GSXR Foutmelding

diaro

Rookie
10 jan 2009
13
0
Emmen
Ik heb een GSXR600 uit 2003 gekocht waar een alarm van ACUMEN in gezeten heeft.
Nu heb ik dit alarm er uit gehaald waardoor de motor een foutcode geeft....als ik de motor uitlees via het zelf-diagnose systeem geeft hij de code : C41 dat is het brandstofpomp elektronisch circuit. hij start ook neit meer.

Dat klopt dus ook want mijn brandstof pomp slaat niet aan.
Achter in de kont van de motor zit een kabels die ook op het alarm systeem waren aangesloten.
Er zitten 5 draden aan!

oranje draad is plus
geel/groen komt vanaf je startknop naar je brandstofpomp relais
geel/zwart gaat naar je brandstofpomp relais
zwart/wit = massa
rood/blauw gaat v.a. zekeringskast naar brandstofpomprelais
e6cfd31326912f7895a35a95c7ac4479.jpg

75f79cfa186cdbca54a87be2a6502fc6.jpg



Als ik nu zwart/wit en groen/geel met elkaar verbind dan doet me brandstof pomp het wel, maar blijft deze constant draaien. En dan wil die ook starten. maar melding F1 blijft
Relais is is ook niks mee


Wie weet een oplossing. Of wat moet ik gaan doen ?

Alsvast hartstikke bedankt voor jullie hulp
 
Laatst bewerkt:
waarom haal je dan het alarm er uit?
als je verstandig bent zoek je hier op het net een bedradingsschema op, wanneer je een beetje handig bent kan je er snel genoeg achterkomen welke draden er gecombineerd moeten gaan worden
 
Ik heb een GSXR600 uit 2003 gekocht waar een alarm in gezeten heeft.
Nu heb ik dit alarm er uit gehaald waardoor de motor een foutcode geeft....als ik de motor uitlees via het zelf-diagnose systeem geeft hij de code : C41 dat is het brandstofpomp elektronisch circuit. hij start ook neit meer.

Dat klopt dus ook want mijn brandstof pomp slaat niet aan.
Achter in de kont van de motor zit een kabel die ook op het alarm systeem was aangesloten.
Er zitten 4 draden aan!

Zwart/wit
Groen/geel
Oranje
Geel/zwart

Als ik nu tussen zwart/wit en groen/geel een draadje zet an doet me brandstof pomp het wel, maar blijft deze constant draaien. En dan wil die ook starten. maar melding F1 blijft
zodra ik het draadje er tussen weg haal valt de motor weer uit.

Wie weet een oplossing. Of wat moet ik gaan doen ?

Alsvast hartstikke bedankt voor jullie hulp :}

Wat voor systeem was het?

Ik ken zo geen alarmsystemen die met gekleurde draden werken, om de veiligheid zodat de draden niet van elkaar onderscheiden kunnen worden. Sommige motoren zit af fabriek al een voorbereiding voor alarm op, in de vorm van zo'n kabel dus het kan zijn dat hij daar voor is. Loop eens de bedrading langs van je brandstofpomp, vanaf de stekker terugwerken, en kijk of hij ergens is doorverbonden. Zo ja, los halen en weer op de originele manier doorverbinden.
 
Wat voor systeem was het?

Ik ken zo geen alarmsystemen die met gekleurde draden werken, om de veiligheid zodat de draden niet van elkaar onderscheiden kunnen worden. Sommige motoren zit af fabriek al een voorbereiding voor alarm op, in de vorm van zo'n kabel dus het kan zijn dat hij daar voor is. Loop eens de bedrading langs van je brandstofpomp, vanaf de stekker terugwerken, en kijk of hij ergens is doorverbonden. Zo ja, los halen en weer op de originele manier doorverbinden.

ik ben alle bedrading rond gelopen kan niks vinden. Hij staat nu bij de dealer ma die weten het ook niet ze zaten uren te zoeken en te kijken.
 
Er zijn werkplaatshandboeken voor jouw fiets te downloaden (met torrents). Bijvoorbeeld hier:http://www.mininova.org/det/1303438

als je met de zoekwoorden
Suzuki_GSX R600_2000 2003_Repair_Manual

zoekt zul je veel van deze sites vinden. ik weet het niet zeker, maar hier zal vast electro-info instaan waarmee je wellicht verder komt. Anders heb je er nog een mooi werkplaatshandboek aan overgehouden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan