Gsxr1100 W Remproblemen

pinox

MF'er
8 sep 2012
89
7
Hallo,
ik breek mij het hoofd over een probleem wat ik niet krijg opgelost.
ik heb een gsxr 1100w 95' op papier want steekt een brug van 96 in vork 94 etc.(zo gekocht)
Nu heb ik mijn remleidingen veranderd naar staal en nu krijg ik die zaak niet meer op druk.Aan de pomp staat nu een dubbele banjo en de remklauwen zijn de 6cilinders van tokico. Na lang proberen krijg ik wel druk maar ze bijten niet en remhendel werd niet hard.uren ontlucht met vacuum zuiger!!

dus dacht ik rempomp bouwt te weinig druk op. binnenwerk wisselen of recentere pomp kopen.Ik koop dus een radiaalpomp van een gsxr 1000 K8 2008,
zelfde verhaal. ondertussen vloeistof opgepompt van onder naar boven en ik zie nergens meer lucht en toch krijg ik die hendel niet hard,

Ik ben er ook achter dat de pomp toen ik hem kocht ook niet de originele is. deze heeft dus niet zo'n zwart rechthoekig potje maar al een plastiek rond.
Gegevens van pomp 1 Nissin 6/8
gegevens van radiaal pomp Nissin 3/4

Lucht lijkt mij uitgesloten.
Iemand een Tip??
 
Is dan niet de pomp te klein?

Nope, 16mm, toen 19mm radiaal, en daarna 19mm gewoon geprobeerd.... Het schijnt dat die dingen alleen maar meer buigen als je ze zwaarder belast. het hele ontwerp van die 6-zuiger remklauw is minder stijf. En dat is dus lastig.

Ik denk dat als je echt heel erg je best doet, nieuwe zuigertjes (iets kleiner misschien) en nieuwe ringetjes (misschien niet eens de stofringen) dan zou je ze nog wel aan de praat krijgen, maar geloof er niet in dat het echt goed gaat worden. En zeker niet voor het geld en de moeite die er dan in moet.
Wat ook nog zou kunnen is dat er best wat variatie zat in productie en daarmee ook in stijfheid... dan zou je dat al weer moeten gaan checken..... Laat dus maar.

Die 4-zuiger nissins zijn de bom, kosten geen drol en er zijn nog ruimschoots blokken in verschillende compounds te krijgen.... Opgelost :W
 
Oem.
Blokkeert voorwiel
Geen probleem om mee te beginnen :?

Ik dacht precies hetzelfde, gaat me GVD niet gebeuren dat die klauwen niet remmen.... Ook advies gekregen dat ik ze gewoon moest wegmikken.... Naderhand ook gezocht naar de reviews uit die tijd van de motoren waar die klauwen op gemonteerd zaten. Wordt wel geschreven dat de klauwen geen verbetering waren en meer voor de looks misschien. Maar zeker niet dat ze slecht zouden zijn. Maar als er met die fietsen geracet werd waren de klauwen als eerste weg ;)
Verhaaltje van een Amerikaan gelezen die met de standaard geleverde klauwen moest racen vanwege klasse regels.... Na elke sessie blokken wisselen. De stalen plaat waar de voering op zat helemaal krom....
Als je wil kan ik nog wel eens kijken in mn schrotbak, mag je ze zo hebben en proberen ze aan de praat te krijgen ;)
 
Die pomp kan te klein zijn,maar dan nog moet hij hard worden desnoods met 2 keer knijpen er is gewoon iets niet goed met de het terugkomen van de olie,het komt immers niet terug in het potje
 
Denk dat het niet 1 oorzaak was.blokken, heb de pomp ook eens open gedaan en daarna leek ze ook beter te gaan.
Die 6 cil klauwen staan zelfs op een hayabusa, of een kawa 750 ninja. Dan denk je toch er moet wat goed aan zijn maar ook op die moto's vind ik de rem spons aanvoelen hoewel de eigenaars zeggen,Dat remt toch.Ik vergelijk met mijn andere moto's.
een vfr met abs en duo brake system dat remt zeer goed maar ik heb ook nog een oude sevenfifty en dat is werkelijk een anker uitgooien,niet normaal hoe hard die remt en een keiharde remhendel.2 cm en verder gaat die niet in en toch doseerbaar.

Blij met de nieuwe nissins nu nog nieuwe blokken erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan