GSXR-750

NiNjA72

Die hard MF'er
19 jan 2005
482
0
Ik ben opzoek naar wat persoonlijke ervaringen(zowel min als pluspunten) van de gsxr750. Ik rijd momenteel een naked maar ben langzamerhand ook een beetje verkocht geraakt aan dat gekuipte spul.
Nou ga ik morgen een proefritje maken maar ik zou toch graag wat ervaringen van gebruikers willen horen. Ook graag wat de veschillen zijn tussen een 2004 en 2005 model en waar ik bij een aankoop van een 2e hands eventueel op zou moeten letten.

Ik hoor/lees het graag..

M.
 
geen verschil tussen 2004 / 2005 (en volgens mij ook 2006). Ik heb op veel motoren (zx9, r1, blade, 600rr, zx6) gereden maar de k5 is de shit - B.A.N.A.N.A.S.
Zo veel vermogen in zo'n compacte bak, alleen niet zo comfortabel als mijn oude cbr... (ps demper is echt top)
 
heej M,

Heb een aantal jaren op een R6 gereden, maar ben sinds een week in bezit van een 750 K4. Ik sluit mij aan bij het vorige commentaar: dit is echt De Shit! Stukkie heftiger dan een 600 SS. :9 Enige wat gewenning vergt is de zithouding: toch wat sportiever van de r6. En verder...ik heb hem pas een week. Moet het allemaal nog zien.

succes in ieder geval.

grtz,

M
 
Hey M,

Ik heb sinds 6 weken een 750 K5 in de jubileum uitvoering. Het rijdt in 1 woord geweldig. Had hiervoor een 750 SRAD en er zit heel veel verschil tussen. Huidige fiets stuurt veel directer, remt krachtiger, trekt vreselijk hard op en heeft heel veel vermogen, ondanks dat ik aan mijn vorig fiets aardig wat had versleuteld.
Het al eerder genoemde nadeeltje is idd dat je wat moet wennen aan de extremere zit. Het is wat korter allemaal. Ik ben zelf bijna 2 mtr, en moet me op hoge snelheid aardig opvouwen. Verder naar achteren zitten lost het aardig op.
Ga in ieder geval een proefrit maken voordat je een fiets koopt ;)

grtz
 
Kopen die SOES750 vrind!!!!!!

Dit is echt een fiets waar je veel rijplezier aan overhoud. Heb zelf 2 maanden geleden een 2005 model gekocht. Heb er totaal geen spijt van gehad. Enige aanrader is dat als je er eentje koop van k4 of k5(geen verschil) ff langs marc hoegee brengen, ff laten afstellen. Hij heeft de mijnes ook onder handen genomen en is er als herboren uitgekomen. RESPECT HOEGEE :} :} :}

En als de fiets nog orgineel is ga dan eens kijken voor een andere demper en een bmc sportfilter. Dan ben je echt helemaal klaar denk ik :+

Maar als ik je vertel dat ik alweer aardig heb zitten verspijkeren aan mijn fiets dan denk je dadelijk dat die fiets nie goe is standaard.

Ga lekker proefrijden zou ik zeggen en neem eens een 600 supersport ernaast en dan weet je dat de gsxr750 het enige middel is om je wensen te laten vervullen.

Hopelijk heb je hier wat aan en laat wat horen over je beslissing :W

ltrzzzzz
 
Ik heb een 750K4 als racer en ik ben er heel tevreden mee. Heeft de bochtensnelheid van een 600 en (bijna) het vermogen van een 1000. De mijne heeft dan wel een vol systeem Yoshi, Powercommander, BMC Luchtfilter, race-koppakking en korte gearing. Het is heel makkelijk om hard en beheerst om te gooien in korte chicanes en ondanks het relatief hoge vermogen kan je toch heel vroeg op het gas. Ook heel hard remmen tot diep in de bocht is goed mogelijk zonder dat hij over het voorwiel glijd. Standaard remblokken en standaard schijven zijn perfect. Ik zou alleen wel stalen remleidingen monteren. Standaard is de demping overal te zacht. 1 of 2 klikjes meer in- en uitgaand brengt uitkomst. Hoewel het niet echt nodig is zou ik de achterkant enkele millimeters omhoog schroeven om nog wat scherper de bocht in te kunnen duiken maar dat is persoonlijk.

Ik heb er trouwens ook een te koop *O* Over de prijs valt te praten...
 
Ik heb een k1 k2 gereden en k4 nu.

Blijf erbij dat ik de k2 de fijnste vond maar die heb ik vakkundig kort gereden maar de k4 is een zeer fijne motor. Motoren die zo jong zijn moeten in principe 100% in orde zijn. Als er ook maar iets niet klopt is er slecht mee omgegaan. Verder zijn er geloof ik geen echt slechte punten bekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan