GSXR1100W dragracer

Rednas

MF veteraan
12 mrt 2003
3.683
24
Almere-Buiten
Zo, het is weer tijd voor een "nieuw" project. Ik ben nog bezig met mijn 1100w fighter (die dingen zijn nooit af is het cliché toch? ) maar wil ondertussen alvast wat gaan doen voor het volgende project.

Al bijna 5 jaar heb ik een 1100w in de schuur staan waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik daar mee wilde gaan doen. Het plan is nu (en was het eigenlijk al lang) om er een dragracer van te maken.

Waar hebben we het over? Dit is de motor zoals hij in augustus 2008 voor een prikkie op marktplaats stond:
full
 
Zag er niet uit maar de prijs en de specs (opgeboord blok, flatslide carbs bv) zorgde er toch voor dat ik ruim 1,5 uur naar limburg ben gereden en het ding heb opgehaald.

Een aantal dagen later stond hij er zo bij in de tuin:
full
 
De motor was helemaal compleet, het enige nadeel was dat het blok kopschade heeft en de motor al enige tijd stilstond.

Het idee is om een soort dragracer van de motor te maken met de originele kuipset (hayabusa verlengde achterbrug met wiel liggen al klaar) maar dit is er nog niet van gekomen door het werk aan de fighter en een verhuizing en gezinsuitbreiding en een drukke baan en een eigen bedrijf etc etc .

Maar nu gaat het gebeuren :) De motor ziet er inmiddels wat anders uit doordat ik 3 jaar terug nog een blauw/witte kuipset en wielen van een 1995 model heb gemonteerd maar dat was het ook niet helemaal (de kuipset was eigenlijk te beschadigd) dus nu gaat er een bij elkaar geraapte kuipset op (kuipdelen die te lelijk waren om te verkopen maar goed overgespoten kunnen worden) en zal de motor een nieuw kleurenschema krijgen (nog geen idee wat)

Afgelopen weekend heb ik de motor maar weer eens onder het stof vandaag gehaald en op de heftafel gezet.

Het eerste projectje wordt de hayabusa brug passend maken en een andere schokbreker monteren.

Het grootste project wordt nog om uit te zoeken waarom de kop van het blok kapot is gegaan, de kop repareren (of gewoon vervangen) en onderzoeken of de rest van het blok niet geleden heeft (er zijn namelijk duidelijke ringen te zien op de zuigers (1117cc) en het lijkt of de kleppen deze geraakt hebben... Hier zal ik wel wat van jullie expertise bij nodig hebben ;)
 
Nu druk bezig met het pas maken van de hayabusa brug, die is namelijk een stuk smaller dan de originele en heeft normaal een dikkere as.

Gelukkig had ik nog wat busjes liggen die ik ooit voor een GSXR1000 K4 brug had laten maken (voor de streetfighter 1100W) dus ik ben al een heel eind :)
full
 
En nog even een close-up van de zuigers (die door de kleppen zijn geraakt).
Waarschijnlijk is het tijd voor een wat dikkere pakking...
Hoop dat de zuigers nog goed bruikbaar zijn.
full
 
Gaan we volgen. Toch apart die klep afdrukken.. vraag me echt af of hij ooit echt gelopen heeft met deze setup.
 
Volgmodus aan.
Ben benieuwd :Y
Thanks, ben ook benieuwd :p

Gaan we volgen. Toch apart die klep afdrukken.. vraag me echt af of hij ooit echt gelopen heeft met deze setup.
:W
Hij schijnt heel even gelopen te hebben tot er stukken in de kop afbraken... Waarschijnlijk omdat de kleppen met teveel geweld naar boven geramt zijn...
Wordt nog een leuk uitzoekwerkje
 
Vandaag even de brug en het wiel erin gedaan (even losjes zonder afstandsbussen) om een idee te krijgen.. I like it :)

Op deze foto zie je ook dat de brug niet heel netjes verlengd is (daarom was hij ook zo goedkoop :P ) Ik ga kijken of ik hem nog wat kan oplappen (lassen weg slijpen en het verlengstuk een beetje vorm geven), anders gaat de verlenging eraf en ga ik zelf dragslots maken.

Nu eerst de brug uitlijnen, remklauwadapter zoeken in de schuur en de vering in orde maken.
Wordt vervolgd :W

full
 
o ja, ik zou graag een foto van de hele motor willen posten maar mijn werkplaats is te smal om hem er in 1 keer op te krijgen : (
 
Als die brug netjes was gelast, ok.

Maar een brug die er zó uit ziet zou ik niet vertrouwen, er komen smerige krachten op zo'n brug..
 
Als die brug netjes was gelast, ok.

Maar een brug die er zó uit ziet zou ik niet vertrouwen, er komen smerige krachten op zo'n brug..
hij is niet netjes gelast inderdaad maar wel heel grondig :P Maar goed, je hebt gelijk hoor, ik twijfel ook echt of ik hem zo moet houden.. voor nu voldoet het in elk geval (om e.e.a. passend te maken) en ik zie ook dat de lengte goed is.
Van het weekend mijn nieuwe frees/boor combinatie monteren en als ik het een beetje onder de knie heb ga ik proberen dragslots te maken :9
 
eigenlijk moet er een race kont op,
en laat ik er nog 1 hebben liggen haha ;)
 
Misschien is het beter als jij een keer goede foto's komt maken :P Zet ik een bakje koffie klaar :Y

eigenlijk moet er een race kont op,
en laat ik er nog 1 hebben liggen haha ;)
Zo dat is wel heel toevallig :) PM me eens een foto en prijsje als je wilt :) Ik was van plan hem zo te houden zodat er nog een keer iemand achterop kan (kan op de fighter ook al niet) maar wie weet is het wat.

:9~ dát zou ik nou ook nog wel eens willen hebben.
Is erg leuk speelgoed :) Kan niet wachten om hem neer te zetten en ermee te gaan spelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan