GSXR srad ratel vraag?

grego_ras

MF'er
6 aug 2004
87
0
Hallo peeps,

Bij stationair van de motor hoor ik een ratelend geluid in het blok. Maar na wat gas te hebben gegeven hoor je het niet. En als ie warm is wordt het ook minder.

In het begin had ik het niet en plotseling maakt ie een hard ratelende geluid.

Weet niet als het aan me kleppen liggen of de nokkenaskettingspanner.

Had iemand zo een probleem. Het gaat om een srad injectie uit 1999.

Grt,
Greg
 
Ik weet niet wat het kost,maar bij een 99'er is het duurder omdat die een modificatie heeft gehad,en die heeft dus al een betere spanner als de voorgaande jaren.
Je kan makkelijk controleren of het de spanner is.
Gas flink opendraaien,en gewoon weer loslaten,hoor je een ratel,dan is het de spanner. ;)
Succes!

Reken op zo'n 300 euro,geloof ik.
 
oh boy ik heb precies hetzelfde probleem. GEEN METER MEER RIJDEN!!
kleppen moeten (bij een zx6r dan he)elke 10.000 km gesteld worden, ander beginnen ze in aanraking te komen met de nokken assen. dat is dat geluid wat je hoort, de nokkenassen en de kleppen zijn bezig elkaar te slopen. als je er te lang mee doorrijd wordt het geluid steeds erger. ik kijk op dit momen naar een reparatie van zo'n 600 euro ;(
 
Kan je me een prijs geven wat het heeft gekost...

grt,
Greg
Moeilijk, heb nog veel meer laten doen. Maar alleen de kettingspanner kost niet zoveel en kun je best zelf doen. Het wordt anders als er ook een nieuwe ketting in moet. Voordeel is dat je dan ook gelijk je kleppen kunt laten stellen, hij ligt dan toch al open ;)
 
oh boy ik heb precies hetzelfde probleem. GEEN METER MEER RIJDEN!!
kleppen moeten (bij een zx6r dan he)elke 10.000 km gesteld worden, ander beginnen ze in aanraking te komen met de nokken assen. dat is dat geluid wat je hoort, de nokkenassen en de kleppen zijn bezig elkaar te slopen. als je er te lang mee doorrijd wordt het geluid steeds erger. ik kijk op dit momen naar een reparatie van zo'n 600 euro ;(

Je schrijft wel een hoop onzin zeg............. :?
 
Je schrijft wel een hoop onzin zeg............. :?

dat is wat ik van mijn dealer gehoord heb. mischien wordt ik wel gruwelijk genaaid maar op eht gebied van techniek kun je me alles wijs maken. Het schijnt wel zo te zijn dat de nokkenassen van mijn type zx6r moeilijk te bereiken zijn en daarom mischien wat extra kosten met zich mee brengen.

als ik genaaid wordt laat het dan ff weten, dan ga ik mischien toch nog ff extra informatie inwinnen :P
 
Het is zo dat bij jouw motor de nokkenassen er uit moeten om de kleppen te kunnen stellen en dat is veel werk, aan de andere kant is het verloop met dit systeem zo klein dat er meestal na controle van de klepspeling helemaal niets te stellen valt en dat is weer een voordeel.
Wat je aan rammel kunt horen is denk ik veel eerder je nokkenasketting, omdat de spanner weleens een probleem kan geven (nog steeds een kawa kwaal).
Enne..............genaaid worden voor 600 euro is best duur vind ik. :)
 
oh boy ik heb precies hetzelfde probleem. GEEN METER MEER RIJDEN!!
kleppen moeten (bij een zx6r dan he)elke 10.000 km gesteld worden, ander beginnen ze in aanraking te komen met de nokken assen. dat is dat geluid wat je hoort, de nokkenassen en de kleppen zijn bezig elkaar te slopen. als je er te lang mee doorrijd wordt het geluid steeds erger. ik kijk op dit momen naar een reparatie van zo'n 600 euro ;(

Is wel te hopen dat de nokkenassen de kleppen raken, anders zouden de nokkenassen niet veel nut hebben.

auto.howstuffworks.com/engine10.htm
lees om te beginnen dit eerst maar eens door
 
heb een 99er ook mijn spanner is vervangen.
heb nu een spanner er in zitten die je met de hand moet aan spannen.
moet om de 6000 km ff aan spannen, voordeel van deze spanner hij gaat niet kapot,zoals die spanner die suzuki er in propt
 
Kan ook de nokkenasketting zijn, weet niet hoeveel je gsx-r al gelopen heeft.
Suzuki adviseerd om bij 50.000 km deze ketting te vervangen.
Of indien nodig eerder ;)

Gr John
 
Is ook. Maar of het is niet verholpen. hij heeft er pas 25000kmtjes op zitten.

Opnieuw aanspannen denk.

Hele nieuwe onderdelen (nokkenas ketting en spanner + inbouw) 400euri's. Werd me vanmiddag verteld bij de suzuki dealer.

Zoiezo drie manuren bij elkaar 150 euri.

pff..... |(
 
Je kunt het zelf doen maar is wel een pittig klusje, zeker zonder het juiste gereedschap.

Heb hetzelfde probleem ook gehad, zelfs met de gemodificeerde spanner. Is een echte gsxR kwaal maar gelukkig 1 van de weinige.

Heb mijn spanner opnieuw laten spannen omdat de veer die in de spanner zit eigenlijk te kort is en te weinig druk geeft op een gegeven moment. Beetje monteur kan het maar is wel een kutklusje om de borgring er weer op te krijgen :+

Werkt als volgt: spanner uit het blok halen en kijken hoever ie uitgezet is.
spanner niet terug draaien naar beginpunt maar gewoon zo laten !!
Alléén de veer opnieuw op spanning draaien en de borgpen weer erin zetten.
Spanner terugplaatsen en palletje verwijderen en voila.

De spanner staat nu tegen de ketting maar heeft weer volledige spanning.

Mocht je in de buurt van Zwanenburg wonen....www.bakkermotorservice.nl :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan