GSXR1000 Turbo

:Y super , succes ermee en veel plezier met boosten als het eenmaal goed werkt. Heb alleen een diesel turbo met 4 wielen :X
 
Wat "een beetje jammer is", is dat niemand hem helpt..

En hij is er toch verder open en eerlijk over? Wat is nou écht het probleem? Kun je er 's avonds niet van slapen misschien?

En dan heeft hij wat uitdagingen en hier zit kennis zat over turbo's.. en ze lezen allemaal mee, maar niemand helpt hem.. maar wel te moeite nemen om te zeuren. Post dan iets om hem te helpen met z'n technische uitdaging.. -O-

Kit of niet, van mij nog steeds respect :} Ik durf er niet aan te beginnen iig. Als ik wist hoe het allemaal werkte zou ik je helpen in elk geval :)


Waar is ie hulp mee nodig dan?
Van injecties heb ik geen kaas gegeten, en de meesten die hier een turbo op hun motor knutselen hebben dat denk ik ook niet...
 
Ik ben het met je eens, maar dat is nederland waar ik vaak tegen aan loop op forums.
Wel kritiek uiten maar zelf geen toegevoegde waarde leveren.

Maar je moet niet iedereen over een kam scheren. Ikzelf heb op deze topic ook suggesties aangegeven en onderbouwd waarom. Ik heb wel de indruk dat de topic starter weet waar hij mee bezig is omdat de reacties dat ik hier plaats ook voor hem bekend zijn. Ik wil ook niet de wijsneus zijn.

Ik lees bijna nooit forums uit nederland. De meeste info haal ik uit engelstalige forums.

But i know what you mean ;)

De info die je geeft is nou niet echt nuttig, denk je serieus dat je een compressieverhouding van 12:1 naar 9:1 brengt door een extra voetpakking te plaatsen?

En door een lagere compressie krijg je meer vulling door boost?! -O-
Dat is om detonatie voorkomen.

Maar TS heeft al andere zuigers op het oog, ik mag er van uit gaan dat dat gesmede lage compressie zuigers zijn, al vind ik de prijs wel wat aan de lage kant...


Edit: na nog eens lezen zie ik extra KOPpoakking.. :N -O-
 
Laatst bewerkt:
Maar voor jullie over "negatieve" berichten beginnen, lees zelf eens goed hoe dit topic begint...
Dat op die manier begint ook echt iets Nederlands te worden, maar dat zien jullie schijnbaar niet.

Sorry, maar mensen die hun motor door Jerry T laten verbouwen heb ik ook weinig mee, het is leuk, maar verwacht van mij geen Oh wauw!! reactie ;)

Maar ik ga nu geen negatieve reacties plaatsen.

Ik hoop dat TS wel blijft posten, want ondanks dat ik nie heel erg onder de indruk ben, vind ik het wel interessant.
 
Ik vind het iig een mooi project om te volgen ! En ik heb veel respect voor iedereen die zelf iets bouwt, verbouwt of versleutelt ! :}
 
Maar voor jullie over "negatieve" berichten beginnen, lees zelf eens goed hoe dit topic begint...
Dat op die manier begint ook echt iets Nederlands te worden, maar dat zien jullie schijnbaar niet.

Sorry, maar mensen die hun motor door Jerry T laten verbouwen heb ik ook weinig mee, het is leuk, maar verwacht van mij geen Oh wauw!! reactie ;)

Maar ik ga nu geen negatieve reacties plaatsen.

Ik hoop dat TS wel blijft posten, want ondanks dat ik nie heel erg onder de indruk ben, vind ik het wel interessant.
Oooooooh ik had natuurlijk moeten beginnen met "Hallo" :+

Hallo,

Nadat ik wat met mn GS1000 aant klooien was geweest, 1087cc Big bore, snelle nokkenassen en RS34 carbs, en ik daar pech mee kreeg, maar besloten er een turbo op te knoeien.



Indruk willen maken doe je als je 20 bent, dat stadium zijn we al even gepasseerd. Uiteraard blijf ik posten want ik deel het graag.
 
Heb altijd groot respect voor Turbo-bouwers, in welke vorm dan ook. *O*
full

full

Dus gewoon blijven posten. :Y *O* *O*

Greetz, Q
 
De info die je geeft is nou niet echt nuttig, denk je serieus dat je een compressieverhouding van 12:1 naar 9:1 brengt door een extra voetpakking te plaatsen?
Daarvoor heb je echt andere zuigers nodig inderdaad, die JE zuigers zijn echt goedkoop, en zijn inclusief zuigerveren. Worden er gewoon veel van gemaakt denk ik, de busa of gixxer 1000 is een erg populaire fiets om aan te passen namelijk.
En door een lagere compressie krijg je meer vulling door boost?! -O-
Dat is om detonatie voorkomen.
Detonatie voorkom ik nu door de ontsteking te verlaten onder boost en door 98 te tanken.
Maar TS heeft al andere zuigers op het oog, ik mag er van uit gaan dat dat gesmede lage compressie zuigers zijn, al vind ik de prijs wel wat aan de lage kant...
De zuigers zullen nog even op zich laten wachten, er staat een bruiloft gepand in Mei volgend jaar. Plus als ik wat ga veranderen wil ik het meteen goed doen zodat ik niet met zwakke punten blijf zitten.
 
Das een hele mooie uitlaat.

Ik heb hem zo aan beide kanten.

15-4-2014011_zps5719cce2.jpg


Heel summier zie je bij mij alleen de boostmeter.

15-4-2014013_zpsdcb7d283.jpg


Kan je nog eens vertellen hoe je de sensoren uitleest. Zit er een andere ECU bijgeleverd bij het pakket?

Zag wel een kastje van Denso. Ben ff nieuwsgierig hoe je de sw uitleest uit de ECU?
Bij de Busa heb je een diagnose stekker waar je sw kan flashen.
 
De ecu, quadspark, map sensor en stekker+kabels heb ik er apart bijgekocht. Er zit een seriele aansluiting op (2,5mm jack) waarom ik een rs232 BT adapter heb gezet. Deze krijgt stroom van een USB aansluiting die ik voor 5 euro bij de conrad heb gekocht :)

Op mij Android telefoon heb ik MSDroid gedownload, daarmee kun je verbinding maken met de ecu. Er zit een logfunctie op dus zodra ik ga rijden druk ik op "start logging" en dan worden alle sensoren, injectoren, ignition coil etc gelogd.
 
De ecu, quadspark, map sensor en stekker+kabels heb ik er apart bijgekocht. .

Hey thanks,

Mag ik jou vragen waar je dat hebt gekocht?
Is de ECU universeel, en kan je daarmee ook de reflimiters aanpassen?

Zit zelf met een zelfbouw van een ZX12r waar ik de reflimiters wil aanpassen.
Hij is van 2000 en als je de sw wilt lezen moet je de ECU open zagen en een BDM adapter maken etc.

Zie hier: http://ecuhacking.activeboard.com/t14007090/how-to-make-a-bdm-to-ecu-adapter-cable/
 
Hee weet zo niet of je cilinderbank los van je bovencarter af kan maar als dat wel het geval is dan is het misschien een beter idee om ipv een dubbele koppakking een 2mm dikke aluminium voetpakking te maken?
Zo breng je goedkoop je compressie verhouding naar beneden en loop je minder kans op detoneren en andere minder leuke dingen met wat teveel turbodruk.

Verder volg ik dit met veel belangstelling maar heb het idee dat je wel enigzins weet waar je mee bezig bent.
 
Hee weet zo niet of je cilinderbank los van je bovencarter af kan maar als dat wel het geval is dan is het misschien een beter idee om ipv een dubbele koppakking een 2mm dikke aluminium voetpakking te maken?
Zo breng je goedkoop je compressie verhouding naar beneden en loop je minder kans op detoneren en andere minder leuke dingen met wat teveel turbodruk.

Verder volg ik dit met veel belangstelling maar heb het idee dat je wel enigzins weet waar je mee bezig bent.

Dat heb ik dus ook, daarom begrijp ik die sneer ook niet dat ie geen hulp krijgt...


Oooooooh ik had natuurlijk moeten beginnen met "Hallo" :+

Indruk willen maken doe je als je 20 bent, dat stadium zijn we al even gepasseerd. Uiteraard blijf ik posten want ik deel het graag.

Je brijpt me dus niet, en schijnbaar wel gezien je reactie..
 
Maar voor jullie over "negatieve" berichten beginnen, lees zelf eens goed hoe dit topic begint...
Dat op die manier begint ook echt iets Nederlands te worden, maar dat zien jullie schijnbaar niet.

Sorry, maar mensen die hun motor door Jerry T laten verbouwen heb ik ook weinig mee, het is leuk, maar verwacht van mij geen Oh wauw!! reactie ;)

Maar ik ga nu geen negatieve reacties plaatsen.

Ik hoop dat TS wel blijft posten, want ondanks dat ik nie heel erg onder de indruk ben, vind ik het wel interessant.

hou eens op met dat zielige gedoe.

als je het topic leuk vind lees je mee en reageer normaal. als je je ergens aan irriteert ga lekker ergens anders miepen.

moet iedereen aan bepaalde criteria voldoen wil jij je goedkeuring aan een topic geven?
 
Nog een stille meeleesaap hier. ;) ik zet bijna nooit een reactie op motorforum,maar lees bijna dagelijks topicjes door :-) waaronder deze dus. Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een turbomotor,maar er eentje bouwen lijkt me wel fun en vooral leerrijk. Keep it up ;)
 
hou eens op met dat zielige gedoe.

als je het topic leuk vind lees je mee en reageer normaal. als je je ergens aan irriteert ga lekker ergens anders miepen.

moet iedereen aan bepaalde criteria voldoen wil jij je goedkeuring aan een topic geven?

:^

Het brengt echt helemaal niets.
Turbootjes bouwen is leuk, gewoon omdat het kan!
Kit of niet, ik vind het een gewaagd project! :Y
 
Hey thanks,

Mag ik jou vragen waar je dat hebt gekocht?
Is de ECU universeel, en kan je daarmee ook de reflimiters aanpassen?

Zit zelf met een zelfbouw van een ZX12r waar ik de reflimiters wil aanpassen.
Hij is van 2000 en als je de sw wilt lezen moet je de ECU open zagen en een BDM adapter maken etc.

Zie hier: http://ecuhacking.activeboard.com/t14007090/how-to-make-a-bdm-to-ecu-adapter-cable/
Hi Ron, ik heb alles op de website van diyautotune besteld en laten bezorgen bij de amerikaanse vestiging van ons bedrijf. Dat is toen door een collega meegenomen in de koffer, dat scheelde nogal invoerkosten want ik had samen met iemand anders 3 van die dingen besteld. Je kunt er geloof ik ook voor kiezen om het op te laten sturen naar Nederland. Een andere optie is om naar deze website (http://www.extraefi.co.uk/) te gaan en je vraag daar neer te leggen. Phil adviseert je dan wat voor jou de meest geschikte ecu is, bij hem kun je ook deels geprogrammeerde ecu's bestellen.

Je kunt deze ecu ook in de zx12 bouwen als je wil maar dan zul je de originele kabelboom moeten gaan aanpassen, wat bedoel je precies met sw want die term ken ik niet.
 
Dat heb ik dus ook, daarom begrijp ik die sneer ook niet dat ie geen hulp krijgt...Je brijpt me dus niet, en schijnbaar wel gezien je reactie..
Wat wil je nu precies zeggen? Ik snap niet wat het probleem is (ik hou het graag simpel) of waar ik "fout" ben begonnen. Duidelijkheid graag en niet in raadsels spreken, dat doen vrouwen ook altijd en de geschiedenis heeft geleerd dan mannen vrouwen niet snappen en visa versa :+
 
Hee weet zo niet of je cilinderbank los van je bovencarter af kan maar als dat wel het geval is dan is het misschien een beter idee om ipv een dubbele koppakking een 2mm dikke aluminium voetpakking te maken?
Zo breng je goedkoop je compressie verhouding naar beneden en loop je minder kans op detoneren en andere minder leuke dingen met wat teveel turbodruk.

Verder volg ik dit met veel belangstelling maar heb het idee dat je wel enigzins weet waar je mee bezig bent.
De ruk zit nu maximaal op 0.62 bar (8.99psi) en dat zou precies goed moeten zijn, ik heb em gisteren nog even iets rijker gezet onder boost en hoop dit weekend een testritje te kunnen maken.
Ik laat het blok liever dicht totdat ik genoeg geld heb om het meteen goed te doen al is jouw idee helemaal niet verkeerd natuurlijk! Mocht er iets stuk gaan nu dat hoogst waarschijnlijk de koppakking, dat is redelijk "veilig". Detoneren zal ie niet zo snel doen, ik hou bij elke rit de afr bij en de ontsteking is verlaat onder boost.
 
Wat wil je nu precies zeggen? Ik snap niet wat het probleem is (ik hou het graag simpel) of waar ik "fout" ben begonnen. Duidelijkheid graag en niet in raadsels spreken, dat doen vrouwen ook altijd en de geschiedenis heeft geleerd dan mannen vrouwen niet snappen en visa versa :+

ow............dus dat is het probleem.....ik snapte het al niet.

zorg er ff voor dat alle vrouwen dit lezen vin, misschien sla ik er dan ook nog eens 1 aan de haak. :P *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan