GSXR Ketting geknapt lekt olie & koelvloeistof??

Nickdeleeuw

Rookie
20 nov 2018
6
3
Beste motor-forummers,

Helaas is de ketting van m'n gsxr geknapt en heeft daarbij de oliepomp/waterpomp geraakt? Graag jullie hulp, er komt olie uit het gat naast het voortandwiel welke onderdelen denken jullie dat ik moet vervangen? Hele kettingset ook doen of kan dit nog prima mee? heb echt geen idee kan eventueel nog meer foto's uploaden. En jaa m'n motor ziet er niet uit hahah, ben benieuwd naar jullie reacties. alvast bedankt.


EzqR0d5lTtiSifbgCUiWbw.jpg
 
Hoogstwaarschijnlijk alleen tandwiel(Len) vervangen want goedkoop.
Als een ketting slap hangt heb je sowieso meer kans op breken, als je een ketting heel vaak moet gaan stellen dan moet je een nieuwe en is deze op.

Het gedeelte de ketting was goed gesmeerd gaat niet op, zelfde caliber er zit nog lucht in de band dus dat gaat wel goed
 
Thanks voor de snelle reacties! Oke duidelijk verhaal dan wordt het dus kettingset, waterpomp, kap voortandwiel en koppeling as. Heb genoeg ervaring met auto's en scooter maar motoren echt 0. Moet wel lukken heb de koppeling ook vervangen en dat was echt easy. Weet iemand toevallig waar ik die koppeling as kan bestellen, enige wat ik niet kan vinden helaas.


Ik heb ook geen idee waar je motoronderdelen kan bestellen, probeer eens bij de Blokker??????
 
of bij de motorzaak???????????
oohnee zelf bestellen op internet en dan raar opkijken als het imitatie is wat niet past.

Rustig maar, onderdelen via CMSNL of motorcyclespareparts.eu zijn gewoon origineel. Alleen vergeet men nog wel eens dat de dealer altijd zeer snel aan onderdelen kan komen, maar men wil alles online doen.
 
Rustig maar, onderdelen via CMSNL of motorcyclespareparts.eu zijn gewoon origineel. Alleen vergeet men nog wel eens dat de dealer altijd zeer snel aan onderdelen kan komen, maar men wil alles online doen.

Ja gek he met 30% winstmarge op een al veel te duur onderdeel.

Waarom zou je dief van je eigen portemonnee zijn?

Zowel cmsnl als waar ik altijd bestel motorcyclespareparts zijn 9 van de 10 keer erg snel. Daar waar een dealer dit ook niet op voorraad heeft liggen en komt gewoon uit hetzelfde magazijn. Minus die giga marge die een dealer met zijn overhead heeft t.o.v. een webshop.

Service van beide sites is ook uitstekend.

Zie 't probleem niet.
 
Ja gek he met 30% winstmarge op een al veel te duur onderdeel.

Waarom zou je dief van je eigen portemonnee zijn?

Zowel cmsnl als waar ik altijd bestel motorcyclespareparts zijn 9 van de 10 keer erg snel. Daar waar een dealer dit ook niet op voorraad heeft liggen en komt gewoon uit hetzelfde magazijn. Minus die giga marge die een dealer met zijn overhead heeft t.o.v. een webshop.

Service van beide sites is ook uitstekend.

Zie 't probleem niet.


Dus jij gaat er van uit dat b.v. cmsnl geen 30% winstmarge heeft????
Persoonlijk vind ik ze behoorlijk aan de prijs, vaak duurder dan bij de dealer.
Maar de dealer haalt echt niet de onderdelen bij deze bedrijven hoor, wees maar gerust.
 
Vast wel, maar alles wat ik bij een dealer na vraag is online toch altijd goedkoper geweest.

Dealer of een Motoport verliezen het helaas (ook qua service hier in deze regio in ieder geval).
 
Ja gek he met 30% winstmarge op een al veel te duur onderdeel.

Waarom zou je dief van je eigen portemonnee zijn?

Zowel cmsnl als waar ik altijd bestel motorcyclespareparts zijn 9 van de 10 keer erg snel. Daar waar een dealer dit ook niet op voorraad heeft liggen en komt gewoon uit hetzelfde magazijn. Minus die giga marge die een dealer met zijn overhead heeft t.o.v. een webshop.

Service van beide sites is ook uitstekend.

Zie 't probleem niet.

Ik weet niet hoor, maar de prijzen van mij dealer liggen lager dan van CMSNL.
 
Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring en kevin reageert daar op. Nog steeds niks mis mee. Misschien ken ik niet de juiste mensen of heb ik vooralsnog alleen exotische onderdelen nodig gehad ofzo.
 
Kevinblade moet dat nou, elke keer er bovenop duiken......:N
Als er onwaarheden worden verteld dan leg ik het graag uit hoe het wel zit, maar je mag gewoon doorscrollen hoor.
En valt het je niet op dat ik bijna nergens meer op reageer?????
Zal voortaan ook niet verder meer reageren, net als in het olietopic. Heb er te weinig verstand van merk ik keer op keer.
 
Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring en kevin reageert daar op. Nog steeds niks mis mee. Misschien ken ik niet de juiste mensen of heb ik vooralsnog alleen exotische onderdelen nodig gehad ofzo.

Mijn excuses voor het reageren, motor-forum is eigenlijk niet voor vakmensen, maar voor mensen die het denken te zijn en motorrijders onder elkaar.

Ik zal eens op zoek gaan naar een forum waar beroeps wel mogen reageren en waar het gewaardeerd wordt.

Ik ga weer aan de slag.
 
Ik zeg toch niks over reageren?

Heb al 2x gezegd dat het wellicht een gebrek aan (de juiste) contacten of wellicht mijn gebrek aan zoeken is.
Ik weet niet waarom ik altijd duurder uit ben bij dealers en online niet.
 
Als ik ts was zou ik eerst alles wat nu zichtbaar kapot is demonteren en vooral goed kijken/controleren of er niet toch ergens een gat of scheur in het carter zit.
Anders gaat hij dure onderdelen bestellen terwijl dan misschien een ander blok een betere goedkopere optie is.
 
Mijn excuses voor het reageren, motor-forum is eigenlijk niet voor vakmensen, maar voor mensen die het denken te zijn en motorrijders onder elkaar.

Ik zal eens op zoek gaan naar een forum waar beroeps wel mogen reageren en waar het gewaardeerd wordt.

Ik ga weer aan de slag.

Als je zo ook tegen je klanten praat hoop ik dat je goed kan sleutelen. 👍
 
Dus jij gaat er van uit dat b.v. cmsnl geen 30% winstmarge heeft????
Persoonlijk vind ik ze behoorlijk aan de prijs, vaak duurder dan bij de dealer.
Maar de dealer haalt echt niet de onderdelen bij deze bedrijven hoor, wees maar gerust.
Dat is onzin,de originele onderdelen van CMSNL zijn net zo duur of soms zelfs goedkoper als bij de dealer.
Ze hanteren namelijk gewoon de originele dealer prijzen,kan ook niet anders want daar halen hun het meeste ook vandaan.
 
Dat is onzin,de originele onderdelen van CMSNL zijn net zo duur of soms zelfs goedkoper als bij de dealer.


Ik vergelijk regelmatig de prijzen, maar de vraagprijs is zeer regelmatig duurder, of minimaal gelijk.
Het verbaasd mij eigenlijk best wel.
Mogelijk kan een grote zaak iets andere prijzen hanteren dan de officiele vraagprijs. Maar daar houd ik mij niet zo mee bezig.
Maar heel fijn dat jullie bij cmsnl goedkoper uitzijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan