gsxr750 92 best banden keuze?

Yesiloz

Rookie
19 sep 2009
9
0
apeldoorn
Hoi Riders,

Ik heb een gsxr 750 uit 92 en zou graag jullie mening willen horen over wat voor band ik het beste kan gebruiken, ben een sportieve beginneling die altijd rijd als het maar droog is en niet sneeuwt. Ik heb opdit moment een spijker ontdekt in mijn achterband en wil graag zosnel mogelijk een nieuwe goede achterband zodat iknog ff kan rijden.
Graag hoor ik van jullie.

bvd O-)

yesilozrider
 
Jij hebt alle keuze omdat je de meest gebruikte bandenmaten hebt:

120/70ZR17 voor
180/55ZR17 achter

Afhankelijk van jouw smaak in stuurgedrag kan je o.a. kiezen voor Michelin Pilot Power, Dunlop Qualifier 2, Metzeler Sportec M3, Bridgestone BT016, of Pirelli Diablo Rosso.
 
Leg er nou maar een michelin pilot power(2ct) op en ik zeg: je wordt een gelukkig man met veel vertrouwen en grip op de zaak :Y .
Doe het voor ook meteen en je bent binnen *O* .
 
Hoi gastug

Ten eerste wil ik jullie bedanken voor jullie reactie's. Ik heb een aanvullende vraag. Ik kan Pirelli Supercorsa PRO banden kopen die op de circuit zijn gebruikt. Nou ben ik niet iemand die plat door de bocht gaat ( nog niet in iedergeval, ervaring opdoen) maar er wel van houd om een bochtje te nemen. Raden jullie dit mij af?

Pirelli banden te koop:

Voorband Supercorsa PRO / SC2 / 120-70-17

Achterband Supercorsa PRO / SC2 / 190-55-17

Beide banden hebben 5 circuit sessie van 20 minuten meegemaakt.

Nog zeker goed voor een circuitdag of voor op de weg nog vele duizende kilometers
 
vandaag kom ik er achter dat ik een spijker in mijn achterband hebt, precies in het midden. I shet nu nodig om mijn band te vervangen of is een binnenband voldoende?

bvd

Een "prop" of "paraplu"zou ook nog kunnen,maar dan is het niet raadzaam om het hok nog open te zetten.
Investeer nu in nieuwe banden,als je hem platlegt ben je verder van huis.
Zonder gekheid mpp,gebruik ik ook op het circuit,voor beginner grip zat,gaan acceptabel aantal km;s mee en ook grip in de regen :Y
 
Antwoord van Bridgestone:
Het plaatsen van een binnenband in een tubeless buitenband kan een
grotere warmteontwikkeling veroorzaken dan die waarvoor de band is
ontworpen.

Vuistregel is daarom, dat bij het plaatsen van een binnenband in een TL
buitenband, de snelheidsindicatie met 1 klasse daalt.

Dan hebben ze het over deze snelheidsindicatie:
Snelheidsindicatie Maximum snelheid in km/per uur
J 100
K 110
L 120
M 130
N 140
P 150
Q 160
R 170
S 180
T 190
U 200
H 210
V 240
W 270
Y 300
ZR 240+

De berekening geld dus alleen voor binnenbanden in een tubeless band!
 
Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je nadere uitleg. Ik ben naar van essen banden geweest in Emst. Hij heeft mijn achterband er afgehaald, ijzeren stukje er uit gehaald. Van binnen schoongemaakt (ligt opgeschuurd), blauwe spul erop gedaan, 10 min latendrogen, een soort rubber erop van 3 bij 4 cm, goed erop laten hechten, en rijden maar zeg die. ik vroeg aan hem, de band was hiervoor 100%, hoeveel prcoent is die nu, 98 a99%. Dit alles voor 20 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan