Gsxr k1 750cc begrensd?!

9 jul 2014
51
0
kesteren
Goedeavond lui!

Vraagje. Sinds gister ben ik in het bezit van een gsxr k1, 750cc.

Vanmorgen had ik de mogelijkheid om even Duitsland in te gaan, alleen kwam ik er achter dat de motor bij 260km per uur stopt..

In z'n 5, 13000 toeren rijdt de motor 260km per uur.
In z'n 6, blijft hij alsnog hangen op de 260 km per uur. (heb niet op het toerental gelet)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,
Richard
 

Bijlagen

  • received_741772726586857.jpeg
    received_741772726586857.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 15
Met andere vertanding gaat de teller meer afwijken zonder Speedohealer.

Tenzij het is aangepast voor meer topsnelheid zou de teller juist nog meer kmh moeten aangeven.

Alles kan natuurlijk maar meestal wilt men meer trekkracht en niet meer (GPS) topsnelheid.

Mijn genoemde 600RR reed met standaard vertanding 274 km op de teller. Met een pizza achterwiel voor meer trekkracht ging de teller tot 285 kmh ofzo. Ik denk dat het nog geen 200 kmh was in werkelijkheid.

Dus veel lagere GPS topsnelheid, maar op de teller juist meer.

Met een vertanding voor meer topsnelheid is het andersom lijkt mij maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd in de praktijk. Wie bevestigd of ontkracht dat? *D
 
Met andere vertanding gaat de teller meer afwijken zonder Speedohealer.

Tenzij het is aangepast voor meer topsnelheid zou de teller juist nog meer kmh moeten aangeven.

Alles kan natuurlijk maar meestal wilt men meer trekkracht en niet meer (GPS) topsnelheid.

Mijn genoemde 600RR reed met standaard vertanding 274 km op de teller. Met een pizza achterwiel voor meer trekkracht ging de teller tot 285 kmh ofzo. Ik denk dat het nog geen 200 kmh was in werkelijkheid.

Dus veel lagere GPS topsnelheid, maar op de teller juist meer.

Met een vertanding voor meer topsnelheid is het andersom lijkt mij maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd in de praktijk. Wie bevestigd of ontkracht dat? *D
Misschien een idee voor de TS,krijgt hij toch de gewenste topsnelheid.
Met andere vertanding gaat de teller meer afwijken zonder Speedohealer.

Tenzij het is aangepast voor meer topsnelheid zou de teller juist nog meer kmh moeten aangeven.

Alles kan natuurlijk maar meestal wilt men meer trekkracht en niet meer (GPS) topsnelheid.

Mijn genoemde 600RR reed met standaard vertanding 274 km op de teller. Met een pizza achterwiel voor meer trekkracht ging de teller tot 285 kmh ofzo. Ik denk dat het nog geen 200 kmh was in werkelijkheid.

Dus veel lagere GPS topsnelheid, maar op de teller juist meer.

Met een vertanding voor meer topsnelheid is het andersom lijkt mij maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd in de praktijk. Wie bevestigd of ontkracht dat? *D
Handig tooltje,
 
Laatst bewerkt:
Als hij de snelheid van je uitgaande as haalt zal de teller snelheid lager worden.
Bij veel motoren dus dichter bij de waarheid.
Doet alleen niks met de befaamde "kroeg" en "oude lullen bankjes" snelheden :9
 
Ja dat was het ,ik had een 100pk K1 1000,alleen was die weer op vol vermogen gezet,hij was 158pk ahw op de testbank.
Kl;opt, deze motor zou 144pk moeten hebben dus hier is ( mogelijk) geen sprake van een geknepen ECU. Probleem is nu dat deze RDW gegevens uitgaan van de Nederlandse versies.Het RDW meet geen vermogen van ingevoerde motoren.
1596924720148.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan