gsxr750 srad koppeling zwaarder dan bij andere motoren??

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
hallo,

is er toevallig iemand hier die weet of een koppeling van een suzuki gsxr750 srad zwaarder gaat dan bij andere motoren?
bij een srad zitten er diafragma veren in (2stuks) en bij de nieuwere K series zitten er drukveren in (6stuks).

er zit al een nieuwe koppeling kabel en mechanisme aan blok kant op.
ik gebruik de motor als stunt motor en heb er ook een easypull koppeling hevel op zitten die je met 1vinger makkelijk zou moeten kunnen bedienen, maar na 4X inknijpen met 1vinger kun je het wel vergeten.
alles gaat trouwens wel soepel, niet dat er dode punten in zitten ofzo.

maar misschien dat iemand me kan vertellen of het verschil in het type koppeling veer zit?

Mvg Ralf
 
Ik heb een 600 SRAD, ook met diagragmaveren en ik vind de koppeling ook behoorlijk zwaar. Hiernaast heb ik ook een Triumph 955i die bekend staan om de zware koppeling dus heb goed vergelijkingsmateriaal.
 
ik heb er vandaag een koppeling van een gsxr750 2001 in gezet.
hij is wel degelijk lichter in te knijpen en hij pakt directer vind ik.
de buitenste koppeling trommel is origineel van de srad, de rest incl. de binnenste trommel is van het 2001 model.
 
Terug
Bovenaan Onderaan