gsxr tunen , deel II

een geremde bank is beter

  • ja

    Stemmen: 3 18,8%
  • nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • weetikveel

    Stemmen: 3 18,8%
  • rot op met je kutvragen

    Stemmen: 10 62,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16

Adler

Die hard MF'er
7 jun 2001
782
0
Uden
Een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over het tunen van een gsxr 750 , 2003. En hier een aantal zeer nuttige reacties op gehad.

Toch blijft er een vraag over , hier in de buurt zitten een paar tuners met testbank. Heb deze mensen aan de telefoon gehad voor informatie , en ze zeiden allemaal dat t geen probleem was de motor af te stellen.

Nu beweert een maatje van me (anaconda , hier ook op t forum te vinden) , dat een injectie fiets op een zgn. geremde bank afgesteld moet worden , deze zou beter zijn voor injectiefietsen. 'Oudere' testbanken zouden een veel minder goed resultaat opleveren.

Is er iemand die hier meer over weet ?

Grtz , Marcel.
 
Als je een beetje googled, leer je dat de modernste testbanken, geremde testbanken zijn.
Of dat beter is voor injectiefietsen of voor alle fietsen weet ik niet, maar het zal niet voor niets zijn.

Bij http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl) gebruiken ze ook zo'n geremde testbank.

Met een DynoJet 250 testbank meten we zowel dynamisch als statisch. Dynamisch vermogen van de motorfiets wordt gemeten op een rol. De rol wordt door de motorfiets aangedreven met een bepaalde versnelling. De computer berekent het vermogen. Statisch wordt de motorfiets vast gehouden op één toerental om vervolgens de motor te remmen. Vervolgens meet men het koppel van de motor en wordt er terug gerekend naar het vermogen. De belasting tijdens een testrun is vergelijkbaar met het rijden op de openbare weg. Onderdelen zoals motorlok en achterband worden hierbij niet onnodig zwaar belast.
Mischien kun je daar een mailtje met je vraag naar toe sturen en kunnen zij je er meer over vertellen.
 
Een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over het tunen van een gsxr 750 , 2003. En hier een aantal zeer nuttige reacties op gehad.

Toch blijft er een vraag over , hier in de buurt zitten een paar tuners met testbank. Heb deze mensen aan de telefoon gehad voor informatie , en ze zeiden allemaal dat t geen probleem was de motor af te stellen.

Nu beweert een maatje van me (anaconda , hier ook op t forum te vinden) , dat een injectie fiets op een zgn. geremde bank afgesteld moet worden , deze zou beter zijn voor injectiefietsen. 'Oudere' testbanken zouden een veel minder goed resultaat opleveren.

Is er iemand die hier meer over weet ?

Grtz , Marcel.

Het maakt niet veel uit of je je gixxer op een acceleratie/inertia vermogenstestbank zet of gebruikt maakt van een geremde bank.
Er wordt sowieso meestal Dynamisch gemeten (=ongeremd,dus ook op een geremde bank)),dit is minder arbeidsintensief en bovendien minder belastend voor je motor.
Ga gewoon bij een goede betrouwbare tuner met een fatsoendelijke testbank (liefst met 4-gas tester) en laat een voor en na run doen.
Succes ermee. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan