan als je zo'n PC daar aanschaft). Ik weet dat de resolutie van de nieuwe PC beter is dan van een Yosh-box maar maar als iemand een goedkoop Remus-systeem koopt denk ik dat de rest ook een beetje goedkoop moet zijn.

BTW, nee je krijgt er geen een gratis van mij maar ik kan er zelf wel, van een maat, een gratis gebruiken en ik heb er niet eens wat aan op m'n '95 Gixxer. :P
 
Juist dat zie je helemaal goed

, koop dan liever een bike van een jaartje ouder en doe er de spullen op die je echt wilt en niet omdat het het goedkoopste is,
dat vind ik dus de verkeerde bezuiniging, vandaar dat je bodemplaatje er ook nog steeds niet onder zit natuurlijk HAGASAN?
Tjongejonge zeg, je zit te zeiken hoor Marc!!

Smaken verschillen. Wat jij doet moet jij weten... Ik maak liever kilometers als dat ik sleutel en ruil hem dan in op een nieuwe... en ik heb liever een nieuwe standaard als een gebruikte vol liflafjes. Is mij het geld gewoon niet waard. Laat me... er zijn meer dingen in het leven als de motor.
Of ik moet er voor weinig aan kunnen komen :P .
 
Laatst bewerkt:
Weet ik, maar als jij een map download voor jouw type fiets met dezelfde mods dan zal je toch behoorlijk in de buurt komen.

Bij Hoegee kost (volgens Berky155) het afstellen met een Yosh-box oid 160 EUR.
Dat is goedkoper dan een PC aanschaffen van 435 of 525 EUR en dan alsnog 160 EUR voor het afstellen (hoewel ik denk dat dat wel goedkoper kan als je zo'n PC daar aanschaft). Ik weet dat de resolutie van de nieuwe PC beter is dan van een Yosh-box maar maar als iemand een goedkoop Remus-systeem koopt denk ik dat de rest ook een beetje goedkoop moet zijn.
Bij Fredriks is afstellen met Yoshi box even duur en als je een Powercommander koopt stelt ie hem dan volgens mij gratis af maar dat zou je ff moeten checken..

En zo'n Yoshi FI box is gewoon te koop voor ca 1000 US Dollar...
 
Weet ik, maar als jij een map download voor jouw type fiets met dezelfde mods dan zal je toch behoorlijk in de buurt komen.

Bij Hoegee kost (volgens Berky155) het afstellen met een Yosh-box oid 160 EUR.
Dat is goedkoper dan een PC aanschaffen van 435 of 525 EUR en dan alsnog 160 EUR voor het afstellen (hoewel ik denk dat dat wel goedkoper kan als je zo'n PC daar aanschaft). Ik weet dat de resolutie van de nieuwe PC beter is dan van een Yosh-box maar maar als iemand een goedkoop Remus-systeem koopt denk ik dat de rest ook een beetje goedkoop moet zijn.

BTW, nee je krijgt er geen een gratis van mij maar ik kan er zelf wel, van een maat, een gratis gebruiken en ik heb er niet eens wat aan op m'n '95 Gixxer. :P


Toevallig een 1100cc blok eronder?
 
Tjongejonge zeg, je zit te zeiken hoor Marc!!

Smaken verschillen. Wat jij doet moet jij weten... Ik maak liever kilometers als dat ik sleutel en ruil hem dan in op een nieuwe... en ik heb liever een nieuwe standaard als een gebruikte vol liflafjes. Is mij het geld gewoon niet waard. Laat me... er zijn meer dingen in het leven als de motor.
Of ik moet er voor weinig aan kunnen komen :P .

dat is niet de bedoeling Sander, ieder zijn prioriteiten, ik sleutel in de winter en rijd in de zomer.

maar in mijn ogen is het feit: Hoe erder je je spullen op je bike hebt, hoe langer je er plezier aan beleefdverschil is over een paar jaar per maand te verwaarlozen, tenminste ik ga ervan uit dat je minimaal 2 jaar op je bike rijd?..........en er zijn maar zat PCers gebruikt te koop voor een leuke prijs , t is maar net waar iemand zijn grens legt, toch.

(grenzen zijn er om te verleggen................ :? o nee, dat is alleen kwa rijden, toch?)

Maar al met al , mag t van mij weer zomer worden, ik krijg nu wel heeeel veel zin om de Gixxer de sporen te geven..........

greatz krommie
 
dat is niet de bedoeling Sander, ieder zijn prioriteiten, ik sleutel in de winter en rijd in de zomer.

maar in mijn ogen is het feit: Hoe erder je je spullen op je bike hebt, hoe langer je er plezier aan beleefdverschil is over een paar jaar per maand te verwaarlozen, tenminste ik ga ervan uit dat je minimaal 2 jaar op je bike rijd?..........en er zijn maar zat PCers gebruikt te koop voor een leuke prijs , t is maar net waar iemand zijn grens legt, toch.

(grenzen zijn er om te verleggen................ :? o nee, dat is alleen kwa rijden, toch?)

Maar al met al , mag t van mij weer zomer worden, ik krijg nu wel heeeel veel zin om de Gixxer de sporen te geven..........

greatz krommie
Amen....

Ik weet hoe jullie er over denken en ik vind het heel gaaf wat jullie allemaal doen en bouwen (echt.. :} :} ) maar ik ben een werktuigbouwkundige en een standaard eigenschap daarvan is dat ze minder waarde aan uiterlijk hechten (behalve met vrouwen :P ) en ik vind het dus minder belangrijk voor mezelf... ik ben niet zo'n gimmickjes man, ook niet met GSM's en zo.. doet me niet zoveel. Leuk om te zien, hebben hoef ik niet per se...
Ik kick weer op andere dingen.. hehe, een stapel SuperCorsa's in de schuur bijvoorbeeld haha. Iedere gek zijn gebrek.

Sleutel ze.
 
full




ZOIETS? , de mooiste combinatie ( zo valt een standaardbike ook op )
 
Terug
Bovenaan Onderaan