Gsxr k1 750cc begrensd?!

9 jul 2014
51
0
kesteren
Goedeavond lui!

Vraagje. Sinds gister ben ik in het bezit van een gsxr k1, 750cc.

Vanmorgen had ik de mogelijkheid om even Duitsland in te gaan, alleen kwam ik er achter dat de motor bij 260km per uur stopt..

In z'n 5, 13000 toeren rijdt de motor 260km per uur.
In z'n 6, blijft hij alsnog hangen op de 260 km per uur. (heb niet op het toerental gelet)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Richard
 

Bijlagen

  • received_741772726586857.jpeg
    received_741772726586857.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 15
zou kunnen, volgens rdw is ie in elk geval geimporteerd. Dus er is een kans dat ie uit een land komt waar ze met lager vermogen geleverd zijn.
 
Niet vervelend bedoeld, maar is 260kmh niet ruim zat en al helemaal voor een 750cc?

Overigens zie ik op het www dat de verwachtte top zo'n 280kmh is. Afhankelijk van staat van onderhoud en kilometers etc is het ook wel aannemelijk dat hij een paar pk verloren is.
 
Eerst zeker weten of ie begrensd is. Want wat Weetikhetnou ook al zegt, als de motor de nodige kilometers heeft, kan er door slijtage gewoon vermogen weg zijn. Een optie kan zijn om hem op een vermogensbank ergens te zetten. Dan weet u precies hoeveel vermogen hij heeft. ( In duitsland en frankrijk zijn lange tijd 100 pk versies van motoren geleverd.) En mocht hij begrensd zijn dan zult u eerst moeten uitzoeken hoe. Er kunnen restrictors in de inlaat zitten, beperking van de gashendelslag of zelfs een compleet andere cdi.
 
Misschien moet je eerst een testbank opzoeken en naar de cijfertjes kijken.

Mijn K6 750 ging op de testbank 299 en liep door in toeren. Op straat nooit zover gekomen, want dan moest ik altijd alweer remmen.
Ik heb het idee dat mijn huidige K8 750 wat tammer is, maar ik heb het niet geprobeerd (niet op de testbank en niet op straat).

Geen idee wat een K1 zou moeten kunnen, maar meten is weten.
 
Niet vervelend bedoeld, maar is 260kmh niet ruim zat en al helemaal voor een 750cc?

Overigens zie ik op het www dat de verwachtte top zo'n 280kmh is. Afhankelijk van staat van onderhoud en kilometers etc is het ook wel aannemelijk dat hij een paar pk verloren is.

Waar kwam jij dat tegen van die 280kmh?
Ik zat online al te kijken, maar kwam niks tegen.

Je hebt indd gelijk dat 260 hard is. Het punt is alleen dat ik eerder een srad 600cc heb gehad. In mijn herinnering liep deze ook al 250kmh. Dan vind ik 10kmh verschil erg weinig. Zeker ook omdat hij in z'n 5 en z'n 6 stopt bij de 260kmh.

En even voor de beeldvorming,
Ik heb eerder een srad 600cc gehad. Deze motor heeft me een hoop geld en 2 maanden fietsen gekost omdat ik me zelf veels te vaak liet gaan.
Dus toen had ik besloten om een Honda shadow te kopen (vt1100). Alleen verveelde ik me hier op.. Ik mis het spelen in de bochten, de snelheid ga zo maar door.

Dus daardoor besloten om de Shadow te verkopen, en nu was er iemand die deze gsx r wou inruilen op mijn Shadow. Dit heb ik geaccepteerd met het idee om er een circuit motor van te maken. En ondertussen door te sparen voor een BMW gs (nu meerdere keren gehuurd, dit bevalt me wel!)
 
Meen dat de 600 en 750 ook ong even veel top vermogen hadden. T koppel was vooral anders. Cilinderinhoud zegt niks over topsnelheid en topvermogen. M'n ex Srad was veel sneller, had meer pk's en een hogere top dan m'n huidige 1000.

260 is niet echt een snelheid om op te begrenzen. Dan heb je t eerder over max 250 oid. De K1 is toch een carburateur fiets met analoge tellers?
Dan kunnen ze hooguit wat met toerenbegrenzing hebben gedaan bij bepaalde versnellingen. Voortandwieltje groter dr op.
Als de topsnelheid op gps hetzelfde blijft zal dat gewoon z'n maximale vermogen zijn.
 
Goedeavond lui!

Vraagje. Sinds gister ben ik in het bezit van een gsxr k1, 750cc.

Vanmorgen had ik de mogelijkheid om even Duitsland in te gaan, alleen kwam ik er achter dat de motor bij 260km per uur stopt..

In z'n 5, 13000 toeren rijdt de motor 260km per uur.
In z'n 6, blijft hij alsnog hangen op de 260 km per uur. (heb niet op het toerental gelet)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Richard

Het is een ingevoerde motor die kunnen idd een aangepaste `100PK ECU hebben. Even een Nederlandse ECU zien te ritselen.

1596658427650.png
 
Als je motor begrenst was zou je waarschijnlijk ook geen 260 halen, als die begrenst was zou die waarschijnlijk op 100pk zijn begrenst dan haal je max rond 240-250.
Kijk even in je kenteken hoeveel KW er in staat, mocht hij wel begrenst zijn dat staat er 72kw op je kenteken dan denk ik alsnog dat je begrenzers eraf zijn en dat er misschien wat moet worden afgesteld of dat je tegenwind had of iets anders (andere vertanding, lage banden spanning of vergeten te kakken) :+ . weet überhaupt niet of begrenzen in het buitenland nog een dingetje was rond 2001?

anders even op een testbank laten zetten
 
Als je motor begrenst was zou je waarschijnlijk ook geen 260 halen, als die begrenst was zou die waarschijnlijk op 100pk zijn begrenst dan haal je max rond 240-250.
Kijk even in je kenteken hoeveel KW er in staat, mocht hij wel begrenst zijn dat staat er 72kw op je kenteken dan denk ik alsnog dat je begrenzers eraf zijn en dat er misschien wat moet worden afgesteld of dat je tegenwind had of iets anders (andere vertanding, lage banden spanning of vergeten te kakken) :+ . weet überhaupt niet of begrenzen in het buitenland nog een dingetje was rond 2001?

anders even op een testbank laten zetten
Ja dat was het ,ik had een 100pk K1 1000,alleen was die weer op vol vermogen gezet,hij was 158pk ahw op de testbank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan