gsxr600 kapot wat nu?

gsxr600k5

MF'er
24 mrt 2011
60
2
Hallo,

ik ben Nick en heb een suzuki gsxr600 uit 2005 op 25 kw. alleen zijn gister mijn big end lagers eruit geknalt.. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen omdat de kosten voor een reparatie rond de 2000 euro gaan zitten. Wat ik ook een beetje raar vindt is dat hij 300 km geleden een grote beurt a 580 euro heeft gehad en dat toen alles "in orde" was...

Ik twijfel wat de beste optie is, ik heb namelijk best al wel veel pech met die motor (3 keer spijker in me band nu dit..) en ik weet niet of het het waard is om te laten repareren. Dus zit ik ook te kijken naar een nieuwere motor 13 mei mag de 25kw eraf dus dat is te overzien, maar wat zou mijn motor waard zijn nu? er zit net een nieuwe Mivv gp uitlaat onder van 500 euro verder ander ruitje, kleine knipperlichten, andere kenteken plaat houder en valdoppen.

Als ik nou iemand kan vinden die er nog een redelijk bedrag voor overheeft dan koop ik een andere...

Of is het misschien slimmer om hem in onderdelen proberen te verkopen?

Wat denken jullie?

Groeten
 
Kan je geen donorblok vinden? (hoeft niet 25 kw) en dan kan je er daarna ook gewoon op door rijden. Is ook maar een idee ;)
 
Dat is inderdaad ook een optie! Ik zal de ebay's enzo maar es gaan afstruimen dan.. Heb jij enig idee over de waarde van de motor op dit moment? en of er uberhaupt mensen zijn die een motor in deze toestand kopen?
 
Indd een ander blok vinden en overlepelen. Kijk even bij Boonstra, een van de grotere motorslopen in NL.
In deze staat kopen mensen hem wel, maar gezien het mankement sta jij niet sterk. Zal dan dus voor niet veel geld weggaan. Misschien is in onderdelen verkopen dan beter (maar duurt wel langer)
 
Hallo,

ik ben Nick en heb een suzuki gsxr600 uit 2005 op 25 kw. alleen zijn gister mijn big end lagers eruit geknalt.. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen omdat de kosten voor een reparatie rond de 2000 euro gaan zitten. Wat ik ook een beetje raar vindt is dat hij 300 km geleden een grote beurt a 580 euro heeft gehad en dat toen alles "in orde" was...

Ik twijfel wat de beste optie is, ik heb namelijk best al wel veel pech met die motor (3 keer spijker in me band nu dit..) en ik weet niet of het het waard is om te laten repareren. Dus zit ik ook te kijken naar een nieuwere motor 13 mei mag de 25kw eraf dus dat is te overzien, maar wat zou mijn motor waard zijn nu? er zit net een nieuwe Mivv gp uitlaat onder van 500 euro verder ander ruitje, kleine knipperlichten, andere kenteken plaat houder en valdoppen.

Als ik nou iemand kan vinden die er nog een redelijk bedrag voor overheeft dan koop ik een andere...

Of is het misschien slimmer om hem in onderdelen proberen te verkopen?

Wat denken jullie?

Groeten

Spijker in je band = shit happens of je rijd echt op de verkeerde plekken

Dus dit is het eerste maar wel gelijk grote dat je hebt. Zuur... duur... en jammer dat je niet kan rijden.

Ook bij een grote beurt splitsen ze je blok niet maar houdt het op bij kleppen stellen. Wat je nog kan doen is met je dealer contact opnemen en het erop gooien dat je een redelijke verwachtingstermijn mag hebben voor hoelang spullen mee moeten gaan... ik weet niet wat de motor al heeft gelopen, maar in 6 jaar je big end lagers aan gort is wel erg snel.
 
Ja ik weet dat die spijker pech is maar toch, de motor heeft net 24.000 km gelopen leek mij ook niet echt een aantal om zo'n schade te rijden.. maar ik zag al een blok tekoop staan voor 800 euro misschien doe ik dat.. maar in onderdelen verkopen en een andere kopen twijfel ik ook nog over
 
Ja ik weet dat die spijker pech is maar toch, de motor heeft net 24.000 km gelopen leek mij ook niet echt een aantal om zo'n schade te rijden.. maar ik zag al een blok tekoop staan voor 800 euro misschien doe ik dat.. maar in onderdelen verkopen en een andere kopen twijfel ik ook nog over

Na 24.000km zijn je bigends eruit gelopen? Ik zou toch eens samen met je dealer kijken of Suzuki niet wat voor je kan betekenen. Met zo'n kmstand mag dat niet gebeuren. Nu weet ik niet hoeveel eigenaren er voor jou zijn geweest en of dat onderhoud netjes bijgehouden is maar je kan het altijd eens proberen.
 
Oke, ik ben de tweede eigenaar, motor is geïmporteerd uit Italië dus van het onderhoud daar weet ik niet zoveel. Ik heb hem wel altijd netjes onderhouden: bij aflevering kleine beurt, oktober vorig jaar nieuwe olie en remblokken, januarie dan die grote beurt... Tsja ik vind het moeilijk!
 
over de waarde op dit moment weet ik weinig, maar ga zelf maar na. Wat zou jij voor een motor geven met een kapot motorblok.... weinig.... Motor's die het niet doen leveren weinig op. Ik zou echt donorblok zoeken. is niet goedkoop, maar dat moet je ook wegzetten in tijd dat je nog met plezier op je motor kan rijden denk ik. Betaal nu 900 en dat lijkt duur. Rij je 3 jaar verder was het 300 euro per jaar, en heb je wel een goede motor in handen. maar je kan inderdaad eens met een dealer kijken wat suzuki ook voor je betekeken kan, want dit mag eigenlijk niet kunnen. Zit er niet op bepaalde onderdelenen ook garantie op een bepaalde afstand ofzo? In iedergeval niet elke garantie houd op met 2 jaar.
 
oke ik ben zaterdag bij de dealer geweest, en er is nog een kans dat het niet de big end lagers zijn, hij ging deze week de compressie meten en dan wist ie meer.. Dus dat zou misschien nog kunnen meevallen, maar ik ga uit van het ergste. Ik kan wel bij Suzuki aankloppen, maar die zeggen dan tegen mij ja maar meneer waar is het bonnetje van de 1000km beurt en de andere onderhouds beurten, omdat de motor uit italie komt heb ik die niet.. Ik heb bij Boonstra al een prijsaanvraag gedaan blokje met 12500km kost 1000 euro, en waarschijnlijk kan ik hem via via door een jongen die dat leuk vind om te doen voor een mooi prijsje laten inbouwen.
Maar eerst maar weer wachten totdat de dealer belt met wat er nou echt aan de hand is.
iig alvast super bedankt voor de tips!
 
Hoop dat het geen big end lagers zijn :( een vraag beetje off-topic, wat kost ongeveer een 25kw cdi voor een gixxer 600 k5 of k6/7?
 
Deze week hoor ik meer en zal ik jullie op de hoogte houden! Mijn motor op 25 kw zetten kosten mij toen 250 euro doormiddel van een schroef, waardoor ik me gashendel maar een kwartslag kan draaien. Ik rij met een uitdraai van de testbank waaruit blijkt dat ie 30 achterwiel pk's heeft.
 
Deze week hoor ik meer en zal ik jullie op de hoogte houden! Mijn motor op 25 kw zetten kosten mij toen 250 euro doormiddel van een schroef, waardoor ik me gashendel maar een kwartslag kan draaien. Ik rij met een uitdraai van de testbank waaruit blijkt dat ie 30 achterwiel pk's heeft.
250 euro is hier wel heel prijzig voor, toen ik je topic voor het eerst las wilde ik eigenlijk ook al vragen wat er allemaal gedaan is dan voor die 580 euro bij je grote beurt..

Kijk het is waarschijnlijk onterecht om met een vinger naar je dealer te wijzen, maar een goed gevoel krijg ik er nu ook weer niet bij :/


voor je besluit reparaties te laten doen bij die dealer doe je er misschien goed aan een second opinion te vragen... al kost het je een paar tientjes, het gaat toch om een groot bedrag.. maar dat is mijn mening
 
Nou alles is weer geregeld, ik heb bij boonstra een nieuw blok opgehaald. die heb ik eronder laten zetten. Kan nu eindelijk weer rijden! De schroef is er ook uit, wat een verschil!!

Die gozer die het blok verwisseld had voor me zei wel dat de reden dat het blok in de soep was gelopen waarschijnlijk wel iets met die begrenzing op het gas te maken had..

Ik weet niet of dat waar is, maar stel dat ik hem weer zou moeten begrenzen dan zou ik dat netjes met die cdi doen.

Groeten
 
Dat fabeltje met dat op gas begrenzen zulke schades veroorzaakt is echt zo achterhaald. Bij mijn rijschool stonden 4 motoren op gas begrenst en die hadden allen al 70.000km op de klok staan vrijwel zonder mankementen..
 
Dan zou het blok dus ook kapot lopen bij iemand die elke keer vroeg schakelt. Denk dat je gewoon pech hebt gehad. Lees dat de motor uit Italië kwam dus denk sterk aan een ex-circuit fiets.
 
Oke, ik ben de tweede eigenaar, motor is geïmporteerd uit Italië dus van het onderhoud daar weet ik niet zoveel. Ik heb hem wel altijd netjes onderhouden: bij aflevering kleine beurt, oktober vorig jaar nieuwe olie en remblokken, januarie dan die grote beurt... Tsja ik vind het moeilijk!

:X ,ok ik ben bevooroordeeld,heb een rotte versnellingsbak gehad met een geimporteerde uit itale :r ,kosten 2300 euro :') .
Meestal afgeragde circuit bakken die men weer opbouwd,en inruilt.
Kijk idd eens voor een ander blok,laat je niet zo snel aanpraten"dat je de historie van zo'n blok niet kent",want het kost je dikwijls aanzienlijk minder.
daardoor kun je de gok wel wagen(had ik dat destijds ook maar gedaan :Y )
 
Terug
Bovenaan Onderaan