Gsxr1100 W Remproblemen

pinox

MF'er
8 sep 2012
89
7
Hallo,
ik breek mij het hoofd over een probleem wat ik niet krijg opgelost.
ik heb een gsxr 1100w 95' op papier want steekt een brug van 96 in vork 94 etc.(zo gekocht)
Nu heb ik mijn remleidingen veranderd naar staal en nu krijg ik die zaak niet meer op druk.Aan de pomp staat nu een dubbele banjo en de remklauwen zijn de 6cilinders van tokico. Na lang proberen krijg ik wel druk maar ze bijten niet en remhendel werd niet hard.uren ontlucht met vacuum zuiger!!

dus dacht ik rempomp bouwt te weinig druk op. binnenwerk wisselen of recentere pomp kopen.Ik koop dus een radiaalpomp van een gsxr 1000 K8 2008,
zelfde verhaal. ondertussen vloeistof opgepompt van onder naar boven en ik zie nergens meer lucht en toch krijg ik die hendel niet hard,

Ik ben er ook achter dat de pomp toen ik hem kocht ook niet de originele is. deze heeft dus niet zo'n zwart rechthoekig potje maar al een plastiek rond.
Gegevens van pomp 1 Nissin 6/8
gegevens van radiaal pomp Nissin 3/4

Lucht lijkt mij uitgesloten.
Iemand een Tip??
 
Die denkpiste heb ik dus ook zeer lang gevolgd maar er moet iets anders schelen.De remhendel opspannen hielp na 2 nachten niet.Ook een trilnaald tegen de remklauwen houden om de eventuele luchtbellen los te trillen loste niks op.

Kan het zijn dat de pompen niet passen voor mijn remklauwen?
 
Dat kan maar dan moet je hendel evengoed hard worden
Het kan zijn dat je cilinder te groot of te klein is,maar dan nog moet de hendel hard worden
Grote van de cilinder maakt uit of je hard of minder hard moet knijpen
 
als de diameter van de pomp te klein is, dan gaat het grootste gedeelte van de opbrengst van de rempomp, verloren in rek in het hele systeem en de ruimte tussen remschijf en remblokken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RR.
Ik kan die uitleg wel volgen maar rempomp is van 2008 en lijkt dikker dan die van 95.Is het binnendiameter van de plunjer die de mm van de pomp bepaald?
 
En als die ruimte éénmaal vol zijn wat gebeurd er dan,dan wordt de hendel hard,want olie is niet samendrukbaar
Het kan dat je de cilinder een paar keer bij moet vullen ivm de inhoud van de remcilinders maar dan moet hij toch hard worden
 
alles blijft droog,cilinders komen stukje uit,drukken ook en bij lossen hendel gaan ze stukje terug.
Maar als ik alles toeknijp duw ik voorwiel door de rem uit, dat is natuurlijk niet goed genoeg met nog steeds 130pk op het achterwiel
 
je kunt proberen om de zuiger zoveel mogelijk naar buiten te pompen en dan met een tang de zuiger weer indrukken.
niet goed kunnen ontluchten, komt vaak doordat de opbrengst van de pomp te klein is waardoor je luchtbellen niet naar beneden krijgt.
ook met een vacuumpomp kan dat zo zijn.
heb je met de vacuumpomp aangeloten, ook gepompt aan het stuur?
 
Helaas ben ik het met bananeman niet eens
Als de klauwen terug gaan komt ook de olie terug in de rempot
Het is lucht of lekkage ,kan niet anders


Ik ben het wel met Bananeman eens, dus ik ga het op een andere manier uitleggen.
Als de zuigerdiameter van de rempomp te klein is, wordt er te weinig vloeistof verplaatst om de remzuigers de volledige slag te laten maken.
Dit zorgt voor een zompig gevoel in het remhendel.
Als je het nu nog niet begrijpt ben je af.;)
 
Banjo's heb ik idd al ontlucht op de manier die jullie zeggen, zelfs de onderste.
Belangrijkste lijkt mij nu om uit te vogelen welke diameter een originele pomp heeft en welke de mijne nu.......hoe meet ik dat op?
 
Rempompen
Motolab levert een uitgekiend assortiment Rempompen voor de Zelfbouwers, klussers & Proffesionals
We leveren bewust ALLEEN A-merken en geen chinese import merken. Remmen moet veilig zijn, zowel op straat als op het circuit.
wij zijn o.a. Brembo dealer, leveren zolang de voorraad strekt ook Grimeca (=overgenomen door Brembo (10 jaar geleden), Lucas/TRW, en alleen op verzoek/klant bestelling Breaking.
Enige kennis deling: Hydrauliek werkt net "even" anders dan logisch denkende mensen in 1e instantie verwachten:
Jip&Janneke:
hoe kleiner de rempomp zuiger (bij gelijkblijvende rem tang zuiger), hoe krachtiger de remkracht!!
Echter.... ook de benodigde slag (van je handel) neemt toe... binnen grenzen kun je dus wat varieren, echter vinden de meeste mensen het niet fijn als je de handel tegen het stuur aan kunt trekken ook al rem je harder....
vuist regels:
Hoe groter de rempomp(zuiger), hoe houteriger het gevoel en de remkracht (je moet harder knijpen)
Hoe kleiner de rempomp(zuiger), hoe krachtiger de remkracht maar meer hendel slag (minder hard knijpen)
de beste verhouding op de meeste classics:
voor 1 remklauw: 13mm (igv 2 zuiger klauwen)
voor 2 remklauwen: 15mm (igv 2 zuigerklauwen)
andere maten op standaard remklauwen.... geen aanrader...
vaak gaat eea ook op voor de 4 zuiger remklauwen, maar hoe moderner, hoe anders de verhoudingen worden, radiale rempompen zijn in diameter zuiger groter maar werken weer anders.
Bovenstaand, kun en mag je geen rechten aan ontleden! je blijft ZELF verantwoordelijk voor een deugdelijk remsysteem. Dit zijn vuistregels door 30 jaar ervaring verkregen maar wil je zeker? reken het zelf uit of laat e.e.a. door een proffesionele werkplaats uitvoeren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan