gsxr1100 van 1992 start niet na 5j stilstand

suzuki gsxr

Rookie
3 aug 2011
17
0
heb namelijk een suzuki gsxr 1100 bouwj. 1992 met 13300km gekocht van mensen die uit elkaar gegaan zijn motor was namelijk niet voorzien van carburateur wegens omstandigheden na lang zoeken hheb ik er 1 gevonden carburateur geplaats luchtfilter vernieuwd boougies vernieuwd ,kan hem niet aan de praat krijgen iemand die mij kan zeggen wat nog moet doen om hem te kunnen starten alles meer dan 1maal alles nagecheckt
 
Dacht al, wat heb ik nu in mijn mail?
011.jpg

Op die smalle aansluiting hoort een vacuumslangetje.
Als die er niet opzit dan gaat de kraan niet open (op de 'on' stand)
Op stand 'pri' moet de benzine wel doorlopen.
Heb je hem al op deze stand getest?
Let er wel op dat je hem niet wegzet met de kraan op stand 'pri'
Het is niet ondenkbaar dat de benzine zo door de carb`s de cilinder in stroomt en langs je zuigerveren in je carter verdwijnt.

010.jpg


Mooi fiets trouwens.
gsxr.jpg
 
op het inlaatrubber van de carburateur staat bij mij geen pijpje op voor slangetje van de vacuum benzinekraan zo niet weten waar ik nog zo moeten aansluiten heb het nodig die aansluiting voor de benzine te doen lopen wil de motor starten
 
zou mijn hydraulisch olie willen veranderen van mijn koppeling ,moto heeft enkele jaren stil gestaan bij het losmaken van de schroef heb ik gezien dat het meer roestvormig olie is waar ben ik het beste bovenaan het stuurvia open maken van vierkant bakje ,en om weer koppeling te hebben zal niet gemakkelijk zijn zeker :P
 
ik begrijp niet helemaal wat je opschrijft,
maar als er roestkleurige drab uit je systeem komt zou ik het even verversen.
even een slangetje op je nippel en de onderkant slangetje in een glazen potje hangen, deksel van je potje op het stuur er af en tuidens het doorpompen steeds wat verse remvloeistof bijvullen.
maar het is niet uitgeloten dat de binnenkant van je koppelingscilinder ook aardig aangetast is door die drab,remvloeistof neemt vocht op in de loop van de jaren en kan dus ook oxydatie veroorzaken.
 
motor is nu perfekt in orde draait mooi remvloeistof vervangen ,als hij een tijdje draait is het normaal day de benzinetank ook zo warm is boven op de motor ligt er een darm daar komt ook condens uit is dat normaal
 
Stationair draaien bedoel je? Is sowieso niet goed voor een motor, moet tot het uiterste beperkt blijven en ja, bij stationair draaien kan vanalles mee opgewarmd raken, warme lucht stijgt op ....

HOE lang draait-ie stationair tot je merkt dat de tank warm wordt?

Vertel over dat slangetje eens precies waar het aan vast zit, liefst met foto.
 
"Darm" wordt in België vaak gezegd voor een slang (niet de diersoort maar het gebruiksvoorwerp).

Toch niet erg moeilijk: wij hebben 2 betekenissen voor "slang" en zij 2 betekenissen voor "darm".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan