GSXR onder een GSXF

SpeedMonkey

Die hard MF'er
16 apr 2004
456
0
Nijmegen
ik kan een GSXR 1000 blok (2003)kopen zonder kabelboom
nu is de vraag valt dit te monteren onder mijn GSXfje...

ennuh is dit verstandig???
ennuh is het pas te maken... ???

blok heeft pas 2000km gelopen
en gaat voor een spotprijs weg

greetz Speedy
 
Laatst bewerkt:
Van de 1000 weet ik niet.
Mijn neef heeft onder een GSX 750 F een GSX-R 1100 hangen, dat hebben we samen gedaan en was eenvoudig te doen, geen las en slijpwerk, en de tank pastte gewoon weer

Hoeveel PK heb je nu?
Hoeveel is de R 1000? Met G power of zonder? Want dat 1000 blok trek je met gemak 175 pk uit, daar ben je alleen de G power voor nodig, je kunt er dus ca 75 kp op voorruit gaan (kan je achterbrug dat hebben, hoeveel rij je, hoe rij je? Zijn meer factoren van belang)
 
De oude ('80/'90,s) oliegekoelde R-blokken dienden als basis voor de F-blokken en zijn redelijk aan elkaar verwant dus met de nodige aanpassingen uitwisselbaar,gsxr1000 komt uit een ander tijdperk en is watergekoeld dus lijkt me dat geen serieuze optie.
 
@ hulzie...
dus jij hebt een nieuw type blok onder een oud type gebouwt ???
dammm

hoe ik rij,,,,,
zo veel mogelijk...
heb net me rijbewijs...
en alles zit in je rechter pols... en wat je tussen de bene hebt (lef of niet)

het is natuurlijk wel grappig als je een gsxr bij houd ....
met je "gsx600f":D

maar zit momenteel ook tegen de kosten op te hikken
en over of het technicsh dus wel haalbaar is

greetz bob
 
Tuurlijk joh. Slim plan.

Denk maar niet dat je met een 1000cc blok in een gsx600f frame een echte racer bij gaat houden.
Het frame van een gsx-f is namelijk veel minder sportief. Dat wil zeggen dat je misschien best een sprintje kan maken maar als het op bochtenwerk aankomt redt je het nooit. Plus dat ik het vermoeden heb dat je swingarm het niet aan kan. Laat staan je remmen.
Daarbij komt nog dat een 1000cc blok groter is dan het 600cc blok dat je nu hebt. Je kappen gaan dus niet meer passen.
Tip van mij: verkoop de hele boel en koop een echte racer met valschade (gsx600r of r6 ofzo)
Haal hier de kappen vanaf en zet er een leuk spoilertje op. Heb je een leuke streetfighter voor weinig.

Kijk op zich kan je alles overal in bouwen. Maar dat gaat je een hoop moeite, geld, frustraties en slapeloze nachten kosten. Ik zou het daar niet voor over hebben. Maar goed, ieder z'n hobby he.

Greetz Peter
 
Waarom een 1000 blok? Dat is heel anders opgebouwd. Waarom geen 'oud' 1100 blok? Dat komt nog enigzins overeen met het GSX-F blok.
In engeland rijden Bandit 600's rond met 750 cilinderbanken, eventueel opgeboord naar 900 cc. Stond in een oude Performance bikes een heel artikel over. Probleem bij de 1000 is ook het luchtfilterhuis, je zult dus ook andere carbs moeten hebben om het filterhuis achter het blok te krijgen ipv erboven. Daarna moet je je tandwielen nog uitlijnen zodat je ketting recht loopt. En je frame kan het misschien niet eens aan. Om maar de ophangpunten buiten beschouwing te laten.
 
Tuurlijk joh. Slim plan.

Denk maar niet dat je met een 1000cc blok in een gsx600f frame een echte racer bij gaat houden.
Het frame van een gsx-f is namelijk veel minder sportief. Dat wil zeggen dat je misschien best een sprintje kan maken maar als het op bochtenwerk aankomt redt je het nooit. Plus dat ik het vermoeden heb dat je swingarm het niet aan kan. Laat staan je remmen.
Daarbij komt nog dat een 1000cc blok groter is dan het 600cc blok dat je nu hebt. Je kappen gaan dus niet meer passen.
Tip van mij: verkoop de hele boel en koop een echte racer met valschade (gsx600r of r6 ofzo)
Haal hier de kappen vanaf en zet er een leuk spoilertje op. Heb je een leuke streetfighter voor weinig.

Kijk op zich kan je alles overal in bouwen. Maar dat gaat je een hoop moeite, geld, frustraties en slapeloze nachten kosten. Ik zou het daar niet voor over hebben. Maar goed, ieder z'n hobby he.

Greetz Peter

t'is ni omdat een frame niet extreem stijf is dat ge der ni mee kunt doorvlammen hé!
da plooit wa meer, maar das net de fun!!!


en ipv dat 1000 blok zou ik inderdaad wel voor een 750 of 1100 gsxr blok gaan (oliegekoeld), die zijn wel vlot te monteren.
en die zitten ook al boven de 100pk.
 
tja maar hij kan heel goedkoop een 1000 blok kopen, dat is nu net de insteek van het verhaal.
ik weet wel dat mijn gsxf600 boven de 200 redelijk begint te zwabberen, dus daar dien je rekening mee te houden. verder is een achterbrug van een 750 wat langer dan die van een 600, dus dat zegt ook iets over de 1000. daarnaast is de hele voorpartij van een 750 iets anders dan die van een 600, waarschijnlijk vanwege het vermogen.

verder ben ik bang dat het ( toch al lichte ) frame die krachten niet kan hebben. ook al is het frame van een 750 identiek aan dat van de 600,

ben wel benieuwd wat je gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
NO CASH NO GLORY

gister dikke bekeuring gehad
kost me dus aardig wat geld
daarbij loop ik dus (mezelf kennede)
meer kans op meer van die geintjes als ik het blok zou plaatsen

dus gaat het niet door

grretz Bob

SLOTJE !!!
 
NO CASH NO GLORY

gister dikke bekeuring gehad
kost me dus aardig wat geld
daarbij loop ik dus (mezelf kennede)
meer kans op meer van die geintjes als ik het blok zou plaatsen

dus gaat het niet door

Dan zou ik als ik jou was gewoon je GSX600F verkopen en een CBR125R ervoor in de plaats nemen. Heb je veel minder kans op boetes en kan je sparen om er een CBR900RR blok ofzo onder te gooien als je genoeg hebt gespaard om eventuele boetes ook te betalen.

Hoort erbij he (boetes) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan