GSXR1100: My First Streetfighter

hhrulez

MF veteraan
24 apr 2006
2.001
1
Hoevelaken
Na 6 jaar op een Suzuki Bandit 600 te hebben gereden, die ik ook al wel enigzins had verbouwd, heb ik besloten om de Bandit te verkopen. Ik wilde graag een streetfighter gaan bouwen en wilde ook wel graag wat meer vermogen, dus daarom de Bandit verkocht.
De Bandit was redelijk snel verkocht dus op zoek gegaan naar een goede basis voor een streetfighter. Omdat ik al wat ervaring heb met het blok van de Bandit wilde ik het liefst toch wel een oliegekoelde Suzuki. Na wat zoekwerk heb ik een Suzuki GSXR1100 uit 1989 gekocht. Al veel gebruikt als basis dus ook veel kennis, ervaring en onderdelen voor vinden.

De GSXR is al een klein beetje verbouwd: kappen er af, superbike stuur, koso teller, andere rempomp, contactslot verplaatst, 4-1 Leovinci Uitlaat, andere koplamp.

Het zal wel een lange termijn project worden waarbij ik steeds wat zal doen. Zomers wil ik gewoon kunnen rijden dus in de winter zullen met name de grote klussen worden gedaan.

De volgende zaken staan op het programma voor de komende maanden:
- Benzinekraan fixen
- USD voorvork plaatsen (overgekocht van b.b.i.l)
- Nieuwe remklauwen (voor en achter)
- Nieuwe waveremschijven (voor en achter)
- Andere velgen (voor en achter)
- Andere achterkant
- Bugspoiler plaatsen
- RVS Koppelingskabel
- RVS Remkabel achter
- Motorblok spuiten
- Andere koppelingspomp
- Bar end spiegels
- Spuiten of wrappen (kleur weet ik nog niet, zit te denken aan oranje/zwart/wit)

Ik wil de motor wel graag clean en strak houden, niet te veel poespas maar gewoon een strakke streetfighter! :]

Ik zal hier de hele verbouwing bijhouden. Het is de eerste keer dat ik een streetfighter ga bouwen dus alle hulp en tips zijn welkom :9

Hieronder een aantal foto's van de motor zoals ik hem gekocht heb:
P1010340.JPG

P1010347.JPG

P1010352.JPG

P1010355.JPG

P1010356.JPG

P1010358.JPG

P1010360.JPG

P1010362.JPG
 
Laatst bewerkt:
Momenteel druk bezig om de juiste achterkant te vinden. Toch besloten om het subframe rigoureus aan te pakken zodat ik een echte streetfighterkont kan monteren. Donderdag langs bij rs.projects voor inspiratie voor het subframe.
 
Gisteravond wat inspiratie opgedaan bij rs.projects voor het subframe. Komend weekend de achterkant strippen en kijken hoe we de constructie gaan maken.
 
Vandaag even lekker geklust! Eerst even gekeken of de uitlaat past maar helaas niet. De bult van de carter zit toch net in de weg. Baal ik wel van want vond deze uitlaat toch wel erg gaaf.... Nu op zoek naa een andere oplossing.

Verder de achterkant gestript zodat ik goed kan bepalen hoe het subframe moet komen. Moet alleen nog een stukje onder de accubak weghalen maar daar zit 1 schroef die ik niet los krijg. Hier moet ik dus nog even wat trucjes op loslaten. Ook de airbox moet ik er nog uithalen. Hier komen kn-filters op. Ziet er mooi uit en geeft wat extra ruimte om alle elctronica wat onder het zitje zat weg te werken.
 
Vandaag even lekker geklust! Eerst even gekeken of de uitlaat past maar helaas niet. De bult van de carter zit toch net in de weg. Baal ik wel van want vond deze uitlaat toch wel erg gaaf.... Nu op zoek naa een andere oplossing.
Ander carter erop, past zo
Verder de achterkant gestript zodat ik goed kan bepalen hoe het subframe moet komen. Moet alleen nog een stukje onder de accubak weghalen maar daar zit 1 schroef die ik niet los krijg. Hier moet ik dus nog even wat trucjes op loslaten. Ook de airbox moet ik er nog uithalen. Hier komen kn-filters op. Ziet er mooi uit en geeft wat extra ruimte om alle elctronica wat onder het zitje zat weg te werken.
Goed bezig!
 
Een carterpan van een gsxf 600/750 met standaard 4 in 1 kan ook.

Op mijn motor, waar de uitlaat op zat, heb ik een carterpan van een bandit gemoteerd. Deze waren gewoon uitwisselbaar.

Laat deze week maar weten wat je wil. De uitlaat kan gewoon weer terug. Ik heb al weer iemand anders die serieus geïntreseerd is
 
Laatst bewerkt:
Een carterpan van een gsxf 600/750 met standaard 4 in 1 kan ook.

Op mijn motor, waar de uitlaat op zat, heb ik een carterpan van een bandit gemoteerd. Deze waren gewoon uitwisselbaar.

Laat deze week maar weten wat je wil. De uitlaat kan gewoon weer terug. Ik heb al weer iemand anders die serieus geïntreseerd is
Ik vind de uitlaat echt vet maar een andere carter vinden is ook niet erg eenvoudig heb ik gezien... Iemand nog een passende carter liggen? :+
 
Als je een uitlaat onder je motorblok wil zou ik wel een dergelijk carterpan aanraden. Als je een huidige carterpan zou gebruiken komt je uitlaat te laag te hangen. Bij een drempel of bij een stoeprand kan de motor de grond raken. Je zou je uitlaat ook verder naar buiten kunnen plaatsen, maar dan steekt buiten de motor en kun je in de bochten een probleem hebben.

foto klopt niet, maar de omschrijving wel.
Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor

Je kunt ook kijken op www.motorsloop.net

In de onderstaande foto zie je een geschikte carterpan van een bandit/gsxf/gsxr
bandit_1200__engine_bits_039_zps91ad491f.jpg
 
Zo'n filtertje komt me (nog) bekend voor.....

full


...van toen de bak uit mijn Bandit 1200 naar de knoppen ging :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan