[gsxr1100w] Carb blijft doorlopen?

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.113
10.772
Rdam
Liep net de garage in en werd verwelkomd door een flinke benziengeur. Bleek van de gsxr af te komen en er lag al een flink plas onder die via het filter naar buiten lekte.
Filter eraf gehaald en zag dat de carb (achterste vd 2) maar vol blijft lopen...
20220706_132504.jpg

Heb de bovenste vacuumslang weer vast gezet, maar het lekken blijft doorlopen?
Ben zelf geen carb deskundige dus hier wat ik heb kunnen zien:
Losse slang die naar beneden loopt is bij beide carb sets nergens op aangesloten, als k erin blaas vult ie lekker de carbs.
Wilde de tank leeghalen maar die besloot ook gewoon door te blijven lopen als k er een slang afhaal. Schakelaar staat op on en 't kraantje is nog geen 300km geleden vervangen door nieuw.

Geen idee waar het plots door komt. Gisteren de motor langzaam neergelegd toen k em alvast wilde starten, bleek in z'n 1 te staan dus meteen killswitch terwijl ie langzaam naar links viel op m'n been omdat de standaard al ingeklapt was. Maar daarna nog goed half uur zonder enige issues mee gereden incl stuk stilstaan bij file voor stoplichten. Had tijdens 't ritje ook nog 10 min stilgestaan en toen lekte er ook niets...

Iemand enig idee waar ik 't moet zoeken?
 
Laatst bewerkt:
2 weken geleden eindelijk wat tijd om de boel na te lopen.
Even wat benzine in de tank gegooid om te zien of de boel ook zo enorm doorstroomt als de motor draait en er daadwerkelijk vacuum is. Liep als een zonnetje, sterker nog, het hele lekken leek opeens weer voorbij te zijn, de tank liep niet meer door als de motor uit staat. Dus preventief de benzineslangen ook maar vervangen, want die zaten wel erg strak. Ook de tank zelf nagelopen, maar kon geen vuil oid vinden.
Paar dagen mee gereden, nog een keer getankt, alles helemaal goed.
Tot gisteren. Maandagavond nog mee gereden naar de vereniging, heeft daar paar uur gestaan, geen lekken oid.
Volgende morgen ook niets aan de hand toen ik de deur uit ging. Maar toen ik in de middag thuis kwam rook de hele garage weer naar benzine en was de tank weer helemaal leeggelopen. Dus ergens tussen 08:00 en 16:00 besloot de boel opeens uit het niets weer te gaan lekken :?
Voordat ik alles ga bestellen om de carbs en kraan (weer) te reviseren, waar zou ik nog meer rekening mee kunnen houden, want het lijkt echt willekeurig te gebeuren of de motor nou een dag of een week stil staat.
 
Lijkt er dan toch op dat je meer dan 1 issue hebt. Zowel een vacuümkraan die het (soms) niet goed doet en tegelijkertijd een vlotternaald die (soms) niet afdicht door vuil of slijtage.
Dat is sowieso het geval. Het rare is dat zowel de vlotternaald als de kraan dus na een volle dag stilstaan zonder lekken opeens spontaan weer open gaan.
Het lijkt er dus op alsof er iets bij hogere buiten temperaturen uitzet en daardoor zowel de kraan als de vlotternaald vol open gooit. Maar dusdanig dat het niet gebeurd als de motor zelf warm is. Ofzo... Ik snap er ook weinig meer van.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan