GSXR 750

Riekky1

Die hard MF'er
24 jul 2003
400
0
omgeving Rotterdam
Beste leden,

Ik ben van plan om een motor aan te schaffen. Als ik heel eerlijk mag zijn, twijfel ik nog tussen de gsxr750 en zx9r (beiden van het bouwjaar 2000). De blade doet mij niet veel en de R1 is al gauw 1000,-- euro duurder.

Van de kawa is er op het internet redelijk veel over te vinden maar over de gsx-r750 heb ik tot op de dag van vandaag maar weinig over gevonden. Behalve testen op het circuit, maar ik zal de motor hoofdzakelijk op de openbare weg ggebruiken, kan ik aan deze testen niet veel waarden hechten.

Kan iemand mij iets meer over de soes vertellen?
Wat zijn de zwakke punten van de soes?
Had dit model bijvoorbeeld last van kinderziektes?
Ik heb op dit forum iets gelezen dat de blokken van '00/'01 weleens wilden ploffen, wat is hier van waar?

Zijn er eventueel mensen die een motorblad hebben waar de soes 750 aanbod komt en hier van af willen (desnoods te een kleine vergoeding). De twee testen in Moto73 heb ik reeds in het bezit.

Bij voorbaat dank,

Riekky
 
Ik heb een GSX-R750 uit 2000 gehad en kan maar 1 ding zeggen, een fantastische machine. Geen enkel probleem mee gehad, ook geen kinderziektes (althans niet door mij opgemerkt). Zelfs de injectie heeft geen last van aan/uit effect wat fietsen van andere merken nog wel eens hadden bij de eerste injectiemodellen.

Het was mijn eerste GSX-R750 en het feit dat ik hierna alleen nog maar GSX-R heb gereden zegt denk ik voldoende.
 
Ik heb een GSX-R750 uit 2000 gehad en kan maar 1 ding zeggen, een fantastische machine. Geen enkel probleem mee gehad, ook geen kinderziektes (althans niet door mij opgemerkt). Zelfs de injectie heeft geen last van aan/uit effect wat fietsen van andere merken nog wel eens hadden bij de eerste injectiemodellen.

Het was mijn eerste GSX-R750 en het feit dat ik hierna alleen nog maar GSX-R heb gereden zegt denk ik voldoende.
Nog niet op de 2004 gereden dan? klikkerdeklik
 
Ik heb een GSX-R750 uit 2000 gehad en kan maar 1 ding zeggen, een fantastische machine. Geen enkel probleem mee gehad, ook geen kinderziektes (althans niet door mij opgemerkt). Zelfs de injectie heeft geen last van aan/uit effect wat fietsen van andere merken nog wel eens hadden bij de eerste injectiemodellen.

Het was mijn eerste GSX-R750 en het feit dat ik hierna alleen nog maar GSX-R heb gereden zegt denk ik voldoende.

Hans,

De standaard stuurdemper( niet dat mijn keuze van een stuurdemper zal afhangen :+ ), wat was jouw ervaring hiermee en met de standaard remmen?

Ik zit toch echt te overwegen om een soes aan te schaffen mede omdat mijn vrouwtje de kleuren van de ZX-9R (model-2000) niet mooi vindt ;)
 
Hoi

Heb zelf een suzuki GSXR 750 , 2003

Ben er goed tevreden over , wil zelfs nix anders meer , maar idd de minpunten zijn de remmen en t redelijk zwaar sturen.

Wat de remmen betreft , met stalen remleidingen , en evt. andere remblokken is dat probleem ook relatief goedkoop verholpen.

De standaard stuurdemper is aan de zware kant , maar je kan er dunnere olie op laten zetten zodat ie minder zwaar wordt ( WP - Uden. ) , of de hele demper vervangen voor een ander exemplaar.

Succes met je keuze


Adler .

106469
 
Is er iem. in het bezit van de motorblad, behalve Moto73, waar een verslag in staat over deze deze bike? Zoja, wil deze er misschien afstand van doen? Een kopie van het verslag vind ik ook voldoende.

Ik zou daar heel content mee zijn.
 
hier een linkie naar een site waar nog veeeeeeeeel meer tests op staan ... owja, ook van de soes :D

als je sportief wilt rijden en je hebt nog geen ervaring, dan doen ! (wel beter een 600-tje pakken, maar als je al aankomt met een R1 zal dat wel tegen dovemans-oren gezegd zijn) ........ het voordeel is licht en niet te veel vermogen. hierdoor kun je het makkelijker leren.

als je al ervaring hebt en een goede motorbeheersing, dan kun je alsnog voor de soes gaan en dan het onderste uit de kan halen, offff .. toch die R1 pakken en het voordeel van meer koppel benutten (wat dus als beginner absoluut een nadeel is!)

suc6 met de keuze
proefritjes maken en niet te veel letten op de rechte stukken. kijk in de bochten welke het lekkerste aanvoelt. op de rechte stukken wint diegene met de meeste power, niet moeilijk. in de bochten wint diegene die gewoon lekker aanvoelt (en daar gelden andere regeltjes)
 
hier een linkie naar een site waar nog veeeeeeeeel meer tests op staan ... owja, ook van de soes :D

als je sportief wilt rijden en je hebt nog geen ervaring, dan doen ! (wel beter een 600-tje pakken, maar als je al aankomt met een R1 zal dat wel tegen dovemans-oren gezegd zijn) ........ het voordeel is licht en niet te veel vermogen. hierdoor kun je het makkelijker leren.

als je al ervaring hebt en een goede motorbeheersing, dan kun je alsnog voor de soes gaan en dan het onderste uit de kan halen, offff .. toch die R1 pakken en het voordeel van meer koppel benutten (wat dus als beginner absoluut een nadeel is!)

suc6 met de keuze
proefritjes maken en niet te veel letten op de rechte stukken. kijk in de bochten welke het lekkerste aanvoelt. op de rechte stukken wint diegene met de meeste power, niet moeilijk. in de bochten wint diegene die gewoon lekker aanvoelt (en daar gelden andere regeltjes)

De R1 zal het waarschijnlijk niet worden omdat deze in vergelijking met de andere japanners een tikkeltje duurder zijn '(

Ik heb de afgelopen weken het net afgesurfd om zo veel mogelijk info te vergaren over de GSX-R750, ZX-9R, R1 en toch wel weer de Blade (allen van het bouwjaar 2000). Hoewel ik niet zo kapot was van de Blade, vind ik die in de zwarte uitvoering er steeds mooier vinden.

Ik heb nog even de tijd ;( ;( ;( het vrouwtje wilt eerst nog met vakantie |( :( en omdat ik dit jaar 30 wordt, "moet" dit toch wel gevierd worden *D

In het verleden heb ik het volgende gereden:
ZX-9R (B-model)
ZZR-1100

Nu na bijna vier jaar wil ik weer actief gaan :] . Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de GSX-R750 :9~ :9~ :9~

Een proefrit zal ik zeker maken, maar ik wil via het internet zoveel mogelijk info vergaren, zodat ik het e.e.a. al kan uitsluiten.
 
Fantastische motor, maar remmen voor in de regen zijn matig. Duidelijk hard knijpen voor vertraging, maar andere blokken moet veel verbetering geven. Dit is de mijne, het 2000 model.
 
Ben nu twee weken in het bezit van de gikser 750 uit 2000. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal (alleen nog maar soes gereden, 2x een 600 srad gehad)maar ik kan je melden dat ik nog geen seconde spijt heb gehad van mijn aanschaf. Al aardig wat kilometertjes gemaakt in de afgelopen weken, waarin ik heel erg fijne bochtjes heb gestuurd. Bochtenwerk voelt erg strak aan en met het vermogen is niets mis. Een veelgehoord minpunt van de remmen neem ik op de koop toe. Voor mij vind ik dit een kwestie van gewenning en aangezien mijn vorige 600'tjes hier ook last van hadden vind ik dit geen punt.

Conclusie van de fiets: HEERLIJK
 
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ken iemand een motor verhuurbedrijf welke de soes gsxr-750 verhuren
model 2000-2003)?

Of is de zit houding op een 600 hetzelfde als op een 750? Een gsxr-600, model 2000-2003 is nog wel te huren.

Ik ben zelf namelijk 1.83 mtr en ik vraag me af of ik niet gebroken ben als ik een dag gereden heb.

En wordt de soes standaard geleverd met een solo-afdekkap?

Riekky
 
Terug
Bovenaan Onderaan