Spieter K6
MF'er
- 9 jun 2011
- 148
- 2
Goedemiddag,
ik zoek een goede tip voor onderstaande. het gaat om een GSXR 1000 K6.
het is als volgt, tussen de flens van de olieslang en de oliekoeler zit een rubberen O-ring.
deze zweete een beetje. Dus bij het wisselen van de olie heb ik dit losgemaakt.
de rubber O-ring heb ik vervangen door een nieuwe. Deze komt uit mijn O-ring assortiment doosje, en kwam het dichtst in de buurt van nummer R09 uit dit doosje.
deze nieuwe O-ring is een heeeel klein beetje dikker, en klein beetje groter van diameter ,hooguit 1 mm.
ondanks dit, past hij prima in de passing van de koeler.
ik heb de passing in de oliekoeler schoongemaakt en de nieuwe o-ring er in gelegd.
hierop de 2 boutjes aangedraaid en de flens netjes recht en vlak aangedraaid op de koeler.
nu hou ik dit in de gaten of het opgelost is. maar blijft ondanks de nieuwe O- ring olie eruit zweten. zelf meer dan het voorheen was.
de nieuwe o-ring valt in de passing. ik heb geen scheurtjes gevonden in het aluminium.
ik zit nu te denken om een dikkere O-ring erbij te zoeken en deze te monteren.
Maar wellicht heeft iemand hier al eerder mee gestoeid en een goede tip voor mij.
als je op de motor zit is het de linker olieslang gemonteerd links op de koeler.
alvast bedankt, gr Pieter
ik zoek een goede tip voor onderstaande. het gaat om een GSXR 1000 K6.
het is als volgt, tussen de flens van de olieslang en de oliekoeler zit een rubberen O-ring.
deze zweete een beetje. Dus bij het wisselen van de olie heb ik dit losgemaakt.
de rubber O-ring heb ik vervangen door een nieuwe. Deze komt uit mijn O-ring assortiment doosje, en kwam het dichtst in de buurt van nummer R09 uit dit doosje.
deze nieuwe O-ring is een heeeel klein beetje dikker, en klein beetje groter van diameter ,hooguit 1 mm.
ondanks dit, past hij prima in de passing van de koeler.
ik heb de passing in de oliekoeler schoongemaakt en de nieuwe o-ring er in gelegd.
hierop de 2 boutjes aangedraaid en de flens netjes recht en vlak aangedraaid op de koeler.
nu hou ik dit in de gaten of het opgelost is. maar blijft ondanks de nieuwe O- ring olie eruit zweten. zelf meer dan het voorheen was.
de nieuwe o-ring valt in de passing. ik heb geen scheurtjes gevonden in het aluminium.
ik zit nu te denken om een dikkere O-ring erbij te zoeken en deze te monteren.
Maar wellicht heeft iemand hier al eerder mee gestoeid en een goede tip voor mij.
als je op de motor zit is het de linker olieslang gemonteerd links op de koeler.
alvast bedankt, gr Pieter
Laatst bewerkt: