Gsxr1000 vraagje

datan

MF'er
18 okt 2002
90
0
hasselt
Kan er iemand mij vertellen of dit klopt. Ik rij met een gsxr1000. Nu hoor ik van de meeste mensen dat ze het moeilijk hebben om hun voorwiel op de grond te houden. Euhm het mijne gaat amper omhoog, of ik moet een duo mee nemen. Het lijkt wel alsof ik met een 600cc op pad ben. Nu heb ik van iemand met een gsxr1000 gehoord dat die van in het fabriek gelimiteerd zijn op 100pk, maar door behulp van een draadje door te knippen, je op je volledige vermogen zit. Klopt dit of is dit nonsens??
 
Ja inderdaad heb je je bike in Belgie gekocht ?

Voorwiel moet in z,n 1 bij half gas al omhoog gaan.

Misschien is het wel een 600......... :X
 
Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Dat van dat draadje doorknippen heeft betrekking op een begrenzing in de, ik meen, 6e versnelling. De versnelling wordt gedetecteerd dmv verschillende weerstanden in de versnellingsbak. Door de draad naar deze weerstand door te knippen en zelf een weerstand met een vaste waarde eraan te hangen, laat je de cpu denken dat de motor altijd in een bepaalde versnelling staat, waardoor ie niet langer begrensd is. Dit heeft vlgs. mij niets te maken met een begrenzing op 100 pk.

Is ie niet begrensd op 100 pk ivm verzekering?
 
awel, dat was mijn vraag zo'n beetje. Die begrenzing die is er af, heb er zo'n g-pack onder geplaatst en dat geeft wat verschil. Maar ik krijg die indrukken van die anderen niet, ok hij bolt lekker maar om nu te zeggen dat het zo'n monster is. Neen wheelie's ja ok maar enkel met koppeling en dan nog.

Die begrenzing in verband met inschrijving, waar zit die ergens ??

Jep, ben belg, vreselijk hé, daarom werk ik in het buitenland
 
weet niet waar dat draadje zit? wat staat er op je kentekenbewijs??? of als je echt twijfelt laat je hem een run doen op de dynobank......succes.
 
dan zou ik toch eens f langs de dealer passeren om te checken of het geen echte 100pk is (op papier zijn ze dat allemaal }) )

Anders moet je eens komen rijden met ons, voorbeeldje: gisteren in zijn 3 een bocht uitkomen (160a170), vol het gas erop en bij 9000 toeren tegen 180 plat op de tank, en ik ben geen lichte jongen: voorwieltje enkele cm's de lucht in, terug neer tegen een 220 toen ik naar 4de ging.

Bij gewoon vertrekken, in 1ste vanaf 5000a6000 toeren maar te bruusk naar mijn zin, in tweede bij een 7a8000 ff gas lossen en vol open, WHEEEEELIEEEEE :P
 
Als ie idd op 100 pk begrensd is zal het wel niet opgelost zijn met het doorknippen van een draadje. Waarschijnlijk is ie dan in de carbs of in de pjoeter begrensd.
 
daarop staat 100pk of iets in die orde, dat heeft dan weer de maken met het inschrijvingsgeld. verschil van 124 euro tegenover 800 euro. Maar ik wil nu gebruik maken van de volledige pk's anders is het zonde dat je met een 1000 rond toert
 
Mijn garagist heeft dat zo eens uitgelegd. Hij zegt dat alle zware motoren in België begrensd worden op 100 PK, en zo worden ze ingeschreven. Maar normaal gezien word bij verkoop die begrenzing er wel afgehaald, da's zo'n beetje standaard.
Misschien is dit bij jou niet of niet goed gebeurd. Zowel, dan zou ik er toch eens naar laten kijken, want een aantal rijders van gsxr 1000 die ik ken kunnen hem echt nie beneden houden...
 
weet niet waar dat draadje zit? wat staat er op je kentekenbewijs??? of als je echt twijfelt laat je hem een run doen op de dynobank......succes.

alle Belgische zijn 100pk of 72kw op kentekenbewijs, om die 1250€ Belasting op Inverkeersstelling te omzeilen naar 125€ O-)

Meestal worden ze na het inrijden volledig losgezet via de ECI

Gpack doet door middel van een weerstand de motor geloven dat ie in zijn 5de versnelling zit waar ie het minste begrenst is, heeft vrij weinig nut naar ik hoorde. (hoewel ik er wel 1 ga opzitten)

En van mijn +-150 peekaatjes ben ik vrij zeker (die kerel op die R1 die mijn stof gisteren gevreten heeft ook :+ )
 
@ de laagvliegende belg. In eerste ok, gas open, lossen en dan terug open. dan gaat hij wel richting lucht. Maar in tweede en zeker in derde kan je zonder probleem het gas volledig open smijten. Misschien toch eens bij de dealer langsgaan, eens een stuk of 60 keer tegen zi'n schenen trappen

en altijd bereid om eens mee te rijden. Kan altijd bijleren
 
Als ie idd op 100 pk begrensd is zal het wel niet opgelost zijn met het doorknippen van een draadje. Waarschijnlijk is ie dan in de carbs of in de pjoeter begrensd.
in je carbs?????? ahum deze fiets heeft injectie!!!!!!! en kan niet in je pjoeter zitten. alleen in je inlaatrestrictor...
 
@ de laagvliegende belg. In eerste ok, gas open, lossen en dan terug open. dan gaat hij wel richting lucht. Maar in tweede en zeker in derde kan je zonder probleem het gas volledig open smijten. Misschien toch eens bij de dealer langsgaan, eens een stuk of 60 keer tegen zi'n schenen trappen

en altijd bereid om eens mee te rijden. Kan altijd bijleren

in 1ste durf ik niet proberen te lossen en vol open te trekken, vrees dat ik mijn rugbeschermer ga nodig hebben dan.

Welke dealer ga je?, ik schrok mezelf te pletter toen ie in derde nog omhoog ging en ik weeg een 100kg, zat met mijn kin en mijn b :P llen tegen de tank
 
alle Belgische zijn 100pk of 72kw op kentekenbewijs, om die 1250€ Belasting op Inverkeersstelling te omzeilen naar 125€ O-)

Meestal worden ze na het inrijden volledig losgezet via de ECI

Gpack doet door middel van een weerstand de motor geloven dat ie in zijn 5de versnelling zit waar ie het minste begrenst is, heeft vrij weinig nut naar ik hoorde. (hoewel ik er wel 1 ga opzitten)

En van mijn +-150 peekaatjes ben ik vrij zeker (die kerel op die R1 die mijn stof gisteren gevreten heeft ook :+ )
sigma, die g-pack helpt ZEKER WETEN!!!!!!! die moet je niet overslaan. stop er dan meteen een bmc filter in, ben je meteen klaar en eigenlijk moet je die set-klep ook optieften van je uilaatsysteem, doet ie ff meer bovenin.....
 
ok, ben er nu dus zeker van overtuigd dat er iets niet pluis is met m'n fiets. Had het graag zelf gevonden maar morgen toch eens naar de dealer stappen.

in eerste gas open draaien en je vertrekt wel snel, maar oppassen voor wheelies zit er niet in. En met m'n 70 kilo zou dat toch moeten lukken. Vond al dat de zx9 nerveuzer was qua power wheelies en die stond wel volledig open
 
sigma, die g-pack helpt ZEKER WETEN!!!!!!! die moet je niet overslaan. stop er dan meteen een bmc filter in, ben je meteen klaar en eigenlijk moet je die set-klep ook optieften van je uilaatsysteem, doet ie ff meer bovenin.....

ben ik nu een mietje als ik zeg dat ik hem zo al snel genoeg vind? O-)

Gpack gaat er toch komen hoor, volgende week ofzo (mischien kan rec hem er meteen mee onderflikkeren ;) )
 
hoogste snelheid, denk iets van een 270. Nu het plaatsen van die G-pack heeft bij mij toch al leuke veranderingen meegebracht, van dat hij strakker doorliep dan voordien.
 
als hij 100pk begrenst is vermoed ik dat hij die 270 nooit zal halen

dat is ook zowat het hardste dat ik ermee gereden heb. Was wel op een recht stukkie van nog geen 3km 8-)
 
in je carbs?????? ahum deze fiets heeft injectie!!!!!!! en kan niet in je pjoeter zitten. alleen in je inlaatrestrictor...

Ik wist zo niet of een gsx-r1000 carbs of injectie heeft (en of ie er ooit wel met carbs geweest is). Als ie injectie heeft, is het zeer wel mogelijk dat de begrenzing softwarematig is.
 
als het deze kerel lukt, moet het jou toch ook lukken :9

wheel1000.JPG
 
staat nu 4200 km op de teller, alleen maar rossen, van nieuw af aan. bij 900 km ff op de bank gehad. 151 pk aan het achterwiel met 107 nm. maar nu issie losser. dus gaat binnenkort opnieuw naar de bank en hoop ff meer pk's als koppel te hebbente hebben. jullie horen het zo snel mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan