GSXR srad ratel vraag?

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
Hallo peeps,

Bij stationair van de motor hoor ik een ratelend geluid in het blok. Maar na wat gas te hebben gegeven hoor je het niet. En als ie warm is wordt het ook minder.

In het begin had ik het niet en plotseling maakt ie een hard ratelende geluid.

Weet niet als het aan me kleppen liggen of de nokkenaskettingspanner.

Had iemand zo een probleem. Het gaat om een srad injectie uit 1999.

Grt,
Greg
 
danku danku!
Je spreekt uit ervaring neem ik aan? ;(

Dus dit moet het probleem oplossen...

Moet ik ook gelijk mn nokkenas ketting vervangen of hoeft dat niet?
Heb nu 32k op de teller
Heb mn kleppendeksel er vandaag afgehaald om mn kleppen te sjekken...
 
danku danku!
Je spreekt uit ervaring neem ik aan? ;(

Dus dit moet het probleem oplossen...

Moet ik ook gelijk mn nokkenas ketting vervangen of hoeft dat niet?
Heb nu 32k op de teller
Heb mn kleppendeksel er vandaag afgehaald om mn kleppen te sjekken...

Nee ik spreek gelukkig niet uit ervaring. :N
Ik heb er ook over nagedacht om er zo'n APE spanner in te zetten omdat de nokkenaskettingspanner bij Honda altijd een probleem is.
Maar ik durfde het niet ivm dat overspannen.

Ik heb er momenteel een orginele gemodificeerde versie 5 spanner van Honda inzitten en hij rammelt nog steeds niet. *O*

Als je ketting lang heeft geklapperd door de ''gare'' spanner dan rekt je ketting veel sneller uit dan normaal en dan is het aan te bevelen om hem betijds te vervangen want een langere ketting zorgt voor kleptiming verlooping.

Bij mijn vorige motor(CBR 600FSport) heb ik de ketting volgens het WPHB laten vervangen bij 50.000km.
Maar ik weet niet wat die stand is bij de jouwe.
 
zeg ik heb een srad uit 97, en jullie maken me een beetje bang. want ik heb het idee dat ie steeds een zwaarder geluid maakt., helemaal in de derde en vierde versnelling.
nou hoorde ik dat een srad uit 97/98 bij zo'n 40.000 km wel eens een vastloper krijgt. '(
 
dat jij hoort ie een vastloper krijgt???
dus ik kan maar beter niet meer gaan rijden..? |(

:?

Misschien begrijp je me verkeerd. Wat versta jij onder vastloper?

Een vastloper is dat de zuiger vast zit in de cilinder. Dat gebeurt wel eens bij 2 takt maar bij 4 takt heb ik daar nog nooit van gehoord. Bij 4 takt kun je wel een warmloper krijgen, dan loopt de motor veel zwaarder maar dat ie echt vastslaat (de zuiger in de cilinder dan) gebeurt volgens mij bij 4 takt niet.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Yamaha R6 uit 2002 , en hij heeft pas 11.000 km gelopen !!!
Is het bij jullie ook zodra de motor op tempratuur is dat hij harder ratelt als dat de motor kouder is ???? en het ergst ratelt hij tussen de 3 en de 5 duizend toeren , en wanneer je na wat gas geven het gas loslaat .

Wie kan me helpen !!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Yamaha R6 uit 2002 , en hij heeft pas 11.000 km gelopen !!!
Is het bij jullie ook zodra de motor op tempratuur is dat hij harder ratelt als dat de motor kouder is ???? en het ergst ratelt hij tussen de 3 en de 5 duizend toeren , en wanneer je na wat gas geven het gas loslaat .

Wie kan me helpen !!!!!!!!!!!!!

Bij mij rammelde ie tussen stationair en 3000 toeren ,daarboven was het weg.
En als ie goed warm was dan hoorde je het ook bijna niet. :N
Ik hou gewoon niet van rammeltjes dus daarom heb ik 'm vervangen en niet omdat ik bang was dat het slecht was.
Anders gewoon ff langs een yamaha dealer en die ff laten luisteren.
 
Laatst bewerkt:
Een vastloper is dat de zuiger vast zit in de cilinder. Dat gebeurt wel eens bij 2 takt maar bij 4 takt heb ik daar nog nooit van gehoord. Bij 4 takt kun je wel een warmloper krijgen, dan loopt de motor veel zwaarder maar dat ie echt vastslaat (de zuiger in de cilinder dan) gebeurt volgens mij bij 4 takt niet.

oke een warmloper dus, en als je daar mee doorrijd? want hij klinkt dus veel zwaarder in de 3e en 4e versnelling..en het wordt erger als ie warm is. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan