GSXR600 of ZX9r?

sanger

Die hard MF'er
16 mrt 2010
577
31
Heemskerk
Even advies gevraagd...

Ik ben op zoek naar een racer voor erbij. Leuk voor circuitdagen/vrijrijden en naar de TT of SBK etc. Nu ben ik de volgende twee tegen het lijf gelopen. Beiden zelfde bouwjaar en even duur.

Beide types heb ik wel eerder op gereden en beiden rijdt prima.

GSXR 600 – bouwjaar 1998 – kappen en tank van een 2001 model omgebouwd

Heeft relatief weinig km’s gelopen met 36.000. Qua uiterlijk echt een mooie fiets, lekker aggressief. Achterband is wel aan vervanging toe. En ketting waarschijnlijk ook. Hierdoor wordt hij wel iets duurder dan de andere optie.

Wel lekker compacte motor, lekker wendbaar, onderdelen goed verkrijgbaar. Maat van me heeft ook dit type.

Vraag is waarom de kappen zijn omgebouwd. Is er schade geweest misschien?

ZX9r – bouwjaar 1998
Heeft reeds 80xxx gelopen. Best veel. Ziet er netjes uit op een klein deukje/vouwtje in de tank na (rechts aan de achterkant bij zadel). Banden zijn 1000 km oud dus nog prima. Kettingset wordt bijgeleverd, die is dan ook nieuw (maat van me kan dat er zelf opzetten, en ik waarschijnlijk ook wel).

Een zwaardere en iets minder wendbare motor. Wel behoorlijk wat meer power. Is echter veel minder aggressief in uiterlijk, meer een degelijke motor als je het tegen de GSXR afzet.

Dus? Moeilijke keuze. De ene heeft dubbele aan km’s gereden, en de ander heeft iets mindere staat banden en ketting.Qua rijgedrag ook niet echt te vergelijken, maar beiden zeer geschikt voor wat ik er mee wil doen.

Pfff, welke zouden jullie kiezen en waarom?
 
GSX-R 600, (1)dan weet je tenminste dat je het zelf doet als je hard gaat. (2)Ketting en banden gaan niet eeuwig mee. (3) 80k is vragen om ellende als je het blok zwaar gaat belasten, bv. op het circuit.

Let tijdens de proefrit en de check op beschadiging van frame en voorvork.
 
Aangezien er andere kuipdelen (kappen zitten op scootahs) op die gixxer zitten is de kans ook niet geheel onwaarschijnlijk dat er een andere teller op zit, ergo je hebt geen flauw idee of die lage kmstand wel klopt.
 
GSXR 600 – bouwjaar 1998 – kappen en tank van een 2001 model omgebouwd

Voor zover ik weet is het 2001 frame anders van de 1997-2000's
Lijkt me niet dat alles zo 1 op 1 over te schroeven is

ik zou toch maar even heel goed kijken hoe/OF de boel wel een beetje behoorlijk zit gemonteerd
en niet met Pritt en Ductape aan elkaar hangt
 
Laatst bewerkt:
Aangezien er andere kuipdelen (kappen zitten op scootahs) op die gixxer zitten is de kans ook niet geheel onwaarschijnlijk dat er een andere teller op zit, ergo je hebt geen flauw idee of die lage kmstand wel klopt.
De originele (soort in ieder geval) teller zit er nog op. De teller is dus van het 1998 model.

Nu is dat nooit een garantie (helaas), maar verkoper komt in ieder geval over als betrouwbaar en netjes. Van beide motoren overigens.
 
GSX-R 600, (1)dan weet je tenminste dat je het zelf doet als je hard gaat. (2)Ketting en banden gaan niet eeuwig mee. (3) 80k is vragen om ellende als je het blok zwaar gaat belasten, bv. op het circuit.

Let tijdens de proefrit en de check op beschadiging van frame en voorvork.

1. Is een goede :P
2. Nee, maar die zorgen er nu wel voor dat de gixxer een stukje duurder uitkomt.
3. Vooral daar zit ik inderdaad mee. Hoezeer is het blok nog in staat om zwaar belast te worden.
 
Voor zover ik weet is het 2001 frame anders van de 1997-2000's
Lijkt me niet dat alles zo 1 op 1 over te schroeven is

ik zou toch maar even heel goed kijken hoe/OF de boel wel een beetje behoorlijk zit gemonteerd
en niet met Pritt en Ductape aan elkaar hangt

Dat is sowieso het plan inderdaad. Als het heel erg verbouwd is laat ik hem wsl ook staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan