gsxr1000k7 stuur zwaar, en weinig vermogen

gixxersks

MF'er
2 sep 2009
31
0
hallo ben nieuw hier.

heb een aantal weken terug een gsxr1000 k7 gekocht.
En ik vind dat hij te zwaar stuurt bij lage snelheden, aan wat kan dat liggen?

En vind de vermogen ook te weinig? krijg geen wheelie gedaan in de derde versnelling,
en topt uit op 290km/h,
en op lage toeren gaat het niet beter als een 600.

en geen 150km met een volle tank.

iemand ervaring met een gsxr? die van mijn klopt niet denk ik.
 
'stuur zwaar, en weinig vermogen.' > 'gsxr1000k7 stuur zwaar, en weinig vermogen.'


als ie niet boven de 290 uit komt denk ik dat je een 25 kw versie hebt -O-
 
hallo ben nieuw hier.

heb een aantal weken terug een gsxr1000 k7 gekocht.
En ik vind dat hij te zwaar stuurt bij lage snelheden, aan wat kan dat liggen?

iemand ervaring met een gsxr? die van mijn klopt niet denk ik.

Stuurt zwaar zou ik zeggen controleer eerst de bandenspanning.

Check daarna banden maat en type. (hoort deze maat onder deze motor?) Een bredere band staat soms mooiere maar stuurd slechter.
 
hallo ben nieuw hier.

heb een aantal weken terug een gsxr1000 k7 gekocht.
En ik vind dat hij te zwaar stuurt bij lage snelheden, aan wat kan dat liggen?

En vind de vermogen ook te weinig? krijg geen wheelie gedaan in de derde versnelling,
en topt uit op 290km/h,
en op lage toeren gaat het niet beter als een 600.

en geen 150km met een volle tank.

iemand ervaring met een gsxr? die van mijn klopt niet denk ik.

Haha, wat een kneus ben jij dat je geen wheelie kan in de 3e. Ik kan het zelfs in de 4e!
Mijn top ligt rond de 324, lekker puh!

:W
 
Echt wat heb je hier soms achterlijke mensen zitten...
Zeggen ze wel de jeugd, maar veel oudere hebben nog niet eens de helft verstand voor een behulpzame reactie... Sorry hoor voor mij 'uitspatting'...
 
'stuur zwaar, en weinig vermogen.' > 'gsxr1000k7 stuur zwaar, en weinig vermogen.'


als ie niet boven de 290 uit komt denk ik dat je een 25 kw versie hebt -O-

_O- Vind hem wel geinig!
Trouwens waar gaat het over.....niet boven de 290!! O-)
Zwaar sturen is echt vervelend,balhoofdlagers te strak misschien,bandenspanning?(ja,werd al genoemd)

En de reactie van Stu is cynisch bedoelt.(Moet kunnen toch? :Y )
 
Laatst bewerkt:
_O- Vind hem wel geinig!
Trouwens waar gaat het over.....niet boven de 290!! O-)
Zwaar sturen is echt vervelend,balhoofdlagers te strak misschien,bandenspanning?(ja,werd al genoemd)

En de reactie van Stu is cynisch bedoelt.(Moet kunnen toch? :Y )

Moet zeker kunnen, maar bij sommigen mensen kan het nogal verkeerd begrepen worden. Ik weet de 'gein' factor van dit forum ondertussen, maar voor nieuwe gebruikers komt het mss niet zo positief over ;) :') ...
 
Zwaar sturen? Check balhoofd, banden, bandenspanning en niet te vergeten je vering instellingen.

Weinig vermogen en veel zuipen? (ik ben ook weinig vermogend en zuip te veel..... sorry moest ff....) Laat hem eens testen op een testbank, denk dat je er dan snel uit bent wat het probleem is, voor die paar tientjes hoef je dat niet te laten.
 
Ik snap TS wel.
Koop je een motor die aan jouw verwachtingen kan voldoen en dan stuurt het zwaar en loopt niet boven de 290!!
Ik zal ook wel teleurgesteld zijn.
Kunnen 2 dingen zijn TS heeft idd gelijk of TS heeft zijn rijvaardigheid zwaar onderschat.
Ten eerst zet hem op een goede testbank en ten 2e ga meedoen in het ONK superbike.
Nou een netjes antwoord toch??

p.s. ik durf zelfs niet in de 1e versnelling een wheely te maken en harder dan 125 ga ik ook nooit :]
 
Zwaar sturen? Check balhoofd, banden, bandenspanning en niet te vergeten je vering instellingen.
Weinig vermogen en veel zuipen? (ik ben ook weinig vermogend en zuip te veel..... sorry moest ff....) Laat hem eens testen op een testbank, denk dat je er dan snel uit bent wat het probleem is, voor die paar tientjes hoef je dat niet te laten.


_O- That's the spirit! *O*

Zou het Engine Management System ietwat verkeerd zijn afgesteld? Welk km-stand heeft ie trouwens?
 
Wat eerder gezegd werd, balhoofd, bandenspanning en niet te vergeten stuurdemper. Vooral dat laatste had ik last van bij hoge snelheden.
Mijn k5 topt 280 met 2 textiel zadeltassen, rugzak en een tanktas (geen geintje). Je kan ook langs hoegee in giessen gaan om af te stellen. Hadden mij toen ook erg geholpen :}
 
Misschien kon de vorige eigenaar juist wel wheelien en heb je daardoor:
-een verrot balhoofdlager. Gecamoufleerd door het strakker aandraaien en daardoor zwaarder sturen
-een verrotte koppeling waardoor je niet meer kunt wheelien en hij slipt bij hogere snelheden

:X
 
Laatst bewerkt:
Misschien kon de vorige eigenaar juist wel wheelien en heb je daardoor:
-een verrot balhoofdlager. Gecamoufleerd door het strakker aandraaien en daardoor zwaarder sturen
-een verrotte koppeling waardoor je niet meer kunt wheelien en hij slipt bij hogere snelheden

:X

Dat zijn precies de dingen waar ik aan zat te denken.
Ik hoop dat je weet hoe slippende koppeling aanvoelt?!

Maar kloppen doet het allemaal niet echt. als de tandwielverhouding klopt....moet het gewoon 299 aangeven.

zit de motor in z'n begrenzer? @299?



Of je afstelling is giga brak, waardoor hij te rijk staat...en niet op toeren komt!
kleine wijzigingen, kunnen zo 10pk schelen...laat staan hoeveel een fouten afstelling kan verzieken
 
Laatst bewerkt:
Ligt het nou aan mij, maar is het niet zo dat je weinig merkt van je balhoofdlager wat te strak staat als je rijdt? Zo groot is je stuuruitslag toch niet als je rijdt?
Ik zou eerder mn banden spanning controleren.

(toevallig vorige week de achterband van mn nieuwe motor eens op spanning gezet, ik wist niet wat me overkwam daarna)

En wat is weinig vermogen? Me dunkt dat als je 290 nog kan halen je toch ruim voldoende vermogen tot je beschikking moet hebben!
 
Misschien kon de vorige eigenaar juist wel wheelien en heb je daardoor:
-een verrot balhoofdlager. Gecamoufleerd door het strakker aandraaien en daardoor zwaarder sturen
-een verrotte koppeling waardoor je niet meer kunt wheelien en hij slipt bij hogere snelheden

:X

Betere BS verhalen heb ik nog niet gehoord.

Met een verrotte koppeling, zal dat ding alleen maar slippen.
Dus ook geen 290km/u meer halen.

Met een balhoofd wat te strak is afgesteld, heb je zelfs moeite om het stuur te draaien
als je stil staat.

Problemen met het blok...
Dat is met de moderne zooi lastig via het Inet vast te stellen.

Zet hem eens op een testbank :Y
Daar kun je heel veel wijzer van worden.
Want 290 is serieus te weinig voor zo'n fiets!

Mijn oude ZX10R haalde in 5 al 299 :X

Voor de MAVO'ers...
BS = BullShit
 
Alles is mogelijk een met een klachtomschrijving zoals de TS die geeft.
Het slippen kan net genoeg zijn om de top niet te halen, maar zich wel zo gedragen dat je bij lagere snelheden niets/weinig merkt.

Been there, Done that
Ik ging op een Mille met ongemodificeerd koppelingshuis max. 270 op de teller in de rev.limiter. Na de modificatie kwam daar 15km/h op top bij :W
Dat krijg je met Italiaans, moet jij alles van weten jij heb ook een hok uit datzelfde land...
Of is ie stuk?

En zwaar sturen bij lage snelheid, hoge snelheid merk je niet: de machine is ws. aangeschaft voor hard rechtuit :+

Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan.

Edit: Lijkt me onwaarschijnlijk: TS komt in de 5e versnelling niet in de buurt van het rev.limiter :Z
 
Laatst bewerkt:
hallo ben nieuw hier.

heb een aantal weken terug een gsxr1000 k7 gekocht.
En ik vind dat hij te zwaar stuurt bij lage snelheden, aan wat kan dat liggen?

En vind de vermogen ook te weinig? krijg geen wheelie gedaan in de derde versnelling,
en topt uit op 290km/h,
en op lage toeren gaat het niet beter als een 600.

en geen 150km met een volle tank.

iemand ervaring met een gsxr? die van mijn klopt niet denk ik.

Als je dan 290 Kmpu rijd,lig je dan wel plat?

En hij kan zwaar sturen als je voorband is versleten en niet lekker rond meer is.

En als je echt in elke versnelling een wheelie wilt kunnen maken dan zou ik voor een CR-500 /KX-500 gaan,hou je nog geld over ook :P
 
Als je dan 290 Kmpu rijd,lig je dan wel plat?

En hij kan zwaar sturen als je voorband is versleten en niet lekker rond meer is.

En als je echt in elke versnelling een wheelie wilt kunnen maken dan zou ik voor een CR-500 /KX-500 gaan,hou je nog geld over ook :P
mensen denken dat dat ding std in zijn 3 al wheelyd :z
de gearing is tegenwoordig zo lang gemaakt om hem wat ana de grond te houden.
in zijn 3 gaat wel, als je de skills hebt.

maar 299 haalt die in zijn 5 dat klopt, maar kijk gewoon eens naar de staat en afstelling ketting/banden wat is het laatste onderhoud ?

Die van mij heeft nu 39000 km gereden en loopt nog beter als nieuw eigenlijk.

en de tip testbank zou ik inderdaad ook eens doen.
zie je zo of die echt ect vermogen mist.
 
Laatst bewerkt:
Als je dan 290 Kmpu rijd,lig je dan wel plat?

En hij kan zwaar sturen als je voorband is versleten en niet lekker rond meer is.

En als je echt in elke versnelling een wheelie wilt kunnen maken dan zou ik voor een CR-500 /KX-500 gaan,hou je nog geld over ook :P

Met dat verschil dat de 5e versnelling rond de 100km/h de lucht ingaat
Das halverwege de eerste versnelling van een 1000 ;)

ennuh....m'n CR heeft mij meer gekost van m'n 1000.
;) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan