Gsxr 750 uit '96 wilt niet harder.

arieheeftgelijk

Die hard MF'er
19 dec 2010
372
167
Hilversum
Ik heb een gsxr 750 uit 96, het lijkt wel of deze begrensd is in zijn 6de versnelling.
In zijn 5de versnelling gaat de motor tot in het rood en rijd dan 260, terwijl hij in zijn 6de versnelling niet verder gaat dan 11.000 toeren en niet harder wilt dan 240.

Ik heb wel andere topics gevonden over het begrenzen van dit type motor maar dan kom ik uit op de gasschuiven die begrensd zijn d.m.v. een gaatje hierin.

Zou het kunnen zijn dat de cdi begrenst is?
 
Wie weet, misschien is 'ie begrenst op 100pk ivm Duitse verzekering? Zoiets geks..

Als je het echt wilt weten dan moet je hem gewoon op de vermogensbank zetten :Y
 
Maar jij bent van mening dat je '96 GSX-R 750 dus te weinig vermogen heeft omdat 'ie in z'n 6 niet zelfde snelheid (260) haald als in '5 ?
 
Laatst bewerkt:
Denk dat de enige begrenzing de luchtweerstand is. En dan haal je in de hoogste versnelling je maximale toerental echt niet meer. Dus ook geen hogere (eerder lagere) snelheid als in in een lagere versnelling. Om in je zes harder te gaan heb je dus gewoon veel meer PK's nodig.
 
Klein vraagje, die 260 geeft hij aan op de teller? Mijn srad 600 vliegt in de 6 met gemak over de 260 heen. En ja, mijn vertanding is origineel.

Jim
 
Maar jij bent van mening dat je '96 GSX-R 750 dus te weinig vermogen heeft omdat 'ie in z'n 6 niet zelfde snelheid (260) haald als in '5 ?
Toen hij nieuw was had hij waarschijnlijk genoeg vermogen om in zijn 6 die snelheid te halen. Na bijna 15 jaar zullen er een aantal paardjes de stal verlaten hebben en haalt hij in de 6de versnelling zijn topsnelheid niet meer.

Het lijkt dan inderdaad alsof hij geknepen word in de laatste versnelling. Gewoon eens op een vermogensbank zetten om te zien hoe het blok er aan toe is en dan eventueel achter een paar tandjes meer om dit te corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd.

6 is overdrive,hij gaat 't hardst in 5.

gear ratios:

primary reduction ratio - 1.756
secondary reduction ratio - 2.687

1st - 2.866
2nd - 2.058
3rd - 1.650
4th - 1.428
5th - 1.269
6th - 1.120
 
Het gaat om kilometers op de teller, motor word ook flink geknepen als ik doorschakel naar 6.

Van de heerdt heeft geen vermogensbank, ik zie dat in er eemnes een motorzaak zit met een dyno. moto-eemnes.nl

Hoe lang ben je en wat weeg je?
Ik met mijn 1.92 en 95 kg,had ooit eens een gsxr 750 uit 2002,het ding had 135 pk ahaw(kleine 150 pk aan de kruk).
Ik kon deze doortrekkken tot dik 270 in zijn 5 en in zijn 6 gebeurde er vrij weinig meer.
Die 6e is geen overdrive :N ,waarschijnlijk is er teveel luchtweerstand :Y
Heb nu een circuitsrad 750 maar weet echt wat die op top loopt (260 geen probleem)
 
Laatst bewerkt:
Het is ook niet zo dat ik vind dat hij niet hard genoeg loopt, het viel me alleen op...

Binnenkort moet ik toch kleppen stellen en de carbs synchroon zetten, laat ik hem daarna wel eens op een bank zetten om te kijken of het allemaal een beetje klopt.

In iedergeval, bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan