gsxr750 srad 1996/1997 versleten gasnaald buizen?

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
hallo,

weet iemand misschien of versleten naalden en naald buizen ooit voorkomen bij een suzuki gsxr750 van 1996?
heb al langere tijd last dat hij veel te rijk loopt als ik het gas open trek en daarna weer naar de goede brandstof verhouding gaat.
met mijn afr meter meet ik over het gehele toeren gebied 12,5 tot 13,2 AFR en op het moment dat ik het gas open trek springt hij 1a2 seconde naar de 10,5 afr
en dan houd hij dus ook in of hij prutteld

ik heb er al dynojet naalden ingezet met de hoop dat het opgelost was maar het is nog het zelfde.
heb ook al een goed gebruikte carburateur set gekocht en die gereinigd en gewisseld met de oude maar ook nog steeds geen verschil.
het probleem is dat je de naald buizen er niet 123 uit hebt omdat die erin getikt/geperst zitten, kan ook geen nieuwe vinden trouwens.

iemand een idee misschien of dit het kan zijn en hoe het te vervangen is?

Mvg Ralf
 
Ik heb het zelf nooit gedaan maar zie wel eens dat ze die emulsiebuis eruit halen.

Denk dat je dit ook kan oplossen met een kleinere hoofdsproeier, dat heb ik vroeger bij een brommer ook wel eens gedaan, die had ook een versleten ovale emulsie buis.
Weet niet of dat bij een motor ook zo makkelijk gaat maar, je zou zeggen als je de totale benziene toevoer verminderd dat die weer goed moet gaan rijden.
 
ja ik weet dat het zo werkt, maar waar haal ik nieuwe vandaan?
kleinere hoofd sproeier is geen goed idee dan loopt hij bij volgas te arm, heb nu ook nog gewoon de standaard hoofdsproeiers erin ipv die van de dynojet set.
of iemand die weet of een motoren revisie bedrijf er aan kan komen mischien?

of een adresje regio eindhoven?
 
als die nu te rijk loopt volgas dan loopt die niet gelijk te arm als je er een kleinere sproeier in stopt.
dat kan je toch meten met je afr meter.

weet je zeker dat het de emulsie buis is want ik vind het wel erg toevalig dat je bij 2 verschillende carb het zelfde probleem heb.

zit je carb ventielatie slang er wel op, als die niet erop zit krijg je namelijk de zelde symprtomen, inhouden stotteren bovenin de toeren.
 
die zit gewoon goed die slang.
zag dat een r1 van 1999 dezelfde type carbs heeft zoude die naald buisjes ook passen op mijn suzuki of zouden die net een andere maat hebben?
kan ze namelijk niet vinden van een gsxr en van de r1 wel.
 
Naaldgaten in de gasschuiven ovaal, mengbuizen (of naaldgeleiders hoe je ze ook moge willen noemen) versleten, gasschuifgeleiders versleten.
Als je dit alles vervangt kom je tot de conclusie dat hij nog steeds niet goed loopt, immers een oudere motor is (meestal) wat brandstofbehoeftiger, en je hebt met het vervangen van die delen nou net de brandstoftoevoer zoals bij een nieuwe motor geconfigureerd, dus dat wordt een ritje naar de dynobank als je alles vervangen hebt.
Kleinere hoofdsproeier helpt niet, gasnaald laten zakken ook niet.
Dus 4 gasschuiven, 4 naaldgeleiders, en 4 gasschuifgeleiders met bijbehorende "O" ringen monteren en daarna netjes naar fabriekswaarden instellen (vlotterhoogte/vacuüm) en dan naar de dyno..
Zorg tevens ook voor een zeer schoon (lees liefst nieuw) luchtfilter, en dat je inlaatrubbers goed afdichten (eventueel ook nieuwe "O" ringen daartussen)
 
Ik zie alleen emulsie buizen van een gsxr750 tot 1995 heel raar is dat.

Je hebt nog een carburateur liggen, haal daar 1 emulsie buis uit en, meet daar de maten van, dan moet je wel de juiste kunnen vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan