GSXR1000 K3/K4 Bolt-on naar slip-on

Msrd

Rookie
13 sep 2018
20
0
Beste leden,

momenteel heb ik een bolt-on demper aan de originele linkpijp zitten, maar ik zou graag een kleinere (liefst zo klein mogelijk) slip-on demper willen.

Ik kan niets vinden over de mogelijkheden om de standaard linkpijp te vervangen door een aftermarket linkpijp. Is het mogelijk een linkpijp van de GSXR 1000 K5/K6 te monteren op de bochten van de K3/K4?

Zie afbeeldingen ter verduidelijking.

Is het daarnaast ten alle tijden noodzakelijk de demper te bevestigen aan het frame? Want mocht het passen, kan het natuurlijk voorkomen dat dit niet meer lukt.

Ik hoor graag wat jullie visie hierop is!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190813-094425.jpg
    Screenshot_20190813-094425.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_20190813-135855.jpg
    Screenshot_20190813-135855.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 12
Standaard linkpijp net voor de huidige bevestigingsplaat afzagen, flens en oortjes erop (laten) lassen en opzoek gaan naar een tweedehands originele linkpijp mocht je het ooit weer terug moeten bouwen naar origineel. Of de originele linkpijp afzagen en de mini-demper er direct oplassen want dan hoef je namelijk de demper ook niet meer te bevestigen op het frame, vastgelast zit zo'n mini-demper stevig zat weet ik uit ervaring ;)

edit, fotootje gevonden met een Alikrapress mini-demper
uIpb0i0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Dat wat je ziet op de foto is inderdaad wat ik in mijn gedachten heb, alleen ben ik benieuwd of het beoogde resultaat ook haalbaar is zonder te lassen en te zagen... Zijn er eventueel andere oplossingen?
 
Nee, lassen is de enige optie want zagen en zo koud monteren? Hoe ga je dan de veertjes vast maken...

Of... en dat lijkt mij eigenlijk geen goede oplossing maar goed... Je haalt jouw huidige einddemper eraf, ga naar de ijzerboer en zoek een diameter pijp die net in jouw huidige linkpijp schuift (liefst klemt) en deze inschuifpijp laat je een stukje uit jouw huidige linkpijp steken, circa 10 cm. Daaroverheen schuif je dan de mini-slipon en dan gebruik je jouw huidige 3 punts bevestigingsflens als bevestiging voor de veertjes.
 
Standaard linkpijp net voor de huidige bevestigingsplaat afzagen, flens en oortjes erop (laten) lassen en opzoek gaan naar een tweedehands originele linkpijp mocht je het ooit weer terug moeten bouwen naar origineel. Of de originele linkpijp afzagen en de mini-demper er direct oplassen want dan hoef je namelijk de demper ook niet meer te bevestigen op het frame, vastgelast zit zo'n mini-demper stevig zat weet ik uit ervaring ;)

edit, fotootje gevonden met een Alikrapress mini-demper
uIpb0i0.jpg
1 waarschuwing, zo een mini demper is asociaal luid.
 
Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat ik de linkpijp en demper kan demonteren vanaf de aangegeven plek op de onderstaande foto.

Als het mogelijk is om een pijp te kopen zoals te zien is in het eerste bericht, hoef ik niet te gaan beunen aan de originele pijp. Als de mid-/linkpijp van een K5/K6 kwa diameter zo in de schacht van het originele systeem van de K3/K4 schuift, is een groot gedeelte van het probleem al opgelost. Dan kan ik er gewoon een bijpassende slip-on bij zoeken. Begrijp je wat ik bedoel? Ik ben vooral benieuwd of iemand kan vertellen of dat gaat passen.

Dan kan ik daarna gaan denken aan het eventueel vast lassen van een kleine demper, en dan heb ik als back-up altijd nog het origineel. :)

Screenshot_20190813-094425__01.jpg
 
Gewoon zomaar even een uitlaat opgezocht...


Ja, er zijn dus aftermarket link pijpen. Of je zoekt / koopt er eentje, of je laat iets op maat maken, of je laat het origineel aanpassen.

Succes
 
Die linkpijp van titanium trouwens ,kleurt mooi blauw,kun je gerust wel vervangen .
Afzagen kan ook en dan een slip on bevestiging ervan maken .
Let wel op ...
Als je die linkpijp verwijdert,jouw uitlaatklep ,die er is voor geluidsreductie en beter lopen van motor bij lage toerentallen zit in die linkpijp gebouwd.
Als jij de linkpijp verwijdert inclusief de uitlaat klep ,moet je erna weer je motor ergens anders laten afstellen omdat hij nu zonder die uitlaatklep is .
Mis je die klep kan je motor daardoor beroerder gaan lopen bij lagen en midden toerentallen tot ongeveer 5-6 duizend toeren.
Waar je goed terecht kunt voor ombouw uitlaten ,en eventueel afzagen stuk linkpijp en lassen voor bevestiging slip on is bij :
www.pajic.nl
Die zit in gendringen ,is een oud kawasaki race coureur en heeft zich nu gespecialiseerd in ombouw van andere uitlaten .
Echt alles kan die man ,niks is te gek ,zelf een uitlaat onder je buddyseat als je wilt geen probleem ,een ware kunstenaar is het.
En hij kan erna nog zorgen je motor word goed afgesteld op de andere uitlaat,
Ook heeft hij vele nieuwe uitlaten te koop van vele merken en ook mooie tweedehandse echt heel veel keus is er .
Btw bijgevoegd plaatjes van je linkpijp etc ,weet je dat die zeLfs 784,08€ inclusief kost.
Beter kan jij gewoon op zoek gaan naar een bolt on demper .
Er zijn er zat te koop ook nieuw zelfs ,yoshimura akrapovic etc .
Even googlen levert mij al veel resultaten op .
En waarom denk je dat slip on beterder is dan bolt on ?
Waarom wil je naar slip on?
En die foto van dat aliexpress,mini demper heeft nergens een ophangbeugel.dus alles hangt leuk aan je linkpijp..extra gewicht.
Geen idee wat dat doet of dit eens scheurt,die ophanging zit er niet voor niks.
Je kan ook je bolt on demper laten inkorten....
Keus genoeg zoals je ziet
Succes ermee.
 

Bijlagen

  • IMG_6508.PNG
    IMG_6508.PNG
    68,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_6510.PNG
    IMG_6510.PNG
    40,1 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan